The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
:)
Koska sateet loppuvat? Meteorologilta liki koominen arvio tulevasta - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Viikonlopulle on kuitenkin luvassa myös viimein hyviä uutisia kaiken kosteuden ja sateiden keskelle. Perjantaiaamuna Ruotsin sateiden väistyessä edessä on poutajakso, joka kestää parhaimmillaan aina lauantaiaamulle saakka.

Silloin Suomeen saapuu taas kerran uusi sadealue, jonka painopiste kuitenkin näyttäisi ennusteiden mukaan olevan maan keski- ja pohjoisosissa.

– Lauantain jälkeen olisi sitten oikeasti hyviä uutisia, kun mahdollisesti pari kolme päivää sää voisi olla poutaisempaa ja hieman lämpimämpää.

Säässä on siis luvassa käännös parempaan suuntaan seuraavalle viikolle?

– No kyllä siellä ainakin yli 12 tunnin poutajakso on näköpiirissä. Eikös se ole viime päiviin verrattuna aika positiivista, meteorologi naurahtaa.
 
vierailija
N0oo0an arkki?
Siitä voisikin tulla hauska. Lentokoneista tekevät ennemmin laivoja, kun ei tarvitse kellukkeita kummempia lisävarusteita. Sanasto voi mennä sekaisin, kun ei aina tiedä, mistä on kysymys:
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/2008/03/mist-sanat-ovat-suomen-kieleen-tulleet.html
Nooan arkkia ei moni taida tietää, kuinka se liittyy siihen eloonjäämiseen, missä lintu ilmoitti, missä on maata. Ilman lintuja ei olisi noak koskaan saanut tietää, minne suuntaan merellä kannattaa seilata.
 
Taloyhtiön julkisivuremppa etenee taas.

Tossa pari päivää sitten kävivät tohon ikkunakulmaukseen rappausverkkoa semmoisen 15cm kaistaleen.
Nyt on sit käyty proppaamassa puuttuva 5cm kaistale.

Käy se noinkin ja pysyy kun ne on vielä nätisti solmittu yhteen.

Tietysti laittamalla kerralla sen 20cm kaistaleen olis selvinny yhdellä asennustyöllä.

Sit telineen suojamuoviin on sisäpuolelle ilmestynyt satunnaisia maaliläikkiä, semmoisia iltapäivälehden sivun kokoisia? En mä niille muuta tarkoitusta keksi kuin että siin on vaan pyyhitty pensseliä? Ei ne ny mua mitenkään haittaa, mut eiks noilla pensselimiehillä ole asiallisia työkaluja? Miks se pensseli pitää pyyhkiä telineen suojamuoviin? Telineet muoveineen on sitäpaitti telinefirman omaisuutta.
 
Taloyhtiön julkisivuremppa etenee taas.

Tossa pari päivää sitten kävivät tohon ikkunakulmaukseen rappausverkkoa semmoisen 15cm kaistaleen.
Nyt on sit käyty proppaamassa puuttuva 5cm kaistale.

Käy se noinkin ja pysyy kun ne on vielä nätisti solmittu yhteen.

Tietysti laittamalla kerralla sen 20cm kaistaleen olis selvinny yhdellä asennustyöllä.

Sit telineen suojamuoviin on sisäpuolelle ilmestynyt satunnaisia maaliläikkiä, semmoisia iltapäivälehden sivun kokoisia? En mä niille muuta tarkoitusta keksi kuin että siin on vaan pyyhitty pensseliä? Ei ne ny mua mitenkään haittaa, mut eiks noilla pensselimiehillä ole asiallisia työkaluja? Miks se pensseli pitää pyyhkiä telineen suojamuoviin? Telineet muoveineen on sitäpaitti telinefirman omaisuutta.

No just.

Taas on lauma ****laisia tai *****laisia ta ******laisia ********tä päästetty duuniin. Ja työnanatajana eittämättä ei-suomalainen yritys.

Tälleen tätä maata nykyään rakennetaan.
 
No just.

Taas on lauma ****laisia tai *****laisia ta ******laisia ********tä päästetty duuniin. Ja työnanatajana eittämättä ei-suomalainen yritys.

Tälleen tätä maata nykyään rakennetaan.
Tänään muuten näin sen ihmeen, että partsille tuli maalauksen tieltä irrotettuja kaidelautoja asentamaan kaksi kundia jotka puhuivat suomea! Ihmeiden aika ei ole ohi.

Kaidelaudat oli uudelleenmaalattu irrotuksen aikana, niin kun olin partsilla röökillä, niin asentaja sanoi mulle, että älä sotke itteäsi koska maali on vielä hieman kosteaa.

No ni. Sit tulikin toisen firman rappari rappaamaan sitä raudoitettua nurkkaa ja ensi töikseen löi hanskat siihen vielä kostean kaidelaudan päälle ja kiipesi yli. Toivottavasti ei sotkenut itseään? Ehkäpä noi kaidelaudat tullaan paikkamaalaamaan hanskan- ja haalarijälkien vuoksi joskus lopputarkastuksen jälkeen?

Mikään työhän ei ole niin kallista etteikö sitä vois tehdä kahta tai kolmea kertaa uusiksi?
 
vierailija
Ihan n
Tänään muuten näin sen ihmeen, että partsille tuli maalauksen tieltä irrotettuja kaidelautoja asentamaan kaksi kundia jotka puhuivat suomea! Ihmeiden aika ei ole ohi.

Kaidelaudat oli uudelleenmaalattu irrotuksen aikana, niin kun olin partsilla röökillä, niin asentaja sanoi mulle, että älä sotke itteäsi koska maali on vielä hieman kosteaa.

No ni. Sit tulikin toisen firman rappari rappaamaan sitä raudoitettua nurkkaa ja ensi töikseen löi hanskat siihen vielä kostean kaidelaudan päälle ja kiipesi yli. Toivottavasti ei sotkenut itseään? Ehkäpä noi kaidelaudat tullaan paikkamaalaamaan hanskan- ja haalarijälkien vuoksi joskus lopputarkastuksen jälkeen?

Mikään työhän ei ole niin kallista etteikö sitä vois tehdä kahta tai kolmea kertaa uusiksi?
iinku humpan soitto.
Samaa humppaa soitetaan illasta iltaan.
 
Ihan n

iinku humpan soitto.
Samaa humppaa soitetaan illasta iltaan.
Humppaa voi soittaa hyvin tai huonosti. Jos soittaa tarpeeksi hyvin niin saa vetää samat biisit uudelle yleisölle.

Mut jatketaan. Nyt nimittäin kävi se rappari partsilla. Kyllä mä jokusen rappaustekniikan tunnen mut sormiroiskerappauksesta mä en ole kuullut tai en sitä itte ainakaan osaa. Mut nyt tiedän, että se tapahtuu heittämällä kuraa käsin seinään.

Mitäs siinä, ei mun kaikkia rappauksen salaisuuksia tartte tuntea.
Ainoa vaan, et ikkunalasi on suojattu roiskeilta. Siinä on ollu kalvo päällä jo juhannuksesta asti. Vastamaalattua ikkunanpokaa ei ole suojattu roiskeilta eikä myöskään parvekkeen hiljattain painepesurilla putsattua sivuseinää.

Sanoisin, et ei tolla systeemillä ainakaan turha työ pääse maailmasta loppumaan.
 
Yleisön pyynnöstä huolimatta jatketaan...
Nyt just käytiin kerrosta ylempänä roiskerappaamassa.

Nyt noi just asennetut ja vastamaalatut kaidelaudat on kauttaaltaan roiskeiden peitossa.

Nyt tarvittais joku huomattavasti mua fiksumpi selittämään mulle ihan rautalangan avulla, että tossa on jokin järki.
 
Iltapäivää!

Piipahdettiin hakemassa edelliseltä kämpältä tavaroita ja jäinä taas kerran miettimään että mikä vitun järki on siinä että sekaroskikseen ängetään kottikärrytolkulla haravointijätettä?

o_O :mad:

Kuka ylipäätään mieltää lehdet roskiksi? Kas kun ei samantien ala kaivaa lapiolla pihaa tyhjäksi muusta orgaanisesta aineksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Iltapäivää!

Piipahdettiin hakemassa edelliseltä kämpältä tavaroita ja jäinä taas kerran miettimään että mikä vitun järki on siinä että sekaroskikseen ängetään kottikärrytolkulla haravointijätettä?

o_O :mad:

Kuka ylipäätään mieltää lehdet roskiksi? Kas kun ei samantien ala kaivaa lapiolla pihaa tyhjäksi muusta orgaanisesta aineksesta.
Pitkään asiaa pohdittuani olen tullut siihen tulokseen, että järki ei oikeastaan koskaan ole ollut maailmassa kovin suosittua.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
vierailija
Yleisön pyynnöstä huolimatta jatketaan...
Nyt just käytiin kerrosta ylempänä roiskerappaamassa.
Nyt noi just asennetut ja vastamaalatut kaidelaudat on kauttaaltaan roiskeiden peitossa.
Nyt tarvittais joku huomattavasti mua fiksumpi selittämään mulle ihan rautalangan avulla, että tossa on jokin järki.
Työllistävä vaikutus, enemmän töitä enemmän palkkaa :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä