Missä on mun kakka? Aivan kamala ummetus...Antakaa nyt joku mulle jotain apua-ÄKKIÄ ennen ku mä halkeen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tulppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Panacodia syönyt viikon eikä kukaan puhunut että se aiheuttaa ummetusta. Äsken elämäni hirvein vessakokemus, käytin täältä saatuja vinkkejä, hanskoja... ihan kamalaa, laxoberonkaan ei tehonnut.

Nonni-homma hoidettu :)
Apteekista suositteli microlaxia ja ennaltaehkäsyyn levolacia (lääkekuuri jatkuu viellä viikon).
Microlax vaikutti n 20 min ja ulos tuli kovia papanoita kovan pinnistelyn saattamina (verisuonet päässä säily onneksi ehjinä) mutta ei selkeestikkään kaikki! Laitoin uuden microlaxin joka vaikutti 5-10 min,muutama viiminen minuutti oli aika tuskasia kun ajattelin että vaikuttakoon nyt niin kauan kun on mahdollista :) Oli jo paljon parempi kokemus ekan jälkeen,mutta vielläkään ei tavara suvainnut tulla ulos. Mutta nyt on paljon parempi ja mukavampi olo ja ajattelin että käytän vielä yhden microlaxin joko tänään illalla tai huomenna jos ei rupee vatsa toimimaan.

Vähän oon kyllä vihanen hoitajille ja lääkäreille ku tästä ei puhuttu mitään leikkauksen yhteydessä. Eilen googlettelin panacodia ja on tosi yleistä että panacod ja ummetus kulkee käsikädessä-olisin säästynyt tältä vaivalta kun muutenkin on ollu heikko ja kipeä olo leikkauksen jälkeen! Murrr...

Oma eilisen ja viime yön (17 tuntia) kestänyt kokemukseni oli yhtä musertava. Sairaalassa kyllä mainittiin kuin ohimennen, että Panacod voi aiheuttaa ummetusta. Ei siinä sen muun tekoniveloperaation jännityksessä osannut suhtautua asiaan vaan niitä alettiin sitten tuoda niin sairaalassa kuin reseptillä apteekista. Ihmettelin jo silloin, kun ei ruokakaan oikein maistunut miltään, mutta pistin senkin operaation piikkiin. Söin kotonakin vähäisesti ja ennen muuta, en tuntenut minkäänlaista kutsumusta pöntölle! Sen vuoksi ajattelin, että kaikki on hallussa. Kunnes eilen kävin tikkien poistossa ja sen jälkeen otin kotona mukaa saamani Microlax-puikon. Odotin sen 15 minuuttia, mutta ei vaikutusta. Sen jälkeen päätin ottaa Laxoberon-helmiä 2 kpl (vaikutusaika 6-12 h). Olo tukaloitui koko ajan ja uloste pyrki ulos, mutta oli sementtiä! Sitten otin Fruktolaxia veden kanssa eli kuitua. Senkin vaikutusaika on 6-12 h. Aloin selailla näitä sivuja ja kyllä järkytykseni oli melkoinen, kun näin, mitä niin monet muutkin on kokeneet. Samalla sain vinkkejä tuleviin toimenpiteisiin. Keitin luumuja ja söin ja join niitä. Juoksin ( leikatulla polvella!) pöntöllä pudottelemassa jotakin nestettä sen tuhannen kertaa, mutta itse kakka ei liikkunut. Lopulta otin kertakäyttöhanskat ja aloitin tuseerauksen. Tein sen vissiin kolmeen eri otteeseen ja suihkutin välillä vettä viilentävää.... Yöllä puoli neljän pintaan tuseerauksen yhteydessä tuntui yhtäkkiä liikettä suolessa ja siinä yhteydessä sementtiä sitten tuli ulos. Mikä helpotus. Leikkaukseni oli kaksi viikkoa sitten, mutta nyt loppui Panacodin syöminen! Kiitos kaikille arvokkaista vinkeistä!

Yhteistyössä