Yllättävät synnytykset ihmiset tietämättömiä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201802032200718012_ul.shtml

Kun lukee kommentteja, ei voi kuin ihmetellä, kuinka tyhmiä moni kirjoittaa...Jos vähänkään perehtyisi aiheeseen, selviäisi että

- läheskään kaikki yllättäen synnyttävät eivät ole lihavia
- vuotoja voi olla raskauden aikana, ja näitä vuotoja voi luulla kuukautisiksi
- vaikka vuotoja ei olisi, ei raskautta ehkä osaa epäillä, jos ei ole kuukautisia muutenkaan ehkäisyn takia
- aina raskaus ei näy päällepäin
- raskaana tietämättään oleva ei suinkaan ole mielisairas, eikä torju raskauden mahdollisuutta henkisellä tasolla kuten joku kommentoija on tietävinään (poikkeuksia on, mutta ei voi tosiaankaan yleistää)
- raskaustestit virtsasta eivät ole aina luotettavia

Pitäisi kuulua ihan yleissivistykseen nuo perusasiat
 
vierailija
No kyllä sanoisin että suurinosa näistä äideistä on mallia tynnyri ja ilmeisesti tästä johtuen oma hormoonitoiminta ihan sekaisin. Tällöin pois jääneet/epäsäännölliset vuodot ei edes ihmetytä.
Tuohon tynnyritilaan on johtanut väärä ruokavalio, jonka johdosta jopa vauvan liikkeet tulkitaan ilmavaivoiksi. Huh huh.
 
vierailija
Mistähän niitä vuotoja muka raskausaikana tulee ? Ei kohdusta ainakaan, kohdun limakalvo ei siellä poistu kuukautisten tapaan. Kyllä se vaan lähes kaikilla on korvien välissä tuo torjuminen.
 
vierailija
Jos kohtu on kallistunut taaksepäin, ei raskaus välttämättä näy normaali painoisellakaan.

Tynnyri ei tarvitse olla vaikka raskaus jää huomaamatta, mutta tynnyrissä saattaa olla kasvanut, jos olettaa ruokavalion olevan ainut syy pyöreisiin muotoihin.
 
Jos kohtu on kallistunut taaksepäin, ei raskaus välttämättä näy normaali painoisellakaan.

Tynnyri ei tarvitse olla vaikka raskaus jää huomaamatta, mutta tynnyrissä saattaa olla kasvanut, jos olettaa ruokavalion olevan ainut syy pyöreisiin muotoihin.
Olen taas vastarannankiiski, mut en ymmärrä. Näyttäkää mulle kuvapari semmoisen normaalipainoisen mahasta jolla on kohtu taaksepäin:aika ennen raskautta ja 9.kuulla.

Läski on pehmeää, siihen voi upottaa sormet. Raskausmaha on kovan pinkeä loppuvaiheessa, vaikka olisi 20 kg ylipainoa mammalla muutoinkin.
 
vierailija
Tuus koittamaan minun normaalipainoisen pierumasua. Pullottaa välillä niin pinkeänä, että ois kuin raskaana. Kiitos laktoosin ja keliakian lieveilmiöistä :ROFLMAO:
Välillä olen säikähtänyt ja kuvitellut olevani raskaana, kun kupliva sisuskalu on viikon oirehtinut gluteenista.
Kaverilla oli taaksepäin kallistunut kohtu ja tajusi kuudennella kuulla vasta raskauden. Luuli pömpötyksen johtuvan kesän grillausherkuista. Käytti ehkäisyä, mutta oli näitä 1/100...... joille kävi yllärit. Kuukautiset olivat ehkäisyn vuoksi olemattomat, eikä sen vuoksi edes huolestunut. Tämä raskaus oli kolmas, joten kyllä kokemusta löytyi.
 

Yhteistyössä