Millaista työaikaa tekisit mieluiten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
- pelkkää aamuvuoroa/työtä ma-pe
- vuorotellen aamu- ja iltaviikkoa ma-pe
- aamua ja iltaa sekaisin, töitä myös viikonloppuisin jolloin vapaapäivä olisi vaihdellen viikolla ja viikonloppuna
- viikko aamua, viikko iltaa, viikko yötä ja viikko vapaata, viikonloput vapaat

Itse varmaankin tuota viimeistä vaihtoehtoa.

Oikeastaan ois ihan sama, mihin aikaan, kunhan sit oikeasti pääsisi myös tekemään.

Yrittäjänä isolla työmaalla kun aamu alkaa usein sillä että odotetaan jotta edellinen saa omat puuhansa valmiiksi ja ehkä puoliltapäivin päästään tekemään mutta usein sekin loppuu lyhyeen kun tuleekin jokku kuorma jollekulle jotain ja pitää väistää ja sit alkaakin jo hämärtää ja pah.

Toki, jos olisin palkkatyössä, valitsisin vuoron silleen että vaikka kasiksi töihin ja neljältä kotiin.

Ottaisin sen työn, jossa olisi työaika ma-to klo 16-22.

Olen iltavirkku, joten aamuvuorot ovat aivan turhaa työnantajan kannalta: olen paikalla, mutta en saa mitään aikaiseksi. Mutta se on nykyisen työnantajan valinta (sekaisin aamua ja iltaa).

Jos saisi valita niin aamuntorkkuna ottaisin ma-pe 8.30-16.30 työn. Jäisi iltaankin aikaa.
Mutta tuollaista työaikaa ei taida olla kuin harvalla, enkä ole nykyistä työtäni valinnut työaikojen, vaan muiden seikkojen takia. :)

Sellaista missä voisi itse valita työaikansa päivän mittaan. Miehellä oli aikoinaan sellainen työaika, missä "pakollinen" aika oli 12-14 välillä, lopun sai sitten tehdä tuon pakollisen ajan ympärillä valitsemaansa aikaan ja pituudessakin oli reilut liukumat, kunhan kuun kokonaissaldo jäi tietyn rajan sisään.

Nykyään tekisin päivätyötä. Aamuvuorot on aina ollut pahimmat, tosin öisin klo 5:00 oli aina vaikea hetki (samaiseen aikaan oli aamuvuoron heräämisaika).

Eka vaihtoehto.
Tykkään hoitaa velvollisuudet ensin, ja sitte illan voi olla vapaammin. Olis kauheeta jos jotuisin koko aamupäivän vahtimaan kelloa, millon pitää töihin lähteä, en sais mitään aikaiseksi!

Jos saisi valita niin aamuntorkkuna ottaisin ma-pe 8.30-16.30 työn. Jäisi iltaankin aikaa.
Mutta tuollaista työaikaa ei taida olla kuin harvalla, enkä ole nykyistä työtäni valinnut työaikojen, vaan muiden seikkojen takia. :)

Valtion ja kuntien leivissä 'virastotyöntekijöillä' on halutessaan tuollaiset työajat. Liukumien puitteissa kun voi hyvin pelata.

En mä osaisi enää tehdä jotain työaikaa tai liukumia. Vapaa työaika on niin ylivoimaisesti paras. Menen aamulla töihin, iltapäivällä haen lapset ja sitten jatkan. Sitten aikaa lasten kanssa ja kiiretilanteesta riippuen vielä illalla töitä tai sitten ei. Eikä ole väliä onko työtunteja jonain päivänä 4, 8, tai 12... tulosta mitataan, ei työaikaa.

Yhteistyössä