Miksi työttömien elämä pitää tehdä mahdollisimman ikäväksi ja vaikeaksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tämä menee nyt pelleilyksi. Sun tausta pitäisi tuntea, muuten on liian helppoa keksiä sata ja yksi syytä miksei joku paikka sovi.

Ja kun töitä on paljon. Mutta lähdetään nyt sen verran tähän pelleilyyn mukaan, että tässä:

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9418949?searchPhrase=Apulainen&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

Valituinen työ, toimistotyöajat, suomalainen firma, ei vaadita aikaisempaa kokemusta, ei koulutusvaatimuksia jne. Odotetaan positiivista asennetta ja oma-aloitteisuutta.

Ja tuo nyt yhtenä esimerkkinä. Varmaan olet allerginen tekstiileille, asut Ivalossa, tai vähintään tietokoneen perustaidot ei just nyt sulta suju. Mutta ymmärtänet pointin? Muut työt löytänet ihan itse?
Unohdit yhden asian.
Kerrohan onko hakijoista pulaa?
 
vierailija
Minusta on oikein mukavaa olla tekemättä töitä, mutta ei tulisi mieleenikään haluta siihen mitään tukia. Sitten kun tarvitsen lisää rahaa, menen taas töihin.
Unohdit nyt sen seikan, että moni muukin menisi mielellään töihin saadakseen rahaa, koska tarvitsee sitä oikeasti elämiseen, mutta tarjolla on nykyään vain palkatonta orjatyötä.
 
Unohdit yhden asian.
Kerrohan onko hakijoista pulaa?
Ai nii, unohdin.
Firma tarjoaa mahdollisuuden jatkossa kehittyä tekstiilipainajaksi.
Jos semmoista tarvitsevat niin miksi eivät hae tekstiilipainajaa?

Jotenkin haiskahtaa, että tossa haetaan valtion tukemaa harjoittelijaa eikä osaajaa.

Mut kerro toki, että olen väärässä. Todellakin toivoisin olevani.
 
Jotenkin haiskahtaa, että tossa haetaan valtion tukemaa harjoittelijaa eikä osaajaa...
Joo illuminati siinä on taustalla. Älä vaan hae! Ja varmaan tulee ainakin 500 sua pätevämpää hakijaa, vaikkei tuossa edes pätevää haettu. :D

Lue rivien välistä: jos kriteerejä ei juuri ole, tarkoittaa että ei ole varaa paljon valita. Hakijoita ei ole.

Mutta aika hyvin sä olet aivopessyt itsesi. Mitä jos laittaisit hakemuksen ja pääsisit haastatteluun? Sulla tulis kova kiire keksiä äkkiä syitä mikset voi ottaa paikkaa vastaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Joo illuminati siinä on taustalla. Älä vaan hae! Ja varmaan tulee ainakin 500 sua pätevämpää hakijaa, vaikkei tuossa edes pätevää haettu. :D

Lue rivien välistä: jos kriteerejä ei juuri ole, tarkoittaa että ei ole varaa paljon valita. Hakijoita ei ole.

Mutta aika hyvin sä olet aivopessyt itsesi. Mitä jos laittaisit hakemuksen ja pääsisit haastatteluun? Sulla tulis kova kiire keksiä äkkiä syitä mikset voi ottaa paikkaa vastaan :D
Mä voin vaan koittaa kertoa sulle asioita ja yrittää vaikuttaa mielipiteeseesi. Joko ilmaisen itseäni huonosti tai panssarisi on liian kova. Mut jos firma tahtoo ammattitaitoisen tekstiilipainajan niin kyllähän semmoisia on tarjolla. Jostain syystä pätevää ei edes haeta.
 
vierailija
Mä voin vaan koittaa kertoa sulle asioita ja yrittää vaikuttaa mielipiteeseesi. Joko ilmaisen itseäni huonosti tai panssarisi on liian kova. Mut jos firma tahtoo ammattitaitoisen tekstiilipainajan niin kyllähän semmoisia on tarjolla. Jostain syystä pätevää ei edes haeta.
Tämä seikka ihmetyttää minuakin.

Omalla työpaikallani oli 1,5 vuotta sitten massairtisanomiset. Koin olevani kuitenkin onnekas, kun pääsin samaan firmaan (huomattavasti pienemmälläl palkalla ja vaativampiin töihin) määräaikaiseen työsuhteeseen. Sekään ei riittänyt työnantajalle, vaan sinne otettiin puoli vuotta sitten ulkomaalainen suomea osaamaton henkilö työkokeiluun.

Arvatkaapa kuka saa lähteä ja kuka jää työpaikkaan? Tietenkin suomalaisten veronmaksajien rahoilla kustannettu ulkomaalainen saa jatkoaikaa, mutta minun määräaikani päättyy ja joudun siirtymään kortistoon. Mitä järkeä tässä touhussa oikein on?
 
vierailija
Tämä seikka ihmetyttää minuakin.

Omalla työpaikallani oli 1,5 vuotta sitten massairtisanomiset. Koin olevani kuitenkin onnekas, kun pääsin samaan firmaan (huomattavasti pienemmälläl palkalla ja vaativampiin töihin) määräaikaiseen työsuhteeseen. Sekään ei riittänyt työnantajalle, vaan sinne otettiin puoli vuotta sitten ulkomaalainen suomea osaamaton henkilö työkokeiluun.

Arvatkaapa kuka saa lähteä ja kuka jää työpaikkaan? Tietenkin suomalaisten veronmaksajien rahoilla kustannettu ulkomaalainen saa jatkoaikaa, mutta minun määräaikani päättyy ja joudun siirtymään kortistoon. Mitä järkeä tässä touhussa oikein on?
Työnantaja on yksiselitteisesti rikkonut lakia jos tuollaisessa tilanteessa on otettu työkokeilija.
 
vierailija
Joo illuminati siinä on taustalla. Älä vaan hae! Ja varmaan tulee ainakin 500 sua pätevämpää hakijaa, vaikkei tuossa edes pätevää haettu. :D

Lue rivien välistä: jos kriteerejä ei juuri ole, tarkoittaa että ei ole varaa paljon valita. Hakijoita ei ole.

Mutta aika hyvin sä olet aivopessyt itsesi. Mitä jos laittaisit hakemuksen ja pääsisit haastatteluun? Sulla tulis kova kiire keksiä äkkiä syitä mikset voi ottaa paikkaa vastaan :D
Onhan tuossa montakin kriteeriä, ja toisaalta koska muodollista pätevyysvaatimusta ei ole ja kyseessä on vakipaikka niin hakijoita epäilemättä riittää.
 
Ärsylle tiedoksi joka kovasti epäilee mun lähtökohtiani, mielipiteitäni tai kompetenssiani.

Mulla on suuri kunnioitus rehellisiä yrittäjiä kohtaan. Mä arvostan heitä suuresti.
Milloin olen hoksannut, että meininki on rehellistä niin en mä ole pilkkuvirheisiin puuttunu kuin ohjeilla. Vaikka edes laki ei sallis, mutta hommat on priorisoitava. Kaikkee ei voi ehtiä ja veronmaksajienkin etua pitää ajatella.
Mielummin miettii jostain puuttuvaa miljoonaa ja vetää röökiä kuin ihmettelee, että olikohan tossa ny kaikki kolikot kohdallaan.
Siis kun kyseessä on rehti yritys niin ei sitä ny sillai kato koska jos tarpeeksi kattoo, niin mikään ei ole kunnossa.


Nopeimmat potkut sai kuprun järjestänyt talouspäällikkö joka sai lähteä välittömästi. Avustanut sihteeri sai viisi minuuttia aikaa siivota pöytänsä. Irtisanomisajat hoidettiin rahalla ja asiat jotka ratkeaa rahalla ovat halpoja asioita. Oikeesti.

Oli mulla vaikeuksia selittää, että miks mulla on vaan muutama miljoonakeikka ja Mirkulla taas on samassa ajassa parisataa markan keikkaa. Olisin saanut potkut jo silloin, mutta kun 70% rahamääräisestä tuloksesta oli yksin minun niin aika monta Mirkkua siihen saa palkata.

Joten jos sä laitat ilmoituksen, että tee kuten tekisit äidillesi niin mä lupaan olla kiinnostunut.
Jos sä laitat ilmoituksen, että tee mahdollisimman halpaa niin etsi joku muu.
 
vierailija
Tuskinpa rikkoo lakia. Kyseessä on iso valtiollinen työnantaja, jonka toiminnassa on mukana iso liuta lakimiehiä eli työnantaja varmasti tietää kaikki lakikiemurat.
Lakikiemuroiden tietäminen ei ole sama asia kuin niiden noudattaminen. Työkokeilijaa ei ole lupa ottaa esim. jos työntekijöiden työaikaa on vähennetty tai heitä on irtisanottu viime aikoina.
 
vierailija
Farmaseuteilla saattaa olla useampia työpaikkoja. Kai sitä työtä voi tehdä myös netissä. Kerran muuan kehui, et oli 4 samanaikaista hommaa, mut sitä sit ihmeteltiin, milloin nukkuu. Ei nukkunutkaan, arvelin, kun suolisto vuoti verta. Ruoanlaitto oli tuntematon juttu selaiselle, mutta mitä se muille kuuluu:whistle:
 
vierailija
Lakikiemuroiden tietäminen ei ole sama asia kuin niiden noudattaminen. Työkokeilijaa ei ole lupa ottaa esim. jos työntekijöiden työaikaa on vähennetty tai heitä on irtisanottu viime aikoina.
Saisiko tämän mustaa valkoisella, niin voin haastaa työnantajaani? En tiedä, mihin lakipykäliin voin vedota. Liitosta ei ole ollut apua irtisanotuille. Luottamusmiehet töissä kuuluvat omiin pieniin piireihin ja selittelevät vain jotan epäselvää, kun näistä epäkohdista on kyselty.

Irtisanotut kollegani kuuluvat liittoon ja ovat yrittäneet penätä oikeuksiaan, mutta tuloksetta. Itse kuulun vain kassaan, joten liitosta en (olematonta, kuten jo huomattu) apua edes saisi. Voisin silti lähtettää työnantajan isolle pomoportaalle kirjelmän, jos tietäisin, mihin asiakirjoihin voisin vedota.
 
vierailija
Tämä menee nyt pelleilyksi. Sun tausta pitäisi tuntea, muuten on liian helppoa keksiä sata ja yksi syytä miksei joku paikka sovi.

Ja kun töitä on paljon. Mutta lähdetään nyt sen verran tähän pelleilyyn mukaan, että tässä:

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9418949?searchPhrase=Apulainen&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

Valituinen työ, toimistotyöajat, suomalainen firma, ei vaadita aikaisempaa kokemusta, ei koulutusvaatimuksia jne. Odotetaan positiivista asennetta ja oma-aloitteisuutta.

Ja tuo nyt yhtenä esimerkkinä. Varmaan olet allerginen tekstiileille, asut Ivalossa, tai vähintään tietokoneen perustaidot ei just nyt sulta suju. Mutta ymmärtänet pointin? Muut työt löytänet ihan itse?
Eiköhän tuonnekin tule kymmeniä hakemuksia. Suurin osa jää lehdellä soittelemaan.
 
Ammu meni hiljaiseksi, kun oli aika siirtyä sanoista tekoihin. Hahhah, selvisi, että tyyppi on pelkkä feikki.
Mihin tekoihin? En minä ole juuri nyt töissä, enkä ole työttömäksikään ilmoittautunut. Eli kaikki työpaikkani olen luovuttanut muille, tosin niihin ei ole muita löytynyt. :D
Ja edellinen esimieskin pommittaa sähköpostiin kyselyitä, tulisinko heille töihin. Eli mitä tekoja nyt halusit?
 
Mihin tekoihin? En minä ole juuri nyt töissä, enkä ole työttömäksikään ilmoittautunut. Eli kaikki työpaikkani olen luovuttanut muille, tosin niihin ei ole muita löytynyt. :D
Ja edellinen esimieskin pommittaa sähköpostiin kyselyitä, tulisinko heille töihin. Eli mitä tekoja nyt halusit?
Onko ne työt jääneet tekemättä?
Kuinka tärkeitä hommia ne mahtoikaan olla jos ne tekijän puutteessa jää tekemättä?
 
Onko ne työt jääneet tekemättä?
Kuinka tärkeitä hommia ne mahtoikaan olla jos ne tekijän puutteessa jää tekemättä?
Eivät ne mitään tärkeitä hommia ole, ja veikkaan, että ovat jääneet tekemättä. Firma vain ei tuota yhtä hyvin, kun hommia ei saada tehtyä tekijöidenpuutteen vuoksi. Hyvin harva työntekijä on niin tärkeä, etteikö firma voisi toimia ilmankin.

Eikä työn tärkeys korreloi mitenkään sen kanssa, miten paljon työstä maksetaan palkkaa. Palkka korreloi sen kanssa, kuinka paljon työ tuottaa voittoa firmalle. Esim. sairaanhoitajan työ on tärkeää, mutta se ei tuota voittoa. Siksi siitä ei palkkaakaan makseta. Toisaalta esimerkiksi ihminen joka lukee sopimuksia läpi päivät pitkät ja etsii niistä tapoja saada rahaa omalle firmalle saattaa viikon työllä ansaita yritykselle 100 000 €, joten hänelle maksetaan hyvin -- vaikka tosiasiassa hän ei edistänyt mitään hommaa millään tavalla, ja yrityksen työnteon edistymisen kannalta on täysin yhdentekevää, tekeekö tuollaista lukuhommaa kukaan vai ei.
 
vierailija
Mihin tekoihin? En minä ole juuri nyt töissä, enkä ole työttömäksikään ilmoittautunut. Eli kaikki työpaikkani olen luovuttanut muille, tosin niihin ei ole muita löytynyt. :D
Ja edellinen esimieskin pommittaa sähköpostiin kyselyitä, tulisinko heille töihin. Eli mitä tekoja nyt halusit?
Jos sinulle ei työ maita, niin turha kuvitella, että kaikki muut olisivat kaltaisiasi sohvalla makoilijoita.
 

Yhteistyössä