The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Anna olla jo. Mie en jaksa nyt kipeenä sun hölinöitä :cautious::cautious:
On mullakin ollut niitä vaivoja 20 vuotta sitten, mut en olis pystynyt edes bussissa matkustamaan, vaan piti olla pimeässä huoneessa pari päivää, pukuhuoneen lattialle tein pedin ja ihmettelin, mikä "tauti" tämä nyt on. Vessa oli vieressä, joten menihän ne parai päivää aina ohi jotenkuten. Mut oliko siinä pansuolaa? Siitäkans tulee sama olo:sick::cool:

"En tiedä. Itse syön tällä hetkellä ihan kaikkea. Kummallista kyllä esim. kesällä huomasin, että esim. makkaroissa, joku toinen merkki saattoi tehdä vatsan todella kipeäksi, kun taas toisesta ei mitään vaivoja. Kuulostaa varmasti omituiselta, mutta jostain syystä jotkut suolat eivät sovi minulle esim. Pan suola. Tavallinen suola sopii kyllä. En tiedä, mutta outoa se on minunkin mielestä. Onko toisessa suolassa sitten jotain sellaista mikä ei vain sovi minulle? En tiedä.

Jos joku ruoka ei sovi minulle niin yleensä sen huomaa sitten vatsakipuina, kramppeina jne.

Yritän syödä kaikkea ja monipuolisesti. Yritin joskus noita dieetti ruoka juttujakin ja silti tuo suolisto näytti tulehtuvan, joten en tiedä minkä ruoka-aineen pois jättäminen sitten voisi auttaa."

- Mikä sopii ja mikä ei? - Tähän liittyy montakin myrkkyä, siksi tarvitsin tuon sitaattilainan tähän:)

Hölinöitä varmaan, mut mulla on moraalinen velvollisuus kertoa asiasta silloin kun TIEDÄN. Sullahan voi olla toki mikä tahansa muu;)
 
On mullakin ollut niitä vaivoja 20 vuotta sitten, mut en olis pystynyt edes bussissa matkustamaan, vaan piti olla pimeässä huoneessa pari päivää, pukuhuoneen lattialle tein pedin ja ihmettelin, mikä "tauti" tämä nyt on. Vessa oli vieressä, joten menihän ne parai päivää aina ohi jotenkuten. Mut oliko siinä pansuolaa? Siitäkans tulee sama olo:sick::cool:

"En tiedä. Itse syön tällä hetkellä ihan kaikkea. Kummallista kyllä esim. kesällä huomasin, että esim. makkaroissa, joku toinen merkki saattoi tehdä vatsan todella kipeäksi, kun taas toisesta ei mitään vaivoja. Kuulostaa varmasti omituiselta, mutta jostain syystä jotkut suolat eivät sovi minulle esim. Pan suola. Tavallinen suola sopii kyllä. En tiedä, mutta outoa se on minunkin mielestä. Onko toisessa suolassa sitten jotain sellaista mikä ei vain sovi minulle? En tiedä.

Jos joku ruoka ei sovi minulle niin yleensä sen huomaa sitten vatsakipuina, kramppeina jne.

Yritän syödä kaikkea ja monipuolisesti. Yritin joskus noita dieetti ruoka juttujakin ja silti tuo suolisto näytti tulehtuvan, joten en tiedä minkä ruoka-aineen pois jättäminen sitten voisi auttaa."

- Mikä sopii ja mikä ei? - Tähän liittyy montakin myrkkyä, siksi tarvitsin tuon sitaattilainan tähän:)

Hölinöitä varmaan, mut mulla on moraalinen velvollisuus kertoa asiasta silloin kun TIEDÄN. Sullahan voi olla toki mikä tahansa muu;)
Usko jo,mulla on vatsatauti
Ei johdu niistä saakelin sipseistä.Ei ollut pansuolaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Fantzu
vierailija
On mullakin ollut niitä vaivoja 20 vuotta sitten, mut en olis pystynyt edes bussissa matkustamaan, vaan piti olla pimeässä huoneessa pari päivää, pukuhuoneen lattialle tein pedin ja ihmettelin, mikä "tauti" tämä nyt on. Vessa oli vieressä, joten menihän ne parai päivää aina ohi jotenkuten. Mut oliko siinä pansuolaa? Siitäkans tulee sama olo:sick::cool:

"En tiedä. Itse syön tällä hetkellä ihan kaikkea. Kummallista kyllä esim. kesällä huomasin, että esim. makkaroissa, joku toinen merkki saattoi tehdä vatsan todella kipeäksi, kun taas toisesta ei mitään vaivoja. Kuulostaa varmasti omituiselta, mutta jostain syystä jotkut suolat eivät sovi minulle esim. Pan suola. Tavallinen suola sopii kyllä. En tiedä, mutta outoa se on minunkin mielestä. Onko toisessa suolassa sitten jotain sellaista mikä ei vain sovi minulle? En tiedä.

