Maailmalla kritisoidaan Suomen lepsua vankilasysteemiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
France 24 kertoo jutussaan Suomen avovankilajärjestelmästä.

Ranskalainen tv-yhtiö France 24 uutisoi Suomen tavasta sijoittaa vankeja avovankiloihin ”yllätyksellisenä menetelmänä, jolla on pitkä historia Suomessa”. Uutisen mukaan Suomi on poikkeus suhteessa monien muiden maiden vankilajärjestelmiin

Juttuun kuvatulla videolla toimittaja haastattelee turisteja Suomenlinnassa, jossa avovankilan vangit ovat tekemässä työtehtäviään kaduilla muiden ihmisten keskuudessa. Turistit vaikuttavat yllättyneiltä kuullessaan, että kyse ei ole työmiehistä vaan vangeista...

https://www.verkkouutiset.fi/ranska...uomea-vangit-kaduilla-muiden-ihmisten-seassa/

Eiks Amerikassakin vangit tee jotain ulkotöitä?
Ainakin lehvoissa keräilevät roskia teitten varsilta.
Mutta siinä asiassa ollaan oikeessa, että Suomessa on aivan liian lepsu vankilasysteemi.

Onko Suomenlinnan avovankila vankeineen joskus aiheuttanut jotain ongelmia?
No se Forssan sarjakuristaja Penttilä karkasi avovankilasta.
Mä en avovankilassa pitäisi henkirikoksista tai raiskauksista tuomittuja. Muille se voi olla ok.

Siis mun mielestä vankilan pitää olla semmoinen paikka että se ei raaista.
Mutta sit siinä on tasapainoilu ihmisten oikeustajun kanssa, ei joku puolen vuoden löhöily sviitissä josta voi hiippailla katsomaan telkkaria ja lukea kirjaston kirjoja, ole rangaistus.

Mut mä pistäisin kaikki töihin. Vankien tekemät huonekalut on tosi kestäviä ja edullisiakin, semmoista hommaa lisää. Samalla voisi opetella siinä ammattia. Ettei tenu-Teuvo ajattele että nyt pääsee laiskottelemaan kun tekee rikoksen.

• Tykkää
Reactions: Elena777
No se Forssan sarjakuristaja Penttilä karkasi avovankilasta.
Mä en avovankilassa pitäisi henkirikoksista tai raiskauksista tuomittuja. Muille se voi olla ok.

Siis mun mielestä vankilan pitää olla semmoinen paikka että se ei raaista.
Mutta sit siinä on tasapainoilu ihmisten oikeustajun kanssa, ei joku puolen vuoden löhöily sviitissä josta voi hiippailla katsomaan telkkaria ja lukea kirjaston kirjoja, ole rangaistus.

Mut mä pistäisin kaikki töihin. Vankien tekemät huonekalut on tosi kestäviä ja edullisiakin, semmoista hommaa lisää. Samalla voisi opetella siinä ammattia. Ettei tenu-Teuvo ajattele että nyt pääsee laiskottelemaan kun tekee rikoksen.

Just näin!

Yhteistyössä