Mahtavaa! Tähän on hyvä lopettaa lauantaipäivä.Veritestin vastaus olikin jo tullut.
Pp13 blasto ja hcg 341
Voin kaiketi nyt huokaista helpotuksesta ainakin hetkeksi
Mun mielestä kaikki täällä ansaitsevat ehdottomasti lapsen. Mutta silti jotenkin vain erityisen ihanaa, kun joku kokonaan lapseton plussaa! Ja toisaalta joku, joka on kauan yrittänyt - tuntuu tosi reilulta että yrityksestä palkittaisiin, vaikka oikeasti elämä ei aina niin mene...
@FridaHelmi, Elitessä saa valita luovuttajat listalta, jos tehdään munasolun tai siittiöiden luovutus. Jaetussa luovutuksessa klinikalta ehdotetaan jotain luovuttajaa, jonka saa hylätä tai hyväksyä. Alkioadoptiossa luovuttajia ei voi valita, mutta saa toivoa 1-2 ominaisuutta, ja klinikalta kerrotaan että onnistuuko toiveen toteutus.
@neppari7, mulla on joissain siirroissa ollut jarrulääke (Tää teksti on nyt jotenkin isoa?? ) Olen aloittanut Zumenonit aina pian jarrun ottamisen jälkeen, joten en ole sen vaikutusta ehtinyt mitenkään havaita. Suomalainen lääkäri sanoi ERAssa, että Zumenonit yksin riittävät estämään oman kierron. Mutta mulla kuitenkin heti siitä seuraava siirtoyritys meni pahimmalla mahdollisella tavalla pieleen, kun aloin vuotaa juuri ennen siirtoa (parisen viikkoa edellisten menkkojen/ tyhjennysvuodon loppumisesta). Jouduin maksamaan koko pakastesiirtomaksun, mutta siirtoa ei voitu vuodon takia tehdä, ja koko limakalvo tosiaan tuli ulos, ihan menkat, että kaipa siellä jotain omaa toimintaa on ollut sotkemassa? Että ei ne Zumet ainakaan siinä tapaksessa pitäneet hommaa kasassa. Tätä viimeistä siirtoa lykkäsin viime hetkillä kuukaudella, koska tuli pieni veritippa, joka ei sitten kuitenkaan jatkunutkaan kunnon vuodoksi. Jouduin maksamaan jotain 10 % peruutuksesta, mutta vuodon myötä olisi taas mennyt yli kaksi tonnia Kankkulan kaivoon. Tässä vaiheessa Viron lääkäri laittoi sähköpostia, että mun kohdussa on jotain vikaa, koska on jatkuvia välivuotoja ja koska alkiot eivät ikinä kiinnity, sekä listan tutkimuksista, joita suosittelee tehtäviksi. Pyysin kuitenkin saada vielä yrittää seuraavassa kierrossa, siihen suostuttiin ja siitä siirrosta sitten plussasin. Se tuossa ilmeni sivutuotteena, että minulle on imeisesti hyvä, jos syön Zumenoneja siirtoannoksella jo yhden kierron verran ennen varsinaista siirtokiertoa. Sitten tyhjennysvuoto Lugesteronilla ja taas Zumenoneja varsinaista siirtoa varten. Tokalla kierrolla tyhjennysvuoto oli perusteellista, uusi limis kasvoi hyvin eikä tullut tiputtelua. Ja tosiaan iloinen lopputulos!
Mitä tulee lääkäreihin, niin olen ollut nyt paksuna aivan ihmeissäni, kun olen asioinut noin viiden lääkärin kanssa, ja heistä yksi on ollut ihan normaali ja kaikki muut tosi ihania, eikä yhtään kamalaa lääkäriä. Onkohan sitten ihanat lääkärit jotenkin kasautuneet tutkimaan sikiöitä? (Normaalilla lääkärillä tarkoitan sen tyyppistä, että kun pyysin sulkemaan verhot sisätutkimuksen ajaksi, niin lääkäri sanoi että ei tuolta ulkoa tänne näe - liekö itse käynyt tarkistamassa asian? Suostui kuitenkin, joten ei mene kamalan kategoriaan. Ja muutenkin tuon tyylinen, jollaisia nyt suuri osa lekureista taitaa olla ainakin minun kokemukseni mukaan.)
On muuten tosi hiljaista tuolla odottavien lahjasolupalstalla. No täällähän on nyt pari plussaa ja loput tulette sitten perästä.
https://kaksplus.fi/threads/luovutettujen-munasolujen-alkioiden-avulla-raskautuneet.2327652/
Viimeksi muokattu: