Lokakuiset 2018

Minä ainakin aattelin heti ens viikon alussa soittaa neuvolaan että saa ajan mahdollisimman pian :D Jos joillakin mennyt ajat rv 10 asti niin millä muka malttaisi odottaa :eek:
Täällä vahvistuu testiviiva hirmu nopeasti :love: Ylihuomenna on varmasti jo tasavahvat viivat.
 
@Möörtsi Täällä päin ainakin ajat yritetään saada noin viikosta 7 eteenpäin seulontojen takia. Jospa saisitte aikanaan ajan. (y)

Meillä mies ei pääse mukaan ekaan neuvolaan, tavallaan harmittaa, mutta onhan se kerran ne jo elänyt ja kun silloin ei kuitenkaan kuunnella sydänääniä tms. niin tavallaan ajattelen, että kivempi että pääsee sitten pidemmällä mukaan. :)

Eilen sain viimeinkin MELKEIN yhtä vahvan viivan kun testiviiva, olihan se jo aikakin. :D Nyt ei yhtään enää.. ellei tuota yhtä joka kummittelee kaapissa. :D
 
@Möörtsi täällä päin on ilmeisesti käytäntönä se että ensimmäinen neuvola on vasta viikoilla 8-10 jos ei ole tiettyä syytä olla aiemmin.

Mietin voisiko vuoto johtua täsdä tapauksessa kun periaatteessa edellisen kierron ovulaatio eikä vuoto tullut (n) Ovulaatio tuli siis vasta kiertopäivänä 47. Yritän keksiä tälle jotain syytä.
 
@henttis Asutaan pienellä paikkakunnalla, jossa luulisi saavan hyvin aikoja :) Olen itse töissä samassa työpaikassa joka tarjoaa myös neuvolapalvelut :D Itse siis lastensuojelun sossuna toimin :) Yritän saada ajan niin että mieskin pääsisi, joka voi olla haastavaa kun teen 7-15/8-16 työtä ja mies 2-vuoroa. Rv 7 ultra tietysti yksityiseltä onnistunee iltapäivällä niin päästään yhdessä :love: Onkohan neuvolakäynnit työaikaan kuulumattomia, ns. omalla ajalla? Hankalaa tulee olemaan kun katsoin että siellä aika useinkin täytyy käydä :censored:
@Aileen Voih, kannattaisiko siitä olla yhteydessä ammattilaiseen niin saisi mielenrauhan? (n) Uskon että mietityttää!
 
@Möörtsi Soittelen varmaankin huomenna aamulla neuvolaan jos jotain olisikin vaikka tehtävissä :) varmaan ainakin tulehdukselliset syyt pystyy testaamaan. Ja vähäistä tämä kyllä on ollut onneksi. Tietysti pelottaa ja ärsyttää kun vauvahaave on elänyt jo monta vuotta ja tätä yritetty päälle vuosi.
 
@Möörtsi mekin asutaan ihan pikkuruisella paikkakunnalla, ja aina oon saanut esikoisen neuvolaajan tosi nopsaan, niin nyt yllätti kun sanoi että on ihan ruuhkaa. :D
Siellä viivat on yhtävahvoja kun täällä 5+1. :ROFLMAO::ROFLMAO:
En tosin osaa olla huolissani enää, kun ensimmäisessäkään ei koskaan tummuneet, tosi jännä ja outo juttu. :cautious:(n)

Minun käsittääkseni neuvolakäynnit tehdään omalla ajalla, voin tietty olla väärässäkin, mutta näin oon ite aina toiminu. :) Onko jollain muita kokemuksia? :D
 
Mikä viestiryntäys täällä on tapahtunut :ROFLMAO::ROFLMAO:

@Wiiwiii Mä soitin neuvolaan reilu viikko plussan jälkeen, ois pitänyt soittaa heti kun meni neuvola niin pitkän ajan päähän (rv 9+2). Onneksi kuitenkin varhaisultra kahden viikon päästä :love::love:

@Möörtsi Kuulostat ihan mun kaverilta, joka sai yllätysplussan viikkoa ennen mua "apua mitä mää teen mitä en saa tehdä" ei siis mitenkään pahalla tavalla (y) Itse on vaan ehtinyt opiskella jo kaiken ajat sitten, kun yrityksessä kesti :ROFLMAO: Kaverikin nauroi, että voi vaan kysyä multa kaiken :D

@Aileen Mulla on myös tuo Preglife, se ei oikein anna hirveesti tietoa. Mulla on myös vau.fi:n sovellus, Flo ja Ovia pregnancy. Flo ja Preglife ei oikein anna mitään tietoa, lähinnä seuraa missä mennään. Flohon ja Oviaan voi merkata kaikki oireet ja painot ja mm. kaiken, Oviaan enemmän. Vau.fi:n sovellus on mun mielestä paras kertomaan joka päivä mitä raskaudessa tapahtuu. Tuossa sovelluksessa on kyllä samat viikkotekstit kuin "vauvan odotus" kirjassa, jonka saa ilmaiseksi apteekista (meillä ollut kesästä asti :whistle:). Näistä enimmäkseen käytän vau.fi ja flo, toisesta luen päivittäin mitä tapahtuu(tai vähän pidemmälle:ROFLMAO:) ja flohon merkkaat oireet sun muut :) Kaikki muut näistä sovelluksista on suomeksi, paitsi Ovia on englanniksi.
 
Ainiin, ihana kun tänne tuli näin paljon keskustelua! :love::love:

Mulla oli viime yönä hirveitä mahakramppeja, kun ajoin keskustasta kotiin (piti pojat nakata, kun ne oli meillä saunomassa:D). Tottakai pelotti koko matkan, mutta ne kivut loppui kun pääsin kotiin. Masu vissiin vaan ilmoitti, että nyt nukkumaan :ROFLMAO:
 
Mulla kävi työpaikan kanssa niin että he sanoivat ettei työajalla saa käydä neuvolassa ja jos käy niin tulee korvata. Minä aloin sitten syynäämään työehtosopimusta ja sitä selviteltiin liiton puolelta myös ja kas kummaa työajalla saa käydä eikä tarvitse korvata! Toki mahdollisuuksien mukaan koittaa saada ajan niin ettei se vie kauheena työaikaa. Pomo maksoi parille työntekijälle takautuvasti tunnit neuvolakäynneistä joita olivat korvanneet.
 
  • Tykkää
Reactions: trady ja Lumen
Mulla kävi työpaikan kanssa niin että he sanoivat ettei työajalla saa käydä neuvolassa ja jos käy niin tulee korvata. Minä aloin sitten syynäämään työehtosopimusta ja sitä selviteltiin liiton puolelta myös ja kas kummaa työajalla saa käydä eikä tarvitse korvata! Toki mahdollisuuksien mukaan koittaa saada ajan niin ettei se vie kauheena työaikaa. Pomo maksoi parille työntekijälle takautuvasti tunnit neuvolakäynneistä joita olivat korvanneet.
Jassoo, pitänee vilkaista työehtosopimusta huomenna (y)
 
Mulla on sellanen "saako vai eikö"-kysymys :D Meillä on siis omakotitalo, jossa remontoitavaa riittää edelleen. Mulla jäi yläkerran huone nyt aivan kesken tän raskausyrityksen kanssa. Saakohan raskaana maalata seiniä? :eek: Kuitenkin ihan vesiliukoista maalia on..
 
Eilisestä raskaustesti tuloksen järkytyksestä alkaa pikkuhiljaa pää ymmärtämään että sisällä kasvaa uusi elämä. Tänään jo pikkuisen innoissani katselin kauppareissulla vauvanvaatteita vaikka onhan tämä nyt turhan aikaista vielä mitään ostaa. Tuli vaa nii hyvä mieli ku kattelin ja alkaa tuntumaan jo todemmalta.

On tää vaa nii outo tunne... kokoaja tekis mieli keskustella asiasta jonkun enemmän tietävän kanssa. Omassa kaveripiirissä vain yksi lapsensaanut eli tuun varmaa tänne kyselee tyhmiä aina :D voi kun ei tulis mitää turhia pettymyksiä matkan varrelle.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lumen

Yhteistyössä