G: Te, joilla kalliit rattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Curiousity
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomauttaisin että jos kaverisi ei olisi ostanut uusia rattaita tai saanut sellaisia jostain, et olisi pystynyt ostamaan niitä häneltä käytettynä. Siksi mun mielestä on joskus vähän hassua se kun hehkutetaan omaa säästäväisyyttä siinä että ostetaan tavarat käytettynä tai kirpparilta. Jonkuhan ne on pitänyt ostaa uusina, jotta kirpparilta jotain myytävää löytyisi.

Ostin uutena kaksosten Emmaljungat koska niitä liikkui käytettynä aika vähän ja hinta oli käytettynä kallis. Mulle itselleni kustannusta niistä tuli 150e kun myin ne myöhemmin käytön jälkeen pois.

Ostettiin uutena ja maksoivat n. 1000€. Olihan ne kalliit, mutta nyt jo kaksi meidän lasta on niitä käyttänyt. Ja kolmatta kuumeillaan ;) vaunut ovat toimineet täysin ongelmitta ja olen tyytyväinen että ostettiin kerralla laadukkaat. Mielestäni hintakin on ihan kohtuullinen jos jakaa tuon 1000€ ostohinnan lasten/käyttäjien lukumäärällä. 1000€ jaettuna kolmella lapsella tekee 333,... € per lapsi eli lopulta nyt niin ihan kohtuullinen hinta ;)

Hauskaa on se, että merkkipalvojat ostaa nuo rattaat toisten äitien takia.

Koska kukaan muu ei tajua niistä yhtään mitään, ei lapsettomat naiset, ei miehet, ei vanhemmat naiset. Ainoastaan toiset äidit tunnistaa edes jotkut rattaat kalliiksi. :D

Miten määritellään merkkipalvoja?

Voisiko olla että nämä "merkkipalvojat" ostaisivat kuitenkin ne rattaat ihan itsensä takia? Ei ne toisten mielipiteet tai kadehtimiset ole kaikille niin tärkeitä. Toisille on oikeasti enemmän merkitystä sillä rattaiden käyttömukavuudella, sopivuudella oman perheen tarpeisiin ja vaikka sillä ulkonäölläkin.

Nimim. Useat tuliterät, hintavammat rattaat omistanut äiti jota ei kyllä jaksa kiinnostaa mitä vastaantuleva äiti, mies tai lapseton nainen meidän kieseistä on mieltä.

(Tämä menee vähän samaan sarjaan kuin sen kauhistelu että jotkut perheet ottaa satoja tuhansia lainaa ihan vaan muiden ihmisten takia; saadakseen näyttää miten hieno talo heillä on vaikka oikeasti voisivat ihan hyvin asustella siellä vuokrakolmiossa)

Ei meillä oiskaan ollu varaa uusiin ja kalliisiin vaunuhin. Saatiin lahjana. Tosi hyvät ne olikin ja käytössä niin kauan kun laps mahtu kyytiin. Meillä on pituuseroa sen verran että esim säätöaisa oli ehdoton, vaunujen korkeudellakin oli väliä jne. Joten täytyi valita sen suhteen mistä löytyi parhaat säädöt meitä ajatellen. Lisänä oli myöhemmin käytetyt rattaat. Ja työnipuolesta olin ehtinyt käyttää monelaisia vaunuja ja muodostaa mielipidettä merkkien välillä.

Mulla on ollut bugaboo donkey, 2 x phil & tedsit, 3 x emmaljungat, ja parit muut. Meillä ei ole autoa, joten panostan hyviin rattaisiin joilla pärjätään joka paikassa.

Jos ei olisi saatu meidän halppisvaunuja lahjaksi, olisin todennäköisesti yrittänyt löytää ns.merkkivaunut käytettynä ihan vaan "maineen" takia. Hyvät vaunut saavat hyvän maineen ja tietysti silloin hintakin nousee. Nyt kun työntelee toista lasta nuissa erinomaisesti kestäneissä abc-halppisvaunuissa niin ei ole kyllä ainakaan kestävyydessä valittamista. Ainoa valittamisen aihe on suuri koko ja surkea tavarakori, mutta ne ovat asioita joiden kanssa voin hyvin elää, koska vaunut olivat minulle ilmaiset.

Ymmärrän kyllä myös hyvin jos suunnitteilla on useampi lapsi ja ostaa kalliimmat ja kestävyydeltän hyvämaineiset vaunut ensimmäiselle lapselle.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mä olen kiitollinen, että miehen eno vaimoineen osti (aikanaan) kalliit emmaljungat esikoiselleen.. Ko lapsi pääse ripille tänä kesänä ja tuolla ne meidän varastossa odottelee, saataisko itse kolmas vai ei (tai jospa vaikka tuo ensimmäinen käyttäjä tahtoo ne itselleen, kun se aika koittaa). Kuosi on aikansa lapsi, mutta onhan ne silti pirun hyvät lykkiä edelleen verrattuna niihin uusiin halppiksiin, mitä nyt on ympärillä kokeillut.

Tänään juuri Itiksessä käyneenä täytyy sanoa että suomalaiset ovat yksinkertaisesti tyhmiä kun kustantavat verorahoin osalle maahanmuuttajista (tarkoitan ns kolmansista maista muuttaneita joilla ei kielitaitoa eikä koulutusta eikä työtä vaan tuilla elävät) uudet hienot lastenvaunut. Käytetyt eivät kuulemma näille sosiaalitukien varassa eläville kelpaa.

Italialaiset ystäväni nauroivat kun kerroin suomalaisesta sosiaalitukijärjestelmästä. Että suomalaiset maksavat kiltisti suuria määriä veroja ja näitä verorahoja käytetään tällaiseen.

No, kun tietäisivät mihin kaikkeen muuhun niitä verorahoja tuhlataan.

Alkaa harmittaa tämä Suomen toiminta todenteolla.

Tänään juuri Itiksessä käyneenä täytyy sanoa että suomalaiset ovat yksinkertaisesti tyhmiä kun kustantavat verorahoin osalle maahanmuuttajista (tarkoitan ns kolmansista maista muuttaneita joilla ei kielitaitoa eikä koulutusta eikä työtä vaan tuilla elävät) uudet hienot lastenvaunut. Käytetyt eivät kuulemma näille sosiaalitukien varassa eläville kelpaa.

Italialaiset ystäväni nauroivat kun kerroin suomalaisesta sosiaalitukijärjestelmästä. Että suomalaiset maksavat kiltisti suuria määriä veroja ja näitä verorahoja käytetään tällaiseen.

No, kun tietäisivät mihin kaikkeen muuhun niitä verorahoja tuhlataan.

Alkaa harmittaa tämä Suomen toiminta todenteolla.

Kyllä kierrätetty lastenvaunu pitää kelvata.
Ekologisuus kunniaan.