V
vierailija
Vieras
Nyt puhuu vokin ohjaaja: Turvapaikanhakijoita paapotaan kuin pikkulapsia, käytös sen mukaista – ”Minua on uhattu, syljetty ja haukuttu”
Vokeissa opetettiin kieroilua
Työnantajan suhtautuminen asiakkaisiinsa on Mikon mielestä paapovaa.
– Jos turvapaikanhakija hukkasi vastaanottorahansa, annoimme hänelle uuden, koska olemme humaani järjestö, joka luottaa ja uskoo ihmisiin, ykseyteen ja yleismaailmallisuuteen, Mikko toteaa lakonisesti.
– Mitä jos itse hukkaisin palkkani? Saisinko sen jostain uudelleen?
Lisäksi turvapaikanhakijoille kuulemma opetettiin kieroilua.
– Eräs heistä oli perunut turvapaikkahakemuksensa, jonka jälkeen hänellä todettiin vakava sairaus. Johtaja kehotti häntä hakemaan uudestaan turvapaikkaa, jotta erikoissairaanhoidon saisi maksutta ja sitten voisi hakea vapaaehtoista paluuta, Mikko huokaa.
– Maanmiehet auttoivat toisiaan kertomaan ulkoa opetellun litanian mahdollisista yksilöllisistä haavoittuvuustekijöistä, joiden perusteella paluutuen määrä saatettiin nostaa 2 000 euroon.
https://www.suomenuutiset.fi/nyt-puhuu-vokin-ohjaaja/
Vokeissa opetettiin kieroilua
Työnantajan suhtautuminen asiakkaisiinsa on Mikon mielestä paapovaa.
– Jos turvapaikanhakija hukkasi vastaanottorahansa, annoimme hänelle uuden, koska olemme humaani järjestö, joka luottaa ja uskoo ihmisiin, ykseyteen ja yleismaailmallisuuteen, Mikko toteaa lakonisesti.
– Mitä jos itse hukkaisin palkkani? Saisinko sen jostain uudelleen?
Lisäksi turvapaikanhakijoille kuulemma opetettiin kieroilua.
– Eräs heistä oli perunut turvapaikkahakemuksensa, jonka jälkeen hänellä todettiin vakava sairaus. Johtaja kehotti häntä hakemaan uudestaan turvapaikkaa, jotta erikoissairaanhoidon saisi maksutta ja sitten voisi hakea vapaaehtoista paluuta, Mikko huokaa.
– Maanmiehet auttoivat toisiaan kertomaan ulkoa opetellun litanian mahdollisista yksilöllisistä haavoittuvuustekijöistä, joiden perusteella paluutuen määrä saatettiin nostaa 2 000 euroon.
https://www.suomenuutiset.fi/nyt-puhuu-vokin-ohjaaja/