Osaako joku tehdä ihanaa thaimaalaista kastiketta? Jotain mitä syödä riisin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sipulia, valkosipulia, purjoa, paprikaa (ja chiliä) kuullottelet pannulla öljyssä. Valmista currytahnaa sekaan. Ja purkillinen kookosmaitoa- tai kermaa. Lopuksi vielä sopiva tiraus limenmehua ja siinä on.

Toki rehuja voi lisätä. Vaikka sokeriherneitä ta porkkanansuikaleita tai kesäkurpitsaa tai...

Sipulia, valkosipulia, purjoa, paprikaa (ja chiliä) kuullottelet pannulla öljyssä. Valmista currytahnaa sekaan. Ja purkillinen kookosmaitoa- tai kermaa. Lopuksi vielä sopiva tiraus limenmehua ja siinä on.

Toki rehuja voi lisätä. Vaikka sokeriherneitä ta porkkanansuikaleita tai kesäkurpitsaa tai...
Tämä kuulostaa hyvältä! Eli currytahnasta tulee se maku. Kiitos! En ole ostanut sellaista ennen. Kokeilen tänään! Nyt kauppaan...
Ap

Joskus törmää kyllä niin outoihin resepteihin, että joko ei ole ikinä tehty mitään sinnepäinkään tai sitten tullut tosi pahoja virheitä reseptin kirjoitusvaiheessa.

Jaa.. Outoja kyllä, mutta olisi kyllä hassua, jos niitä ei olisi kokeiltu.

Niin tai näin, mä yleensä sovellan, jos on vähänkin tuttu ruoka, ja kokeilemalla oppii. Just tein eilen kastiketta vihanneksista ja kookosmaidosta :)

Jaa.. Outoja kyllä, mutta olisi kyllä hassua, jos niitä ei olisi kokeiltu.

Niin tai näin, mä yleensä sovellan, jos on vähänkin tuttu ruoka, ja kokeilemalla oppii. Just tein eilen kastiketta vihanneksista ja kookosmaidosta :)
Yleensä otan reseptejä vain "virallisista" lähteistä, mutta monesti eksyy jotain ohjetta hakiessa kotikokkien reseptisivuille, joissa kokkien taso ja reseptinkirjoittamistaidot vaihtelevat suuresti.

Yleensä otan reseptejä vain "virallisista" lähteistä, mutta monesti eksyy jotain ohjetta hakiessa kotikokkien reseptisivuille, joissa kokkien taso ja reseptinkirjoittamistaidot vaihtelevat suuresti.

Minä myös. Silti mä uskon, että ne kotikokitkin ovat kokeilleet niitä reseptejä, joita sitten ylpeänä jakavat. Kamalimpia ovat ainakin kuvat olikos se nyt Iltalehden sivuilla. Ruoat näyttävät usein oksennukselta :eek:

Mä ostin kookosmaitoa ja keltaista ja punaista currytahnaa. Yllätyksekseni ne ei ollut tuubeissa vaan lasipurkeissa :D
Tänään illalla yritän tehdä thaimaalaista herkkuruokaa :)

Ps. Sinä kiukuttelija edellisessä viestissä, ei minulla ole varaa matkustaa niin kauas mutta pidän thaimaalaisesta ruoasta. Syön silloin tällöin sitä ravintolassa mutta nyt haluan kokeilla tehdä sitä kotonakin.
Tauteja minulla ei ole ja tuskin tulee sillä en käytä kanaa tms mistä saisi salmonellaa.

Ap

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä