Pitääkö kaiki saada ilmaiseksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsytys

Vieras
Facebookin kirppiksiä seuranneena alkaa niskakarvat olla erittäin pystyssä. Noilla annetaan ilmaiseksi-kirppareilla ihmiset ilkeää pyytää ties mitä, kun ei muka ole rahaa. Esim. erään piti saada tietynlaiset vaunut, muu ei kelvannut. Sitten keräilyharvinaisuus lautapeliä pitäisi saada ilmaiseksi, pleikkaria, jne.

Facen kirppiksillä on myynnissä kaikkea, eikä aina ole edes juuri minkään hintaista. Onko vaikeaa maksaa tavarasta vaikka 10€ ja saada se heti, kuin ruinata sellaista viikkoja ilmaiseksi saannin toivossa?

Huomannu saman..meidän paikkakunnan roskalavalla YP:t jopa huomautti asiasta..ja sitten sinne myös jatkuvasti joku tunkee ilmoituksia jossa on hinta, ja kun asiasta huomauttaa alkaa huuto..

Joo, luulisi, että jos on oikeasti niin avun tarpeessa, niin olisi kiitollinen vähän vähemmästäkin (siis ettei esim. vaunujen tarvitse olla juuri tietynlaiset).

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytys;29459492:
Facebookin kirppiksiä seuranneena alkaa niskakarvat olla erittäin pystyssä. Noilla annetaan ilmaiseksi-kirppareilla...

Ööh... jos palsta on annetaan/lahjoitetaan... ilmaiseksi, niin pitäiskö olettaa, et tavarasta jotain tarttis maksaakin?

Saman huomannut ja naurattaa ne litaniatkin; "oon just muuttanu ja ny tarveis:
- sänky
- ruokapöytä ja tuolit
- tv+digiboxi
- verhoja
- mattoja
- kirjahylly......

Haluttaispas joskus laittaa niihin että "menkää vittu töihin, niin se oon minäki saanu kalustettua kämppäni, tekemällä töitä ja ostamalla!!"

Samaa naureskellut. Yks päivä huvitti, kun joku havitteli ilmaiseksi iittalan lautasia ja saman sarjan muita astioita. Pelkät lautaset makso yli 30e/kpl ja tietty väri kelpas vaan, koska hän "ei kelpuuta muita". Joku myös kuvitteli saavansa uuden xboxin ilmaiseksi ja toinen "otti vastaan" muumimukeja

Jokainen saa pyytää Face:n kirppareilla ihan mitä haluaa. Eiköhän se ole ihan jokaisen henkilökohtaisessa harkinnassa mitä vastikkeetta lahjoittaa. Olen itse lahjoittanut uusien huonekalujen tieltä toimivia, mutta elämää nähneitä kalusteita. Vanhat on saatava uusien tieltä pois ja hyvä jos jollekin vielä kelpaa!! Kaatopaikallekin vieminen maksaa. Kierrätys ja vanhojen kalusteiden kunnostus kunniaan.

[QUOTE="A P";29459618]Mutta kun ei edes yritetä hankkia tavaraa maksamalla edes jotain, vaan oletetaan suoraan että kaikki on saatavilla ilmaiseksi.[/QUOTE]

Jaa. Jos mä klikkaan auki tori.fi ja sieltä rasti ruutuun "annetaan" niin ihan kotiosoitteen läheltä annettavaksi löytyy noist yllämainituista tuotteista aikas moni ja joissain on reippaasti valinnanvaraakin.

Enempi harmistus tulee siitä, jos joku neropatti päättää päästä eroon kaatapaikkatavarasta "antamalla" sen jollekin noutajalle, jolle kotona paljastuu, et tuote on kaatikselle kuuluva.

Ihmiset vaan luulee saavansa uutta tai uudenveroisia tavaraa ilmaiseksi. Itse vien ennemmin roskiin jos en kirppiksille jaksa viedä... Kerran annoin marimekko, molokids, ja tavallisia merkkejä vaatteita ilmaisiksi niin päiviteltiin ääneen että näitä on käytetty, ja vähän värit kulunut jostain... Teki mieli sanoa että uusia vaatteitako luulet että käyn ostamassa ja jaan ne sitten ilmaiseksi halukkaille vittu että ärsyttää, kun persaukisrt ihmiset luulee saavansa uutta tavaraa ilmaiseksi....

....mua huvitti tänään, myynnissä oli stokken new born baby setti, eli kankainen syöttötuoliin laitettava istuinkaukalo.
Kysyttiin onko tahroja???????
Siis syöttötuoli!

Yhteistyössä