Onnea @Adiela88 !! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvinTuli illalla kauhea itkukohtaus, kun lueskelin noita endon oireita ja niistä menee niin moni nappiin. Oon ennen ajatellut sitä vain jotenkin kuukautisiin ja alavatsakipuihin liittyvänä. Mulla on niin epämääräisiä diagnooseja monesta jutusta, kun olen ollut kipeä selästä ja nivusista tai suolistosta, mutta yhtäkkiä noi kaikki sopis endoon ja multa on aina kysytty kivuliaita kuukautisia tai epäsäännöllistä kiertoa, mutta kun ei oo ollut kumpaakaan ja tokaa ei ehkäisyn kanssa ainakaan.
Aloin miettimään tarkemmin, että miks se gyne lähettäisi mut eteenpäin, jos ei jotain epäilisi ja kun mulla on jo autoimmuunisairaus ja jos saan vielä endodiagnoosin, niin onko mulla edes oikeutta enää haluta jälkikasvua?
Aika syvissä vesissä pyöritään näissä ajatuksissa.
Sit taas toisessa ääripäässä mietin, et jos tästä kierrosta olisikin tärpännyt, että koska vois testata testaamisen ilosta ennen kuin menkat alkaa, mutta kun en tiedä millon ne alkais. On tää mieli kyllä hullu ja vielä kun omien ajatusten kanssa oleminen on melko ahdistavaa tällä hetkellä.
Täälläkin on aika hiljaista nykyään.
Mitä @Lallastiina sulle kuuluu? Meinaatko testata?
@atvk87 me uidaan näköjään samoissa syvyyksissä. Ne endon oireet on aika moninaiset, kummasti löytää selityksen moneen vaivaan Mäkin löysin, toisaalta huojentavaa ja toisaalta itkettää. Välillä on sellainen olo et onneks löyty joku syy, toivoisi vaan niin kovin et sais plussan jo pian..
Mä testasin tänä aamuna koska oli niin niukat edelliset menkat, kierto oli siis vaa 22 päivää ku aina ennen 23-32 ja kuvittelin oireita. Isänpäivä ois ihana plussata. Tyylipuhdas nega tuli vaan pc:n testillä Vaikka kuin olin muka varautunut niin nyt taas masentaa. Mussa on enemmänkin vikaa ku kiertoki jäi 22 päiväiseksi Oon lueskellu jo lapsettomuus-sivua täällä ja todennut ettei meillä oo varaa yksityiselle... Anteeks tää avautuminen, vituttaa miks tän pitää olla näin vaikeeta. Tsemppiä meille jotka ei saada vauvaa heti <3 Endometrioosi go away!!!