♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Enpä oo aiemmin alkanut itkeä menkkojen takia.. Eli yk 4 käyntiin kaikista kuvitelluista oireista huolimatta:(
Pahoittelut myös muille samassa tilanteessa oleville. Toivotaan että pian saataisiin taas paljon plussauutisia:love:

On pitänyt muuten kysyä jo aiemmin, että onko kukaan muu ajatellut että raskaaksi tuleminen vaan "päätetään"? Mulla siis on ollut aiemmin semmoinen naiivi käsitys että senkun jättää ehkäisyn pois ja boom, se on siinä..:unsure: En siis ennen aloittamista oo koskaan uhrannut ainuttakaan ajatusta tälle prosessille, vaan ajatuksissani oon miettinyt vaan jo syntynyttä lasta.

Kädet tärisee täällä ja olotila on epätodellinen... Tänään päätin "tuhlata" yhden testin, kun menkkoja ei oo kuulunu, vaikka olin varma, että nega sieltä tulee, kun torstaina negan testasin.

No tällästä näytti testi...
Pakko ostaa huomenna lisää testejä ja testata vielä, en voi uskoa tätä todeksi :eek::love::love::love:

image.jpeg

• Tykkää
Reactions: vauvahaaveita - 88
On pitänyt muuten kysyä jo aiemmin, että onko kukaan muu ajatellut että raskaaksi tuleminen vaan "päätetään"? Mulla siis on ollut aiemmin semmoinen naiivi käsitys että senkun jättää ehkäisyn pois ja boom, se on siinä..:unsure: En siis ennen aloittamista oo koskaan uhrannut ainuttakaan ajatusta tälle prosessille, vaan ajatuksissani oon miettinyt vaan jo syntynyttä lasta.
Mäkin luulin, että vaiheita on kaksi. Raskaus ja vauva. En tiennyt tällaisesta yritysvaiheesta mitään, enkä tiennyt miten sekaisin pää tästä menee ja miten kamalasti voikaan pettyä joka kuukausi. Sit kun kuulee niitä, jotka tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja niitä, joilla tärppää heti. Huooohhhh :confused:

@Karla89 täällä myös oltiin siinä uskossa, että heti raskautuu. Tai vähintää toiselle kerralla kun eka yrityskierto meni niin, että päätettiin just ovulaatiopäivän jälkeisenä päivänä alkaa yrittää ja se päivä vietettiin sängyssä :ROFLMAO: mutta oli kyllä se ajatus, että keväällä meillä on oma vauva. Tällä menolla ei oo vielä ens vuonnakaan :cautious:

Meillä on tällä hetkellä semmonen tilanne, että saa nähä jääkö meillä koko yritys rehelliselle tauolle ens vuoden alkuun asti...

Mulla oli jo valmiina odotuksena, että voi kestää kauan ja mietinnässä, että onnistuuko luomuna ollenkaan. Äitini on ainoa lapsi sen takia, etteivät isovanhemmat vain yrityksistään huolimatta saaneet enempää lapsia ja äitinikin vasta yli 10 vuoden yrityksen jälkeen, joten olen ollut hyvin tietoinen siitä, ettei lasten saanti aina ole helppoa.

Etenkin kun itselläni on vielä ollut aina epäsäännölliset menkat ja ehkäisystäkään ei ole tullut huolehdittua niin tarkasti ja "vahinkoja" ei ole silti käynyt, niin olisin ollut todella hämmästynyt, jos olisin ekasta kierrosta raskautunut.

Silti raskausoireita on tullut monet kerrat jo kuviteltua ja petyttyä. Taas on oireita, mutta en usko niiden olevan aitoja.

@Karla89 Pahoittelut menkoista.. Ja tuohon alempaan tekstiin niin täällä bingo! Mä oon kans aiemmin aina ajatellut, että sen kun vaan jättää ehkäisyn pois niin max pari kuukautta niin se on siinä. Ja hupsista tässä sitä ollaan nyt vuosi jo odoteltu (n) Jotenkin osaa nykyään arvostaa sitä, että joillain se käy niin helposti, koska en halua näitä pettymyksiä ja oloja kenellekään vaikka ärsyttääkin tuo, että ei yritetä niin silti tulee..

@Pilvilinna91 Ihanaaa, (varovaiset) onnittelut!! :love: (y)

Täällä on nyt jotakuinkin 7-9 päivää (toisesta) ovulaatiosta ja en malta odottaa enää ensi viikonloppuun!! Olisi hienoa alkaa vasta isänpäivänä testailemaan, mutta oon kyllä sellanen hätähousu et varmasti tulee jo ennen testailtua! :whistle: Höpsö mummunikin sanoi tänään nähdessämme, että haluaisi jo kovasti olla isoisomummu että joko alkaa maha pyöristyä :D

• Tykkää
Reactions: Karla89
Onnea @Pilvilinna91 :love:

Sekä minä että mies ajateltiin juurikin noin, että senkun jättää ehkäisyn pois ja samantien ollaan raskaana. Ei se nyt ihan niin mennytkään. Tätä ajattelua on tietysti tukenut se, kun nuoresta pitäen on toitotettu sitä kuinka vain yksi suojaamaton kerta riittää raskauteen! Ja kun lähipiirissäkin on niitä vahingossa tai sitten heti onnistuneita, niin jotenkin sitä oletti itsekin kuuluvansa siihen joukkoon.

Täällä nyt kp30 ja rinnat kipeät. Selkää on särkenyt myös ja on ollut menkkakipuja. Että saa nyt sitten nähdä kummasta on kyse.

Täällä oireita löytyis vaikka muille jakaa.. en tiedä joko sitä tiistaina uskaltaisi testailla ensimäisen kerran. Pregnylistä nyt 11 vrk eli sen ei pitäisi enää näkyä ja menkkojen alkuun 4 vrk.. uneton yö takana, vessaan oli noustava sen jälkeen syömään ja sit ei vaan nukuttanutkaan. Eilen oli aivan kuin menkkajomoa en tiedä sitten, en yleensä jomoile kuin vrk ennen vuodon alkua. Joko neljän vuoden piina on pian ohi?

@Pilvilinna91 Paljon onnea ja tarrasukkia sinne! :love:

Ja hehe, joo, mullakin oli kyllä se ajatus, että varmaan sitä ensi kesänä jo olisi se lapsi sylissä, vaikka toisaalta oon kyllä koko ajan pyrkinyt ajattelemaan, että tässä voi mennä pitkään. Jotenkin se on silti hämmästyttänyt, että pettymys tulee kuukausi toisensa jälkeen.

ON: Tämä kierto on ollut tosi rento, en oo paljon asiaa edes miettinyt, en oo tikutellut, juonut greippimehua eikä seksiä ajoitettu (tai juurikaan edes harrastettu), mutta vahingossa kyllä taidettiin päätyä sänkyyn oletetun ovulaation aikaan. Nyt kp 26/29-30, dpo 11. Pelottaa, että kierto venyy, kun ei oo tissit yhtään kipeenä, normaalisti kipeytyvät dpo9. En koe, että olisi mitään oireita, mitä nyt väsyttää, mutta se ei sinänsä ole uutta. Saatan testata huomenaamuna varuiksi sen negan ja sit pistetään yritys jäihin tammikuun lopulle asti.

@Pilvilinna91 onnea kovasti, nätti plussa :love::love::love:.

@Karla89 pahoittelut menkoista. Itsekkin aina ajattelin, että seksi ilman ehkäisyä = vauva. Ja lapsettomuus oli mun mielikuvissa tosi harvinaista eikä osannut ollenkaan ajatella miten paljon kuitenkin jo syntyneistä lapsista on saanut alkunsa jonkinasteisten lapsettomuushoitojen avulla. Lapsettomuudesta tuli mieleen vain ne, jotka ei koskaan lapsia saanut.

Täällä tuli ovistestiiin nätti plussa tänään. Eilen on talleteltu, tänään varmaan taukopäivä ja huomenna taas :LOL:. Jatkossahan ei tarvitsisi enään ovista testailla, mutta saa nyt nähä osaako olla testaamatta. Testejäkin on vielä vino pino.

@Jennipä onnittelut onnistuneen tallettelun ja ovisplussan johdosta(y)

Mä oon aina jotenkin ajatellut, että mulla saattais kestää raskautuminen kauan, kun on aina ollut kiertojen kanssa epäsäännöllisyyttä... Sittenpä nähdään, kun aletaan yrittää kuin käy:D Oon kuitenki yllättynyt, että ilman lääkkeitä ollut näinkin tasainen kierto nyt viimeaikoina.

@tilliina täällä kp 29/34 musta tuntuu, että se meidän vahinko oli liian aikasessa ja ovis oli vasta myöhemmin sillä viikolla. Saatan sortua testiin perjantaina tai lauantaina, jos ei ala, menkkajuilinnat ennen sitä. Ei oo kyllä minkäänlaisia oloja tai oireita. Mäkin ajattelen, että yritys alkaa tammikuussa ja nyt ei enää töppäillä, että saa ajatella muutakin. Tulee jo vauvat uniinkin:ROFLMAO:

Jaa MUOKS. Menkkajuilinnat alkoi, elekee kehakko edes ehdottaa, että monilla myös raskausoire. Kyllä ne nyt muutaman päivän sisään alkaa. Höh:cautious: No okei vähän nauran mun pettymykselle, kun mahdollisuudet oli niin pienet:ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Jennipä vähä vaihtelevalla yrityksellä, ehkäsy pois jätetty sillon 10/2013. Aina jotenki jaksanu tsempata että kyllähän nyt ihmiset häiden jälkeen saa, ehkä vaan ei ole vielä meidän aika yms ja nyt sit päätettiin että nyt todellakin saa tulla. Aiemmin ehkä enemmän tulee jos on tullakseen ja välillä piinaillen, laskeskellen ja muita ihmekeinoja käyttäen. Ja tietty ehkä vähän oma ikäkin että eihä ne voi ottaa kaks kymppistä tosissaan, ja julkisella puolella millo puhu asiasta että yritetään niin aina tokastu että katsellaan pari vuotta. Mutta yksityiseltä saatiin se lähete julkiselle lapsettomuuspolille ja ei lääkäri kahta kertaa miettiny

Onnea @Pilvilinna91 ! :love::love::love:

Ja kyllä, @Karla89, olen aina ajatellut, että lapsi tulee heti, kun niin päätetään. Pitkään pohdittiin ja vaiheiltiin ja nyt, kun päätettiin, että oikea hetki on tullut, tuli vähän shokkina, ettei se niin helposti käykään. Tiedän, että olen ollut ihan idiootti ajatellessani niin, mutta näin se vain on ollut.

Täällä dpo5, eikä mitään kerrottavaa. :D

Vielä vähän omia oireita. Menkkajomoja tässä pari päiväö (normaalisti tiedän vaan vrk aiemmin jomojen takia menkkojen alkavan), tissit järkky kipeet, väsymystä, etovia hajuja (jauheliha, lähihoitajan työssä mummojen takapuolet, jotka ei normaalisti tee yhtään tiukkaa), veren maku suussa, vilu, ruokahaluttomuus - seuraavana päivänä älytön ruokahalu, tuntuu että oma pissi haisee erilaiselle, turvotus, hermot tiukoilla..
huomenna ekat herkät testit kokeiluun kp25/26 pregnylistä 12vrk..

