Työtön, enkä tule aktivimallin mukaan toimii

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vieköön rahaa, mutta minä en suostu pomppii herrojen pillin mukaan.

Ei siinä mitään olen kyllä tähän asti ollut aktiivinen, hakenut koulupaikkoja, hakenut työpaikkoja, hain jopa avoimeen amk. Olin työkokeilussa (turhaa hommaa, mutta olin kuitenkin) olen käynyt 36h kurssin liittyen alaani.

Mutta nyt kun halutaan kyykyttää työttömiä tällä tavalla, niin en tee enää mitään, piste.
Tulkoon sanktiot sitte. Mutta mulla on ihmisarvo enkä suostu kiristyksen kohteeksi samalla ku herrat nostaa tonneja siitä että kiusaavat köyhiä. Sen sijaan voisivat miettii millä keinoilla esimerkiksi pienyrittäminen olisi kannattavaa. Tai työnantajalla varaa palkata työntekijä. opiskelupaikkoja lisää!

Varasija ei vielä paljoo auta!
 
vierailija
Rahat pois vetelyksiltä. Kyllä muuten tehostuu opiskelupaikkojen haku tai työllistyminen kummasti, kun alkaa nälkä ahdistella ja vouti sarjoittaa kämpän ovien lukot uusiksi. Ei mene aika enää nettipalstoilla ulisemiseen.

Velliperseilyn aika on ohi. Sluibailla saa toki, mutta omalla kustannuksella.
 
vierailija
Valtio tarjoaisi ap:n kaltaisille ilmaisen mahdollisuuden opiskella esimerkiksi lähihoitajaksi ja sitä kautta työllistyä. Mutta pilalle hemmotelluille "paskaduuni" ei kuitenkaan nappaa ja sen sijaan odotellaan loputtomiin mahdollisuutta saada unelmaduuni (tyyliin meribiologin paikka). Ja mikäs siinä on odotellessa, kun tuet juoksevat ja voi vaan sluibailla.
 
vierailija
Eipä tuo rahallinen menetys ole suuri, mutta katkeruutta aiheuttaa kuinka tämä tilastojen siivous ja korvauksen pieneneminen tehtiin.
Pitäkää tunkkinne ja aktivointinne.
Palaan takaisin nuoruuteni ammattiin, eli myymälävarkaaksi.
Muutama paketti kahvia, hieman leikkeleitä ja juustoa, niin sillähän tuo menetetty raha on jo korvattu.
 
vierailija
Vieköön rahaa, mutta minä en suostu pomppii herrojen pillin mukaan.

Ei siinä mitään olen kyllä tähän asti ollut aktiivinen, hakenut koulupaikkoja, hakenut työpaikkoja, hain jopa avoimeen amk. Olin työkokeilussa (turhaa hommaa, mutta olin kuitenkin) olen käynyt 36h kurssin liittyen alaani.

Mutta nyt kun halutaan kyykyttää työttömiä tällä tavalla, niin en tee enää mitään, piste.
Tulkoon sanktiot sitte. Mutta mulla on ihmisarvo enkä suostu kiristyksen kohteeksi samalla ku herrat nostaa tonneja siitä että kiusaavat köyhiä. Sen sijaan voisivat miettii millä keinoilla esimerkiksi pienyrittäminen olisi kannattavaa. Tai työnantajalla varaa palkata työntekijä. opiskelupaikkoja lisää!

Varasija ei vielä paljoo auta!
Älä sit rupee! Älä sit nosta korvauksiakaan jos ei herrojen keinot kelpaa;)
Keksi itsellesi keino elättää ittes muuten.
Etkö tajua että myös pienipalkkaiset maksaa veroja sun elättämiseen :mad:
 
Eikös ap juuri kertonut keinon? Eli varastaa kaupasta.
Ei ap silloinkaan elätä itseään, vaan elää kauppiaan loisena. Eihän se pitkään kestä, vaan jää kyllä kiinni, ja sitten aikaa myöten siirtyy loiseksi vankilan puolelle. Ellei siis jossain vaiheessa ala raksuttaa ja ymmärrä sittenkin, ettei se nyt niin paha juttu olisikaan noudattaa lakeja.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ei kai kukaan aikuisten oikeasti kuvittelekaan, että edes suurin osa työttömistä täyttäisi aktiivivelvoitettaan? Haloo hei! Tuolla on ihan homona työttömiä ja luuletko kenenkään oikeasti uskovan, että he ”aktivoivat” itsensä viideksi päiväksi 3kk aikana nallepajaan kutomaan halinalleja? :D

Tämä oli tietoinen työttömyyskorvauksen leikkaus. Se toteutettiin”aktiivimallin” nimellä, koska työttömyyskorvauksen leikkaus olisi kuulostanut liian julmalta. Sitten tässä ”palkitaan” jos työtön nyt edes joskus jaksaa jotain aktivointia harrastaa.
 
vierailija
Heh, pieleen meni sosionomiksi hain ja varasijalle 19 pääsin, suosittelen lämpimästi katsomaan pääsettekö arvostelijat edes esivalintakokeesta läpi, pääsin siitä läpi enkä edes lukenut kunnolla, kerran luin aineiston.

Totta en halua lähihoitajaksi, siinä ei oikein voi edetä. Se sopii jos ihmisellä ei ole tarvetta kehittyä, itse haluan edetä uralla, saada haasteita ja sitten. Kouluttautua psykoterapeutiksi. Johon pitää. Olla alle sairaanhoitaja tai sosionomi tai vastaava.
Amnattitutkintoja löytyy jo muutenkin kaksi.

QUOTE="vierailija, post: 31804097"]Valtio tarjoaisi ap:n kaltaisille ilmaisen mahdollisuuden opiskella esimerkiksi lähihoitajaksi ja sitä kautta työllistyä. Mutta pilalle hemmotelluille "paskaduuni" ei kuitenkaan nappaa ja sen sijaan odotellaan loputtomiin mahdollisuutta saada unelmaduuni (tyyliin meribiologin paikka). Ja mikäs siinä on odotellessa, kun tuet juoksevat ja voi vaan sluibailla.[/QUOTE]
 
vierailija
Sohvalla makaajat rikkoo minun ihmisoikeuksiani. En ole velvollinen elättämään laiskoja.
Kuka makaa sohvalla?
Minä kyllä Menen töihin tai opiskelemaan jos paikka tulee eteen. Mutta en todellakaan ala juoksee missään palkattomissa pajoissa.

Olin aktiivinen, mutta tämän työttömiä alistavan mallin johdosta en tee mitään enää, töitä haen ja uudelleen sote alalle, mutta. Muuten en kyllä evääni liikuta , etsiköön ilmaisen työvoiman muualta, menköön itte turhille kursseille jotka työllistää ainoastaan ne jotka vetää toimintaa
 
vierailija
Heh, pieleen meni sosionomiksi hain ja varasijalle 19 pääsin, suosittelen lämpimästi katsomaan pääsettekö arvostelijat edes esivalintakokeesta läpi, pääsin siitä läpi enkä edes lukenut kunnolla, kerran luin aineiston.

Totta en halua lähihoitajaksi, siinä ei oikein voi edetä. Se sopii jos ihmisellä ei ole tarvetta kehittyä, itse haluan edetä uralla, saada haasteita ja sitten. Kouluttautua psykoterapeutiksi. Johon pitää. Olla alle sairaanhoitaja tai sosionomi tai vastaava.
Amnattitutkintoja löytyy jo muutenkin kaksi.

QUOTE="vierailija, post: 31804097"]Valtio tarjoaisi ap:n kaltaisille ilmaisen mahdollisuuden opiskella esimerkiksi lähihoitajaksi ja sitä kautta työllistyä. Mutta pilalle hemmotelluille "paskaduuni" ei kuitenkaan nappaa ja sen sijaan odotellaan loputtomiin mahdollisuutta saada unelmaduuni (tyyliin meribiologin paikka). Ja mikäs siinä on odotellessa, kun tuet juoksevat ja voi vaan sluibailla.
[/QUOTE]
Tässä se tuli taas. Jumankauta huipulle kiivetään tyven kautta - ei sinne suoraan hypätä. Pitää olla nöyryyttä tehdä perusduunia jonka kautta sitten hilata itseään eteenpäin. Tämä on just tämä monen työttömän ongelma kun pitäs päästä suoraan huippukouluun, tai duuniin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Tässä se tuli taas. Jumankauta huipulle kiivetään tyven kautta - ei sinne suoraan hypätä. Pitää olla nöyryyttä tehdä perusduunia jonka kautta sitten hilata itseään eteenpäin. Tämä on just tämä monen työttömän ongelma kun pitäs päästä suoraan huippukouluun, tai duuniin.
Ja toinen mikä aina toistuu on luovuttaminen. Yritetään jotain, epäonnistutaan, lakataan yrittämästä ja katkeroidutaan. Sinnikkyydestä ei tietoakaan. Maahamme on kasvanut uusi vellihousujen yhteiskuntaluokka. Kaikki pitäisi saada kivutta, vaivatta ja ponnisteluitta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Tässä se tuli taas. Jumankauta huipulle kiivetään tyven kautta - ei sinne suoraan hypätä. Pitää olla nöyryyttä tehdä perusduunia jonka kautta sitten hilata itseään eteenpäin. Tämä on just tämä monen työttömän ongelma kun pitäs päästä suoraan huippukouluun, tai duuniin.[/QUOTE]

