Rehtori pelotteli lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tyttö 1 luokalla ja parhaillaan selvitellään olisko tytöllä asperger tms. Tyttö ei halunnut tulla välitunnilta sisälle jolloin rehtori käynyt sanomassa; jos et tule sisälle niin joku hakee sinut täältä eikä vie sinua kotiin enää. Miten kukaan voi sanoa noin?? Tyttö kertoi illalla itkuisena ja peloissaan asiasta. Kysyin vielä että eihän kukaan vie häntä. Meillä oli sitten palaveri jossa kysyin rehtorilta asiasta. Hän ei pahoitellut vaan sanoi että kun ei keinoja keksi niin lääkäri tms.kävi mielessä. Vanhemmalle heidän pitää soittaa ja olen sanonut että voin tulla kyllä sinne jos tarvis. Meinasin tehdä valitusta rehtorin esimiehelle.

No jaa, toisaalta ymmärrän reksin toiminnan. Kiinni ei saa käydä, väkisin ei voi kiukuttelevaa kakaraa sisälle raahata, eikä voi yksin uloskaan jättää.
Keinot ovat aika vähissä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Tyttö 1 luokalla ja parhaillaan selvitellään olisko tytöllä asperger tms. Tyttö ei halunnut tulla välitunnilta sisälle jolloin rehtori käynyt sanomassa; jos et tule sisälle niin joku hakee sinut täältä eikä vie sinua kotiin enää. Miten kukaan voi sanoa noin?? Tyttö kertoi illalla itkuisena ja peloissaan asiasta. Kysyin vielä että eihän kukaan vie häntä. Meillä oli sitten palaveri jossa kysyin rehtorilta asiasta. Hän ei pahoitellut vaan sanoi että kun ei keinoja keksi niin lääkäri tms.kävi mielessä. Vanhemmalle heidän pitää soittaa ja olen sanonut että voin tulla kyllä sinne jos tarvis. Meinasin tehdä valitusta rehtorin esimiehelle.
Kaikki perkeleen mielensäpahoittajat täällä saakin lisääntyä ja vielä luultavasti veronmaksajan piikkiin. Nyt vähän ryhtiä siihen hommaan ja terotat sille JanicaPetterille että koulussa ollaan siivosti eikä aleta pelleilemään miten sattuu.

Olkoon tilanne mikä tahansa, pienelle lapselle ei mennä noin sanomaan. Olisin itsekin lapsena ihan kauhuissaan jos noin olis sanottu.
No onhan tuo aika tylysti sanottu, ja tuskin reksi itsekään ylpeä sanoistaan on, mutta miten itse olisit hoitanut tilanteen?
Jos ei maanittelu auta, on pakko pelotella tai uhkailla. Ehkä kokeili jo kaikkia perinteisiä jälki-istunto-uhkailuja, mutta eivät toimineet.

no tuo viimeinen lause, eikä vie sinua kotiin enää on liikaa. hyvin ymmärtäisin kyllä tuon, jos olis sanonut vaan, että jos ei tule, niin kohta joku tulee hakemaan. kyllähän nyt joku kuri lapsella pitää olla, olkoon vaikka adhd tai mikä muu syndrooma tahansa

Häh? Kaikkia lapsia ovat vanhemmat pelotelleet, esim. mustalaisilla tai lastenkodilla.
Lastenkoti ei ole mitään pelottelua, vaan sinne on oikeesti viety niitä uteliaimpia tyyppejä. Täytyikö siihen pyytää rehtorin lupa?
Mustalaisia ei ole ollut vuosikymmeniin, mutta onhan se ollut tehokasta, kun vanhemmat itse ovat niitä pelänneet - usein syystäkin, tuohon aikaan. Miehen naapurissa oli lapset peloteltu linnuilla - itse kertoivat isona - mut sitä en tajunnut, ennen kuin kotka vei oman emokissan. Itse en ole pelotellut, en uhkaillut enkä käsitä vieläkään, miksi mummoväki puhuu näkeistä. Tässä rehtoreille lukemista.
Ihan vaan siksi linkkasin sinne, että itse sen myöhemmin voisin tästä "upottavasta suosta" löytää.:whistle:

Kohjaus edelliseen viestiin. Tyttö siis kysyi minulta että eihän kukaan vie häntä koulusta.
Voit sanoa, että voi viedäkin, jos ei suostu menemään sisälle silloin kun pitää.
Turha minkään diagnoosin taakse piiloutua, että voisi mitä vaan tehdä. Paremminkin diagnoosin saaneilla pitää olla paremminkin tavallista suurempi kuri ja vaatimustaso kotona, että oppii pärjäämään yhteiskunnassa. Ikävä kyllä monen vanhemman mielestä lapselta ei voi vaatia mitään, kun "sillä on diagnoosi".

No jaa, toisaalta ymmärrän reksin toiminnan. Kiinni ei saa käydä, väkisin ei voi kiukuttelevaa kakaraa sisälle raahata, eikä voi yksin uloskaan jättää.
Keinot ovat aika vähissä.

Ja tähän lisäisi vielä, että on aika ongelmallista, jos vanhempia pitää soittaa paikalle pienistäkin jutuista. Sehän kertoo lapselle vain siitä, että itseasiassa koulun opettajia tai rehtoria ei tarvitse totella vaan ainoastaan äiti saa sanella säännöt.

• Tykkää
Reactions: .....
Voit sanoa, että voi viedäkin, jos ei suostu menemään sisälle silloin kun pitää.
Turha minkään diagnoosin taakse piiloutua, että voisi mitä vaan tehdä. Paremminkin diagnoosin saaneilla pitää olla paremminkin tavallista suurempi kuri ja vaatimustaso kotona, että oppii pärjäämään yhteiskunnassa. Ikävä kyllä monen vanhemman mielestä lapselta ei voi vaatia mitään, kun "sillä on diagnoosi".

Tämä on kieltämättä ongelmallista, kun piiloudutaan diagnoosin taakse. Minusta on kummallista, että koulussa katsotaan läpi sormien joidenkin lasten väkivaltaista käytöstä siksi, että ovat erityistapauksia. Ikäänkuin muiden lasten pitäisi hyväksyä koulussa se, että se yksi tyyppi voi pimahtaa mistä tahansa ja hyökätä kimppuun, hakata, huitoa kepeillä, töniä tai heittää kivillä.
Eihän kukaan joudu tuollaista sietämään työpaikallakaan, niin miksi ihmeessä koulussa, joka on vielä pakollinen.

Voihan se myös olla että rehtori tarkoitti/sanoi sitä että jos et tule sisälle niin joku saattaa viedä, napata.. lapsennappaajapedofiili. Kun kukaan ei jouda ulos jäämään vahtimaan, sisällä olet turvassa.

Kamalia nuo ulkotilat. Koskaan ei tiedä milloin pedofiili tulee ja nappaa. Täytyy varmaan alkaa kytkeä omat lapset kettingillä seinään silloin kun ovat pihalla leikkimässä ettei kukaan vaan kaappaa niitä mukaansa. :eek:

Yhteistyössä