Valion uudet jäätelöt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei kun ne eivät olekaan 100 % luomua, koska perunapellossa on eläinten kakkaa ja eläimet eivät ole luomussa. :LOL: Tarkoitin aiemmalla kommentilla sitä, ettei perunapeltoon ei ole lisätty mitään myrkkyä.
Meillä ei ole eläimiä, mutta ruohosilppua olen levittänyt 2 kertaa kesän aikana perunanvarsien viereen mullalle: kastemadot saavat hyvän suojna auringolta ja lannoittavat maan. Lehtiroskaa levitin silpun seassa silloin keväällä, kun ruoho oli vielä lyhyttä. Nurmikollakaan ei käytetä edes apulantaa.
 
vierailija
Sitten varmasti asut mansikkamaalla. :D Ei sekunnin rauhaa ötököistä.
En todellakaan. Yöllä teen senkin homman, kun ei ole itikoita. Mulla ei ole muuta haittaa kuin aurinko, mikä polttaa. Rönsyjen leikkaaminen kannattaa tehdä samalla kun poimii marjat. Molempia se kasvi ei tuota yhtaikaa: uusia rönsytaimia ja kukkia. Jos sitä ei viitsi tehdä, ei tule muuta kuin rönsytaimia.
 
vierailija
En todellakaan. Yöllä teen senkin homman, kun ei ole itikoita. Mulla ei ole muuta haittaa kuin aurinko, mikä polttaa. Rönsyjen leikkaaminen kannattaa tehdä samalla kun poimii marjat. Molempia se kasvi ei tuota yhtaikaa: uusia rönsytaimia ja kukkia. Jos sitä ei viitsi tehdä, ei tule muuta kuin rönsytaimia.
Yöllä on hieman pimeää? o_O
Olen samaa mieltä mansikoista.
 
vierailija
Myyrä v e i kerran porkkanasadon,
Korjasin vaan. OT...
Mut mihin tuo väitös on kadonnut?
"Kymijoen vesistössä Päijänteen pohjoispuolella, Pohjois-Päijänteellä ja Vantaanjoessa on havaittu merkittäviä pitoisuuksia lääkeaineita. Väitöstutkimuksessa tutkittiin viittä yleisesti käytettyä epilepsia- ja kipulääkettä jätevedenpuhdistamoilla, pintavesissä ja sedimentoituneissa partikkeleissa." -Petra Lindholm-Lehdon väitös 12.8.2016 väitös-
 
vierailija
Karamellisiirappi:

"Maku: Karamelli siirappi

Ainesosat:
Sokeri,
vesi,
happamuudensäätöaine (sitruunahappo), :sick::sick::sick::sick::sick:
toffeearomi, :sick:
väri (E150d), :sick:
säilöntäaineet (E202 ja E211)" :sick::sick::sick::sick::sick:
Tämän muistin:
"Sitruunahappo valmistetaan bioteknisesti, siten että esim. melassin ja glukoosin annetaan käydä homesienen avulla. Käytetään moniin elintarvikkeisiin: lastenruokiin, margariiniin, ruokaöljyyn, majoneesiin, salaattikastikkeisiin, jäätelöön, kala- ja lihavalmisteisiin, leipomotuotteisiin, täysmehuun, mehuun, juomiin ja hilloon." - meijeristä -
 
vierailija
Ei ole. Oikea muoto olisi Valio-jäätelö (jos Valio on tässä yhteydessä tuotemerkkinä) tai valiojäätelö (vrt. valioyksilö). Valio Jäätelö on väärin kahdestakin syystä: sanojen väliin ei tule väliä eikä jäätelöön tule isoa alkukirjainta.
Valio Jäätelö on oikein.
Sen jäätelön nimi on Valio Jäätelö, se vois olle myös VAaLio JÄÄtelö ja sekin olis oikeen.
Jos nimeät lapsesi nimellä Laura, se on lapsesi oikea nimi, hänen oikea nimi ei ole Lauri.
 

Yhteistyössä