Mikä tyvi sellainen on jossa ei anneta simentäkään millä lähteä kylvämään työpanostaan niin, että sais itsekin ravintoa ja voimia kasvattaa kokemustaan ja oppia siihen työhön jonka PITÄISI viedä kokemuksen ja taidon mukaan kohti parempaa elämänlaatua?
 
vierailija
Tässä se tuli taas. Jumankauta huipulle kiivetään tyven kautta - ei sinne suoraan hypätä. Pitää olla nöyryyttä tehdä perusduunia jonka kautta sitten hilata itseään eteenpäin. Tämä on just tämä monen työttömän ongelma kun pitäs päästä suoraan huippukouluun, tai duuniin.
Mikä tyvi sellainen on jossa ei anneta simentäkään millä lähteä kylvämään työpanostaan niin, että sais itsekin ravintoa ja voimia kasvattaa kokemustaan ja oppia siihen työhön jonka PITÄISI viedä kokemuksen ja taidon mukaan kohti parempaa elämänlaatua?
 
vierailija
Valtio tarjoaisi ap:n kaltaisille ilmaisen mahdollisuuden opiskella esimerkiksi lähihoitajaksi ja sitä kautta työllistyä. Mutta pilalle hemmotelluille "paskaduuni" ei kuitenkaan nappaa ja sen sijaan odotellaan loputtomiin mahdollisuutta saada unelmaduuni (tyyliin meribiologin paikka). Ja mikäs siinä on odotellessa, kun tuet juoksevat ja voi vaan sluibailla.
tiedätkö mitä lähihoitajan työ on?? ei sinne kaikki ole sopivia ollenkaan..sen täytyy olla kutsumusammatti ei pakon edessä ! Se on hoitotyötä ei kirjotuspöydän tietsikkaa töllötystä. idiootti!
 
vierailija
Tässä se tuli taas. Jumankauta huipulle kiivetään tyven kautta - ei sinne suoraan hypätä. Pitää olla nöyryyttä tehdä perusduunia jonka kautta sitten hilata itseään eteenpäin. Tämä on just tämä monen työttömän ongelma kun pitäs päästä suoraan huippukouluun, tai duuniin.
Mikä tyvi sellainen on jossa ei anneta simentäkään millä lähteä kylvämään työpanostaan niin, että sais itsekin ravintoa ja voimia kasvattaa kokemustaan ja oppia siihen työhön jonka PITÄISI viedä kokemuksen ja taidon mukaan kohti parempaa elämänlaatua?[/QUOTE]Mikä tämä siemenvertaus on? Tässä maassa jokainen yhteiskuntaluokasta riippumatta saa ilmaisen ja laadukkaan koulutuksen halutessaan yliopistotasolle asti. Tässä maassa yhteiskunta jopa maksaa opintotuen muodossa jäsenilleen siitä että nämä kouluttautuvat. Yhteiskunta elättää työttömät ja tarjoaa heille asumisen. Yhteiskunta tukee niidenkin asumista jotka ovat työelämässä mutta ei tarpeeksi tuloja. Terveydenhuolto on kaikille lähes ilmaista. Perusasiat työllistymisen edellytyksille ja elämässä pärjäämiseen ovat niin hyvällä mallilla, että moness sivistysvaltiossa tällaista kadehditaan ja ihmetellään. Mutta suomalaisen työttömän mielestä kaikki on silti perseestä ja yhteiskunta potkii päähän.

Oikeasti, mitä teidän päissä liikkuu? Hävetkää, jumalauta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä