Uusperheet ja kurinpito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi se on sellaista ihmeellistä säätämistä? "Sinä et määrää minun lapsiani." "Joskus voit määrätä mutta minä päätän onko lasten pakko totella." ym. ym.

Ei yhtään ihme, että moni ihminen ei huoli YH:ta itselleen puolisoksi oli tämä muuten miten täydellinen ihminen tahansa. Kun on iso riski, että arjesta tulee kurittomien pentujen takia yhtä helvettiä.

Itse jos joskus vielä miehen löydän itselleni niin tällä tulee olemaan täysi koivuvitsan käyttöoikeus alkaen päivästä yksi kun yhteen muutetaan. Mitään muuta ei edes harkita.

Siis fiksu ihminenhän ottaa sellaisen puolison jolla on arvovaltaa eikä vitsaa tarvita. :)

(sen voi sit säästää omiin leikkeihin)

Arvovaltaa on vaikea muodostaa, jos sanojen takaa ei tarvittaessa löydy voimaa.

Ajattelepa vaikka millainen arvovalta olisi sellaisella poliisilla, jolta olisi viety pois kaikki voimankäyttövälineet ja -oikeudet. Se olisi pelkkä rikollisten pilkan kohde.

Niinno se just on sitä ARVOvaltaa että pelkkä sana riittää.

Mutta edelleen arvovallan muodostaminen vaatii jonkun uhan sinne taakse. Poliisin sanaa totellaan 99-prosenttisesti koska tiedossa on, että tarvittaessa voi tulla kaasusta ja pampusta ja joutua putkaan. Mutta jos kaasu, pamppu ja putka otetaan pois käytöstä niin motivaatio pelkän sanan tottelemiselle karisee.

Mutta edelleen arvovallan muodostaminen vaatii jonkun uhan sinne taakse. Poliisin sanaa totellaan 99-prosenttisesti koska tiedossa on, että tarvittaessa voi tulla kaasusta ja pampusta ja joutua putkaan. Mutta jos kaasu, pamppu ja putka otetaan pois käytöstä niin motivaatio pelkän sanan tottelemiselle karisee.

Sä et vaan ole tarpeeksi äreä ja rasittava vihaisena.

Kyl lapsikin ymmärtää, että vittumainen mutsi/faija ei oo pidemmän päälle kiva juttu.

Sä et vaan ole tarpeeksi äreä ja rasittava vihaisena.

Kyl lapsikin ymmärtää, että vittumainen mutsi/faija ei oo pidemmän päälle kiva juttu.

Aika paljon on tullut nähtyä vanhempia, jotka räyhäävät ihan järkyttävästi lapsilleen, mutta lapset eivät silti tottele. Enemmänkin vaan käyttäytyvät huonommin, plus että sellaista jatkuvaa räyhäämistä on tosi ikävä kuunnella.

Paljon parempi vaihtoehto on napakka rangaistus aina joskus ja lopun aikaa rauhallinen käskeminen normaalilla äänellä, jota lapset myös tottelevat.

Arvovaltaa on vaikea muodostaa, jos sanojen takaa ei tarvittaessa löydy voimaa.

Ajattelepa vaikka millainen arvovalta olisi sellaisella poliisilla, jolta olisi viety pois kaikki voimankäyttövälineet ja -oikeudet. Se olisi pelkkä rikollisten pilkan kohde.
Vanhempi on eri asia kuin poliisi (vaikka teini saattaa toisin ajatellakin :ROFLMAO: ). Ja lapsi etenkin on täysin eri asia kuin rikollinen.

Päässä on vikaa jos ei osaa kasvattaa lapsiaan muuta kuin väkivallalla.

Vastauksena ap:n kysymykseen, niin eiköhän siinä ole mustasukkaisuus taustalla, kun uusperheissä tuollaisiin tilanteisiin ajaudutaan. Eksänkin mielipiteet voivat olla mukana kuviossa.

Vanhempi on eri asia kuin poliisi (vaikka teini saattaa toisin ajatellakin :ROFLMAO: ). Ja lapsi etenkin on täysin eri asia kuin rikollinen.

Päässä on vikaa jos ei osaa kasvattaa lapsiaan muuta kuin väkivallalla.

Oletko koskaan kuullut sanontaa, että lapsen vanhempi on poliisi, syyttäjä, puolustusasianajaja, tuomari ja vanginvartija kaikki yhdessä roolissa? Se pitää harvinaisen hyvin paikkaansa.

Vai kutsutaanko teillä oikea poliisi paikalle jos lapsi rikkoo perheen sääntöjä eli tekee rötöksiä?

Aika paljon on tullut nähtyä vanhempia, jotka räyhäävät ihan järkyttävästi lapsilleen, mutta lapset eivät silti tottele. Enemmänkin vaan käyttäytyvät huonommin, plus että sellaista jatkuvaa räyhäämistä on tosi ikävä kuunnella.

Paljon parempi vaihtoehto on napakka rangaistus aina joskus ja lopun aikaa rauhallinen käskeminen normaalilla äänellä, jota lapset myös tottelevat.

Mä en puhunut räyhäämisestä. Saatikka jatkuvasta räyhäämisestä.

Tää elämähän on kokonaisuudessaan vastavuoroista. Kun lapsonen on kiltisti olen minäkin. Ja kun ei, niin muakin vituttaa enkä viitsi vaikkapa tehdä sellaista ruokaa mistä lapsi tykkää. Tai en kysäise, oisko jotain pyykkiinmenevää vaikka laitan koneen päälle. Tai lämmitän kyl saunan itselleni mutta ellei penska osaa ite lisätä puita niin värjötelkööt, turha kuvitella että muistuttaisin.

Ja ihan vaikka silleen, että kun mä saan ottaa rauhassa ja hiljaisuudessa päikkärit niin ei tule mieleen alkaa sunnuntaiaamuna imuroida aamukasilta vaikka lapsi vielä nukkuisi.

Maailmassa on aika paljon valtioita joissa poliisilla on liipasinsormi ja pampunheilutus turhankin herkässä.
Arvovalta nollassa.

Kyllä mä samaa mieltä olen siinä, että sillä puoliskolla joka siihen perheeseen tulee täytyy olla samanlainen päätäntävalta lasten kanssa kuin sillä biologisella vanhemmallakin on, siis kotona säännöistä jne...mutta en hyväksyis lyömistä tai muutakaan väkivaltaa.

Yhteistyössä