• Tykkää
Reactions: atvk87
Yk2 lähti käyntiin täällä. Myös minä sorruin ajatukseen että heti tulen raskaaksi.. No nyt aion heti ottaa greippimehun käyttöön ja jatkaa foolihapon syöntiä. Ovista en viel tikuta vaan taidetaan mennä joka toinen päivä taktiikalla

Onnea @Pilvilinna91 ! :love:

@Karla89 Minä myös ajattelin, että raskaaksi tuleminen tapahtuu käytännössä samantien, kun ehkäisyn jättää pois. Olin myös aikaisemmin varma, että jos unohdan yhdenkin pillerin ottaa, niin varmasti tuun heti raskaaksi.. Olen ollut vähän jopa järkyttynyt siitä, että raskaaksi ei välttämättä ihan noin vain tullakaan. Toki, ei me olla vielä yritetty kuin elokuun lopulta, eli ei kauaakaan, mutta kyllä mulla on mielessä käynyt, että mitä jos meillä meneekin monta vuotta ennenkuin oon raskaana tai mitä jos en edes voi saada lapsia..

Uusille tervetuloa!

ON: täällä kp 11 ja flo ennustaa oviksen sunnuntaille.. Mitään tuntemuksia ei ole suuntaan eikä toiseen, ja olenkin tässä pohtinut kokeilisinko tikuttaa ovista vai en. Mies oli sitä mieltä että ei tikuteta, vaan antaa mennä omalla painolla tämä yrittäminen. Minä en oikein tiedä, mitä mieltä olen.. Ehkä miehen ei tartte tietää, vaikka jo tässä kierrossa tikuttelisin ovista.. :ROFLMAO: enskierrossa viimeistään kyllä tikutan..

Enpä oo aiemmin alkanut itkeä menkkojen takia.. Eli yk 4 käyntiin kaikista kuvitelluista oireista huolimatta:(
Pahoittelut myös muille samassa tilanteessa oleville. Toivotaan että pian saataisiin taas paljon plussauutisia:love:

Pakko itsekin kommentoida tähän; minäkin niin yllätyin etten heti kertalaakista tullut raskaaksi! Varsinkin kun äitini on sikiävää sorttia.. vähän huijattu olo ku koko aikuisiän varonut ehkäisyn kanssa ettei vaan tuu raskaaksi ja nyt kun on täydellinen mies isäksi niin ei 8kk oo vauvaa kuulunut :(
Mitä luulette, mistä johtuisi et mun menkat alko tässä kierrossa jo kp 22? :O Ne oli aika niukat, 2 päivää vuoti niin et voi menkoiksi kutsua mut sit välipäivä ja tänään taas ihan vähäsen.. Ja kävin gynellä kp 12 ja hän totesi ovulaation tapahtuvan hetkenä minä hyvänsä, hyödynnettiin se ja silti kävi näin.. :(
Mulla siis diagnosoitiin endo pari kk sitten ja joudun mahd. suklaakystan poistoon, tässä vielä mietin uskallanko mennä leikkaukseen ku ei oo kipuoireilua eikä yleensä mtn tiputteluvuotoa. Mut ihme menkat, aiemmin kierto vaihdellut 23-31 kp välillä... toivottavasti joku osaisi jotain sanoa..

Täällä myös haaveillaan ensimmäisestä lapsesta itse olen 24 vuotias ja mieheni 27. Ehkäisyn aseliike poistettiin tämän vuoden huhtikuussa ja siitä asti on lasta yritetty, petytty ja yritetty uudestaan. Nyt jännitetään, josko jo... Kuukautisten pitäisi alkaa lauantaina (4 päivän päästä) ja nyt paleltaa ja väsyttää (+mielialat heilahtelee), tai sitten kuvittelen kaiken... Jotain kiinnittymisvuodon tapaista kuvittelin viime viikolla myös huomanneeni. Voi jospa nyt olisi meidän vuoro

Yhteistyössä