Kuinka kovaa mopo saa kulkea, ettei tuu sakkoa?

vierailija
Saako mopo siis periaattees kulkee alle 65km/h ja jos ajais poliisi nähe 45km/h nii minkälaiset sakot tulis vai tulisko ollenkaa? (ens kuussa 15v täyttävä)
Siis jos kulkee yli 65kmh niin tulee kevariverot jotka voi olla noin 1000e, riippuu toki mikä mopo, vm ja hinta. Sakkoakin tulee vielä kakun päälle. Eli laita kulkemaan 65 tai alle :D . Itellä on hm kulkee n 72 kmh ja verot vähän yli 1000e.
 
vierailija
Miksi mopon pitää olla viritetty?! Siis yhden vuoden takia pitää tehdä temppuja ja ottaa riski. Mopon saa 15v ja kevytmoottoripyörän 16v. Siis missä järki? Yhden vuoden takia!!
 
vierailija
Morjens, olen hankkinut tuossa sellaisen kivan skyteam monkeyn, matteblack version, siinä on mielestäni aivan liikaa kureja... se menee hikisesti 40km/h, tai niin se mittari kertoo... funtsin vaa, et mitä pitäisi tehdä, että sen saisi menemään 55-60 km/h, ja että se kiihtyisi kivasti, siitä olisi tarkoitus tehdä ns. "Temppuiluun" tarkoitettu manki... olen jo miettinyt nhrc putkea, katu renkaita, sekä timelessin tankoa, mutta eihän se tuunaaminen vauhtia nosta... ajattelin vaan kysyä alan ammattilaisilta, kun itse en oikein ole noihin mopoihin perehtynyt...

Kiitos jo etukäteen
 
vierailija
Morjens, olen hankkinut tuossa sellaisen kivan skyteam monkeyn, matteblack version, siinä on mielestäni aivan liikaa kureja... se menee hikisesti 40km/h, tai niin se mittari kertoo... funtsin vaa, et mitä pitäisi tehdä, että sen saisi menemään 55-60 km/h, ja että se kiihtyisi kivasti, siitä olisi tarkoitus tehdä ns. "Temppuiluun" tarkoitettu manki... olen jo miettinyt nhrc putkea, katu renkaita, sekä timelessin tankoa, mutta eihän se tuunaaminen vauhtia nosta... ajattelin vaan kysyä alan ammattilaisilta, kun itse en oikein ole noihin mopoihin perehtynyt...

Kiitos jo etukäteen
 
vierailija
na ostettu vakiomopo kulkeekin yli 60 km/h ILMAN että sille on tehty mitään (ei ole poistettu mitään)
Mun mopo kulkee 73km/h ja ei oo mitään hajua mitä edellinen omistaja on sille tehnyt. Eli mikä olisi helpoin/paras keino saada se kulkemaan noin 60? Voikovälityksiä muuttamalla saada siitä semmosen että kiihtyy kovaa, mutta ei sitten kulje niin kovaa?
Jos haluut et kiihtyy muttei kulje noi nopeeta niin poika laita välitykset 10-50 nii kiihtyy muttei kulje niin kovvoo
 
vierailija
Mun mopo kulkee 73km/h ja ei oo mitään hajua mitä edellinen mistaja on sille tehnyt. Eli mikä olisi helpoin/paras keino saada se kulkemaan noin 60? Voikovälityksiä muuttamalla saada siitä semmosen että kiihtyy kovaa, mutta ei sitten kulje niin kovaa?
Kyllä, pistä isompi takaratas ja/tai pienempi eturatas niin mopo kiihtyy kovempaa ja huippunopeus on pienempi, sen jälkeen mopo kans jaksaa kiivetä mäkiä ylös vikkelämmin. http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php
tosta linkistä köydät rissalaskurin josta voi arvioida mopon uuden huippunopeuden välitysmuutoksen jälkeen, se on sitte suuntaa antava tulos, ei tarkka.
 

Yhteistyössä