Sauli Niinistön kesämökin peruskorjaus maksaa veronmaksajille kymmeniä miljoonia euroja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
HS: Kultarannan korjaus maksaa todennäköisesti kymmeniä miljoonia euroja
Tänään klo 7:49
Valtion tämän vuoden budjetissa tasavallan presidentin kesäasunnon Kultarannan rakennusten peruskorjaukseen on varattu 2,7 miljoonaa euroa ja puistotöihin 2,0 miljoonaa euroa.
1ee6145d6a3f85f2812e3da31a3cee80405bdc433380481e6f3e49e026ab5020.jpg

Kultaranta sijaitsee Naantalin merimaisemassa.TANELI ESKOLA
Se on kuitenkin vasta alkua.

Helsingin Sanomien mukaan Kultarannan korjaus maksaa todennäköisesti kymmeniä miljoonia euroa.

- Jos aikajänne otetaan huomioon, puhutaan varmasti useammasta kymmenestä miljoonasta eurosta, Linnanvouti Anne Puonti sanoo HS:lle.

Sen lisäksi mitä kaikkea ja miten Kultarannassa pitää kunnostaa, varmuutta ei Puonnin mukaan ole siitäkään, kestääkö urakka suunnitellut viisi vuotta vai peräti kymmenen vuotta.

Kultaranta sijaitsee Naantalin merimaisemassa. Kultarannan huvilatilan pinta-ala on 54 hehtaaria ja siihen kuuluu kymmeniä erilaisia rakennuksia, kasvihuoneita sekä suuret puistoalueet.Kultarannan keskeinen rakennus on puistojen ympäröimä, 1916 valmistunut graniittilinna.

2014 valmistunut Presidentinlinnan peruskorjaus maksoi noin 45 miljoonaa euroa.

Käy ihmeessä hyödyntämässä niitä verorahojasi kesäperjantaisin vaeltelemalla ilmaiseksi pitkin puistoa. Siellä on aika paljon taideteoksiakin katsottavaksi.

Eikö saulilla nyt olisi isyyslomalla aikaa itse vähän nakutella paikkoja kuntoon. Pikkaisen uutta maalia pintaan ja laminaattia lattiaan, niin näyttää jo uudelta. Niin ne muutkin tekee.

Ainakin tuon pihan nyt voisi itse kitkeä ja kunnostaa, kun niin luontoihmisensi itseään mainostaa.

Se on tasavallan presidentin kesäasunto eli kulloinkin virassa olevan presidentin käytössä.

Tarkkuutta nyt otsikointiin, olet vielä koeajalla. T. päätoimittaja

Jep. Ei o Niinistön mökki vaan veronmaksajien omistama tasavallan presidentin virka-asunto. Ikää sata vuotta niin kait sitä joskus pitää remontoida jos meinataan, että se on pystyssä seuraavatkin sata vuotta.

Rempan kustannuksista muuten suuri osa on työtä. Sitä mitä just nyt kaivataan. Ja koska kyseessä on tasavallan presidentin virka-asunto niin työmaalle ei ole asiaa kenellä tahansa halpatyöyrittäjällä.

Sitä en tiedä onko Salella omaa mökkiä?
Halosella tietääkseni on ja tietääkseni Tarja on sen kunnossapidon kustantanut aina itse.

• Tykkää
Reactions: Turkilmas
Jep. Ei o Niinistön mökki vaan veronmaksajien omistama tasavallan presidentin virka-asunto. Ikää sata vuotta niin kait sitä joskus pitää remontoida jos meinataan, että se on pystyssä seuraavatkin sata vuotta.

Rempan kustannuksista muuten suuri osa on työtä. Sitä mitä just nyt kaivataan. Ja koska kyseessä on tasavallan presidentin virka-asunto niin työmaalle ei ole asiaa kenellä tahansa halpatyöyrittäjällä.

Halosella tietääkseni on ja tietääkseni Tarja on sen kunnossapidon kustantanut aina itse.
Meinaat et valtio rasistisesti syrjii ulkomaalaisia yrittäjiä ja työntekijöitä Kultarannan rempan tarjouskilpailussa?

Kyllä ja niin hieno rakennus!

Niin luulisi Niinistöllä jokin omakin "piilomaja" olevan. Tarjallahan oli myös jossakin vaiheessa ainakin se siirtolapuutarhapalsta.

Ihan itse elätän itseni yksityisellä sektorilla, enkä tarvitse siihen veronmaksajien rahoja kuten Sauli Niinistö tarvitsee.
Oletko ollut lapsena kokonaan vanhempiesi maksamassa päivähoidossa, käyttänyt täysin itse kustannettuja terveuspalveluja, käynyt koulut muualla kuin Suomessa...?

Ja mitä tuohon remonttiin tulee, niin eiköhän osa summasta tule veroina takaisin...

Mä voisin kans ottaa veronmaksajilta rempparahaa, tulishan summasta osa veroina takaisin...
Edelleenkään Niinistö ei ole teetättämässä remonttia. Edelleenkään Niinistö ei omista Kultarantaa. Kultarannan omistaa ja remontin teetättää valtio, joten tottakai se tehdään verovaroin. Ei kenenkään yksityishenkilön omaa kesämökkiä remontoida verovaroin.

• Tykkää
Reactions: Turkilmas
Ja niin pitää maksaakin! Edustuspaikka jossa tavataan valtionpäämiehiä. Kyllä pitää olla paikat kunnossa ja näyttöä löytyä, eikä työntää niitäkin rahoja köyhien juoppojen ja muuten vaan vätyksien elatukseen.

Yhteistyössä