voiko paha niskajumi aiheuttaa paineen tunnetta päässä ja näköhäiriöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todellakin voi aiheuttaa paineen tunnetta päässä. Mä ravasin sen takia päivystyksessä miljoona kertaa kun luulin että mulla on päässä joku suoni posahtamassa...

Näköhäiriöitä mullakin ollut, tosin jäi epäselväksi oliko ne niskajumin syytä vai oliko joku migreeni tyyppinen näköhäiriö vaikka en migreeniä sairastakaan...
Mutta huono näkö/likinäköisyyden tunnetta tulee aina kun on niska jumissa vissiin ei veri kierrä päässä tarpeeks hyvin ja se vaikuttaa näköön..

[QUOTE="titta";26573362]Voi. Ja niskajumit voi aiheuttaa paljon muutakin oireita. Itselläni epäiltiin mm. aivokasvainta, mutta olikin vain niskat jumissa :)[/QUOTE]

minkälaisia oireita sinulla oli? Kovan treenin jälkeen ja kun lapsia kannan huonossa asennossa, kivut yltyy.. :(

Minulla on jumissa niskat, yläselkä ja rinnan alue. Todella ahdistava olo, tuntuu, että sydänkin lyö jo epätahtia, pitäis varmaan mennä jo vihdoin ja viimein sinne hierojalle!!

musta tuntuu että mulla ei auta mikään niska jumiin... se jumittaa niin kauan ko sitä huvittaa jumittaa ja sitten jossain vaiheessa tulee latenssi vaihe enkä kärsi ko vaivasta puoleen vuoteen.. mutta aina se kuitenkin jossain vaiheessa palaa...

mitkään jumpat, venyyttelyt, fysioterapiat yms ei auta ehkäisemään tai poistamaan vaivaa... se tulee kun se tulee...

vittumainen vaiva!

Mullakin kans tuntuu niska jumittavan pokuvan ja narskuvan.
Painetta tulee päähän ja naama menee ihan punaiseksi ja ahdistaa ja hävettävää.

Muilla samanlaisia oireita?

Vanha ketju, mutta tulin myös etsimään tietoa saattaisiko mun oireet johtua niskajumista. Verenpaine on ok, mutta tuntuu niinku se ois ihan tapissa. Päätä kiristää ja tuntuu että se poksahtaa paineesta, vaikka ei niinkään särje. ”Hienoa” ja helpottavaa kuulla, että saattaa johtua myös tästä kroonisesta jännitystilasta ja hampaiden narskuttelusta (uusia kiskoja odotellessa)... Hierontaan pitäis mennä kyllä taas ja säännöllistää se, kuten myös liike ja venyttely.

Itselläni oli vastaavia oireita noin puoli vuotta. Paineen tunnetta päässä, päänsärkyä, korvat lukossa jne. Aivan kun jokin olisi "tukossa" pään sisällä. Löysin apua osteopatiasta. Osteopaattejakin on monenlaisia ja hoitavat eri oireita. Itselläni osteopaatti oli erikoistunut pään nesteenkiertoon ja kahden hoitokerran jälkeen saatiin "viemärit auki" ja nesteenkiertoa parempaan suuntaan. Päänsäryt ovat loppuneet miltei kokonaan eikä pää enää tunnu läheskään yhtä paineiselta. Huomaan, että tulee pitkiä jaksoja jolloin asiaa ei edes ajattele. Aikaisemmin se oli lähes kokoajan mielessä päällimmäisenä. Hinnaltaan osteopatia on noin hierronnan hintaista joten suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos kamppailee vastaavien oireiden kanssa.

Voin laittaa sähköpostilla itseäni hoitaneen osteopaatin nimen Helsingistä mikäli oikean osteopaatin löytäminen mietityttää.

Epäilen itse kärsiväni jännitysniskasta/jännityspäänsärystä. Tietyissä tilanteissa oireet tulee kunnolla, esim paikoissa jossa on ihmisiä paljon. Näköhäiriöt on tuttuja lisäksi huimauksen tunne, eli ei niinkään meinaa kaatua mutta se tuntuu päässä. Lisäksi päässä paineen tunnetta, joka lähtee niskasta.

Epäilen itse kärsiväni jännitysniskasta/jännityspäänsärystä. Tietyissä tilanteissa oireet tulee kunnolla, esim paikoissa jossa on ihmisiä paljon. Näköhäiriöt on tuttuja lisäksi huimauksen tunne, eli ei niinkään meinaa kaatua mutta se tuntuu päässä. Lisäksi päässä paineen tunnetta, joka lähtee niskasta.
Hajusteista tulee, kun niin moni niitä käyttää. Kierrä kaukaa sellaiset:-)

Yhteistyössä