no niin tulikos siitä huhtasaaresta residentti

vierailija
Voin kertoa salaisuuden. En kannattanut Huhtasaaresta presidenttiä, enkä äänestänyt häntä, :ROFLMAO: joka itseasiassa vie täysin pohjan jutuiltasi. Sinä oletat kaikenlaista ja perustelet siten itsellesi taas jotakin muuta, joka ei ole millään tavoin kosketuksissa todellisuuteen.

Miksi muuten oletat etteivät jälkeenjääneet saisi äänestää? Onko heidän mielipiteensä sinulle jollakin tavalla vähä- arvoisempi?
Oikeasti sinun mielestäsi Haavistoa äänestäneet ovat jälkeenjääneitä ja väität sitä tosiasiaksi? Ihan sama ketä itse olet äänestänyt.
 
Siinä oli kysymysmerkki. Jos on holhouksen alainen, niin onko silloin äänioikeutta?
Kysyit näin "saako jälkeenjäänyt edes äänestää?" Kysymyksessä käyttämäsi sana "edes" viittaa aivan johonkin muuhun kuin pelkästään puhtaaseen kysymykseen. Sana "edes" on tässä yhteydessä vähättelevä. Et kiinnittänyt huomiota siihen, miten sinun asenteesi jälkeenjääneitä kohtaan tulee esiin yhdestä pienestä lauseesta, koska olit niin kovin loukkaantunut siitä, että minä kritisoin niitä, jotka Haavistoa äänestivät.
Sensijaan pyydän nöyrästi anteeksi kaikilta jälkeenjääneiltä sitä, että sotkin heidät tällaiseen sikamaiseen väitteeseen. Edes he eivät olisi niin tietämättömiä, että äänestäisivät näin.
Anteeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Oikeasti sinun mielestäsi Haavistoa äänestäneet ovat jälkeenjääneitä ja väität sitä tosiasiaksi? Ihan sama ketä itse olet äänestänyt.
Ei kai sulle nyt tullut ihan kamalan paha mieli? Ja kuten edellisessä kirjoituksessa mainitsin, niin pyydän syvästi anteeksi kaikilta jälkeenjääneiltä, että sotkin heidät haavistoa äänestäneiden kanssa samaan kastiin. Olen siitä todella syvästi pahoillani. Se oli asiatonta.

Ja miten niin ihan sama ketä olen äänestänyt. Justiinsahan sä viisastelit tietäväsi ketä minä kannatan?
Ei sun jutuissa ole mitään järkeä.
 
vierailija
Musta tunttu et persut pitää tota kauniina kun ne on ite siellä ja kattoo peilijä. Ihna oikeesti ei sen rumempii voi olla ei misään maassa voi olla!! Persuja on niin vähän ja vouhottaa koko ajna jotain ihan älytöntä. Ei ikinä vois tollanen voitaa. ei ikinä ja ihme hullu pitää olla et ees ksuvittele.
 
vierailija
Musta tunttu et persut pitää tota kauniina kun ne on ite siellä ja kattoo peilijä. Ihna oikeesti ei sen rumempii voi olla ei misään maassa voi olla!! Persuja on niin vähän ja vouhottaa koko ajna jotain ihan älytöntä. Ei ikinä vois tollanen voitaa. ei ikinä ja ihme hullu pitää olla et ees ksuvittele.
Nyt takeltelee näköjään sen verran pahoin että on unohtunut ottaa lääkkeet. Kipikipi lääkepurkille niin kyllä se siitä taas lähtee.
 
vierailija
Musta tunttu et persut pitää tota kauniina kun ne on ite siellä ja kattoo peilijä. Ihna oikeesti ei sen rumempii voi olla ei misään maassa voi olla!! Persuja on niin vähän ja vouhottaa koko ajna jotain ihan älytöntä. Ei ikinä vois tollanen voitaa. ei ikinä ja ihme hullu pitää olla et ees ksuvittele.
Vain apukoululainen (kirjoitustaidoistakin päätellen) voi kuvitella, että ihmiset äänestävät ulkonäön perusteella. Ehkä kaltaisesi ihmiset tekevät niin. Nuorilta ja tyhmiltä ymmärrän, kun heillä ei ole vielä käsitystä politiikasta ja maailman tilasta.
 
vierailija
Kysyit näin "saako jälkeenjäänyt edes äänestää?" Kysymyksessä käyttämäsi sana "edes" viittaa aivan johonkin muuhun kuin pelkästään puhtaaseen kysymykseen. Sana "edes" on tässä yhteydessä vähättelevä. Et kiinnittänyt huomiota siihen, miten sinun asenteesi jälkeenjääneitä kohtaan tulee esiin yhdestä pienestä lauseesta, koska olit niin kovin loukkaantunut siitä, että minä kritisoin niitä, jotka Haavistoa äänestivät.
Sensijaan pyydän nöyrästi anteeksi kaikilta jälkeenjääneiltä sitä, että sotkin heidät tällaiseen sikamaiseen väitteeseen. Edes he eivät olisi niin tietämättömiä, että äänestäisivät näin.
Anteeksi.
Huh huh mitä ylitulkintaa
 
vierailija
Ei kai sulle nyt tullut ihan kamalan paha mieli? Ja kuten edellisessä kirjoituksessa mainitsin, niin pyydän syvästi anteeksi kaikilta jälkeenjääneiltä, että sotkin heidät haavistoa äänestäneiden kanssa samaan kastiin. Olen siitä todella syvästi pahoillani. Se oli asiatonta.

Ja miten niin ihan sama ketä olen äänestänyt. Justiinsahan sä viisastelit tietäväsi ketä minä kannatan?
Ei sun jutuissa ole mitään järkeä.
Et kai sinä nyt ottanut henkilökohtaisesti? Kannattaminen ja äänestäminen on kuitenkin kaksi eri asiaa jos tässä ruvetaan pilkkuja hässimään
 
vierailija
Huhtasaari teki tosiaan hattutempun. Eli tyhjästä ampaisi kolmanneksi, ohi monen kokeneen politiikon. Hyvä sekoittaa vähän tätä ankkalammikkoa.
Tuota mustamaalauksen ja dissauksen määrää en ymmärrä. No, keräsi varmaan hänelle nipun ääniä lisää. Haatainenkin yritti hiljentää Huhtasaarta, "huonojen" puheiden vuoksi. Kuinkas kävikään?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja .....
Eiköhän ehdokkaista jokaikinen olisi pärjännyt presidentinvirassa.

Lähinnä vaalien tulos kai kuvaa sitä, millaisen kuvan suomalaiset haluavat suomesta muualle antaa ja sitä, millaisena suomea pitävät.

Ja jos uusi jenkkitutkimus siitä että jo kymmenen prosentin määrällä "eri tavoin" ajattelevia saadaan muutos alulle niin seuraavissa vaaleissa homous ei ole enää, pääsääntöisesti, syy antaa ääni tai jättää äänestämättä. Sitä en sit tiä, onko se esimerkiksi Haaviston kannalta hyvä vai huono juttu jos vielä ehdolle asettuu.

Kun taas se on ilmiselvää, ettei perussuomalaisilla ole sijaa noin näkyvälle paikalle. Eikä siinä auta edes se että on nainen. "Ensimmäinen naispresidentti-äänet" kun annettiin jo aikoja sitten.

Mielikuvillahan tossa enemmän pelataan. Persoonat jäävät tavallaan toisiksi tai jopa listan viimeisiksi äänestyspäätöstä tehdessä.
 
vierailija
Sensijaan olisin hyvin huolissani Haaviston kannatuksesta... se nimittäin kertoo siitä, että 12 % äänestäneistä on jälkeenjääneitä tai ymmärtämättömiä.
Ehkä ennusteet suomalaisten tyhmentymisestä pitävät sittenkin paikkansa...
Äänestin Haavistoa ja moni muu tuntemani myös. Kerrotko, miten olemme mielestämme "jälkeenjääneitä"? On kovin ikävä väite.
 
vierailija
Mielestäni Laura Huhtasaari teki hyvän tuloksen ottaen huomioon kaiken muun. Hänen nimensä on ollut esillä vasta viimevuodesta alkaen ja näinollen hän on melko uusi pelaaja politiikassa. Siitä huolimatta nuorehko nainen nappasi yli 6 % kannatuksen. Olen monien muiden kanssa sitä mieltä, että Huhtasaarta tarvitaan aivan muualla kuin presidenttinä.

Sauli hoitaa sen homman hyvin. Kyseessähän on kuitenkin vain edustustehtävä, joka keskittyy ulkopolitiikkaan. Presidentillä ei varsinaisesti ole hyvä olla mielipiteitä. Siten on helpompi sumplia asioita muiden maiden päämiesten kanssa.

Anyway. Ihmettelen suuresti tarvetta dissata Huhtasaarta, sillä hänhän teki henkilökohtaisen jytkynsä. Sensijaan olisin hyvin huolissani Haaviston kannatuksesta... se nimittäin kertoo siitä, että 12 % äänestäneistä on jälkeenjääneitä tai ymmärtämättömiä.
Ehkä ennusteet suomalaisten tyhmentymisestä pitävät sittenkin paikkansa...
Teoriassa presidentillä ei ole juuri valtaoikeuksia, mutta jos meillä ei olisi tuollaista vässykkää presidenttinä, meillä ei olisi hiekkasandaaleita, vrt. Puolan prseidentti. - Vanhuksia ei tuupattaisi kököttämään kodeissaan yksin vailla apua. Helppohan se on salella, kun jenska vaihtaa samalla kahden vaipat.
 
Kyllä, ja annetaan toisten äänestää omalla tavallaan ilman, että nimitellään niitä, jotka äänestävät toisin.

Kasva aikuiseksi, Aivan Sama!
Kai sitä saa ihmetellä toisten valintoja.
Itse veikkaan, että valtaosa haavistoa äänestäneistä antoivat äänensä pekan "trendikkyyden vähemmistöedustaja" tähden, enkä kyllä minäkään pidä sitä kauhean fiksuna perusteena.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Pelkkä yo-tutkinto ei anna pätevyyttä juuri mihinkään, eikä ainakaan prseidentin virkaan!
Ei mutta työkokemus kyllä. Voisit verrata Haaviston ja Huhtasaaren työkokemusta ja katsoa kummalla on enemmän presidentille sopivaa taustaa tässä mielessä.

Mutta olen siinä mielessä samaa mieltä, että koulunpenkiltä suoraan ei kukaan ole sopiva pressaksi, jotain kokemusta vaaditaan politiikan saralta. Ministerin pestit ovat varsin hyviä näyttöjä. Presidentin toimen ottaen huomioon kansainvälinen kokemus on erittäin tärkeää.
 

Yhteistyössä