Jos joku ruoka ei sovi minulle niin yleensä sen huomaa sitten vatsakipuina, kramppeina jne.

Yritän syödä kaikkea ja monipuolisesti. Yritin joskus noita dieetti ruoka juttujakin ja silti tuo suolisto näytti tulehtuvan, joten en tiedä minkä ruoka-aineen pois jättäminen sitten voisi auttaa."

- Mikä sopii ja mikä ei? - Tähän liittyy montakin myrkkyä, siksi tarvitsin tuon sitaattilainan tähän:)

Hölinöitä varmaan, mut mulla on moraalinen velvollisuus kertoa asiasta silloin kun TIEDÄN. Sullahan voi olla toki mikä tahansa muu;)
sun aivot on ollu tulehtuneena ainaki sen 20 vuotta?
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
vierailija
Teini käyttää aromisuolaa. :cautious:
Sanopa terveisiä, ennen kun tulee pahempia oireita... Maldon riittää:)
"Tämähän on tuomittu monella taholla epäeettiseksi, että ei voi arvioida mikä sairaus on niin tärkeä ja mikä vähemmän tärkeä. Ainakin se on avoin ja reilu, menee sitten hyvin tai väärin. Ja Oregonhan sitä tietyllä tavoin parhaillaan soveltaa, että se on mielenkiintoinen laboratorio tässä mielessä. Minä en ole valmis hylkäämään Oregonin mallia. Emme me voi tietää, mitä tapahtuu 20 vuoden kuluttua. Vastaavia listoja voi olla myös muualla." - Jorma Palo MOT 1998 -
 
vierailija
Itsetehty "aromisuola" on herkkua.

Sienikuivurin pohjalle pudonneet tatinpalat, vähän kuivattua chiliä ja savumerisuolaa myllyyn ja siitä vaiks pihvin päälle, :p
Eipä käy kun ei kestä maha yhtään sieniä. Kamalat kouristukset tulee mut siitäkin kuulin vasta yhdeltä suolettomalta, jok on jo kuollut: hän kun poimi vuoden hillat keinolla millä hyvänsä, vaikka oikeesti olis pitänyt olla täyslevossa! Kipulääkkeitä ja Imodiumia otti koko ajan - kuten ennenkin. Kukaan ei ollut sanonut, ettei ne ole suolistolle turvallisia:-(
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/01/ulkolinja-luonnon-hintalappu
Mulla oli vaan se ymp.appro ja mehiläisenhoitokokemus sekä luomuvuohen maito yms..
 
Fantzu
Sanopa terveisiä, ennen kun tulee pahempia oireita... Maldon riittää:)
"Tämähän on tuomittu monella taholla epäeettiseksi, että ei voi arvioida mikä sairaus on niin tärkeä ja mikä vähemmän tärkeä. Ainakin se on avoin ja reilu, menee sitten hyvin tai väärin. Ja Oregonhan sitä tietyllä tavoin parhaillaan soveltaa, että se on mielenkiintoinen laboratorio tässä mielessä. Minä en ole valmis hylkäämään Oregonin mallia. Emme me voi tietää, mitä tapahtuu 20 vuoden kuluttua. Vastaavia listoja voi olla myös muualla." - Jorma Palo MOT 1998 -
Ok
 
vierailija
suosittelivat eutanasiaa sulle?
Ne sanoivat et heillä ei ole ketään, joka vastaisi mun "kavereiden" posteihin ja et mitä heidän nyt täytys tehdä sen takia? Mitävarten ne ihmiset siellä "OVAT"? Palkka toki juoksee, vaikka ei tekisi mitään:D:ROFLMAO:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.227040

Voisin opettaa noille, miten vuohesta saadaan vuorokaudessa melkein 5 litraa maitoa. Meillä sattui olemaan sellainen yksilö ja sen tyttäristä tuli samanlaisia:cool:

Kutunkasvattaja minusta tuli vain siksi kun lammas tarvi kaverin, ettei yksin tarvi olla. Omaksi iloksi ne aitoin, mut se maitohomma ym. piti opetella alusta asti, kun ei mun kotona ollut ollut muita kuin kissoja ja itellä "isona" undulaatteja.:giggle:

Heinänteosta esimerkiksi en tiennyt yhtään mitään, mutta mies osasi ne hommat vaikka unissaan. En käsittänyt, mikä on haasio tai mihin jotakin talikkaa käytetään, miksi toisessa on semmoset piikit ja toisessa erilaiset.:D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä