Malminkartanon maalatut portaat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oikeastaan edellisen valtuuston enemmistö. Jos kerran työtä oli jo kuinka ja kauan suunniteltu, oli päätös tehty edellisessä valtuustossa. Sinänsä kuvaavaa toimintaa valtuuston moraalista. Tehdään päätös asiasta, jonka toteutumisen aikoihin ei välttämättä enää itse olla vastuussa päätöksen seurauksista. Eikä siinä mitään, että päätettiin toteuttaa taidetta, mutta silloin kun yhteisillä rahoilla tehdään taidetta, se pitäisi olla hyvin neutraalia, ei kantaaottavaa.
Taiteen tehtävä on ottaa kantaa.
Enemmistö on enemmistö, tätä mieltähän sinä itse olit. Ainakin niin kauan, kun se ei pure omaan nilkkaan.
 
M42
Taiteen tehtävä on ottaa kantaa.
Enemmistö on enemmistö, tätä mieltähän sinä itse olit. Ainakin niin kauan, kun se ei pure omaan nilkkaan.
Jos oikeasti kysyttäisiin helsinkiläisten mielipidettä, että onko järkevää verorahojen käyttöä maalata sateenkaareksi Malminkartanon portaar, niin uskon, että asia ei saisi kannatusta kuin setan höröiltä tai päätöstä tehneiltä. Ja on varmasti rahoja tuhlattu Helsingissä pahemminkin, mutta kyllä päätöksiä pitää pystyä kriittisestikin arvioimaan jälkeenpäin. Tyhmyyttä ei ole tehdä virheitä, vaan olla ottamatta virheistä opiksi. Nyt ehdottomasti kannattaisi tehdä päätös, ettei portaisiin kosketa, muuten niittä ollaan jatkuvasti maalaamassa edestakaisin.
 
vierailija
Jos oikeasti kysyttäisiin helsinkiläisten mielipidettä, että onko järkevää verorahojen käyttöä maalata sateenkaareksi Malminkartanon portaar, niin uskon, että asia ei saisi kannatusta kuin setan höröiltä tai päätöstä tehneiltä. Ja on varmasti rahoja tuhlattu Helsingissä pahemminkin, mutta kyllä päätöksiä pitää pystyä kriittisestikin arvioimaan jälkeenpäin. Tyhmyyttä ei ole tehdä virheitä, vaan olla ottamatta virheistä opiksi. Nyt ehdottomasti kannattaisi tehdä päätös, ettei portaisiin kosketa, muuten niittä ollaan jatkuvasti maalaamassa edestakaisin.
Kumman paljon ne hörhöt ovat Helsingissä valtaa saaneet verrattuna siihen, että ovat vain "marginaaliporukka". Jopa paikalliset ev.lut. seurakunnat ovat niitä täynnään. Helsingin kirkoissa puhutaan nykyään enemmän homoista ja Allahista kuin Jeesuksesta.
 
M42
Kumman paljon ne hörhöt ovat Helsingissä valtaa saaneet verrattuna siihen, että ovat vain "marginaaliporukka". Jopa paikalliset ev.lut. seurakunnat ovat niitä täynnään. Helsingin kirkoissa puhutaan nykyään enemmän homoista ja Allahista kuin Jeesuksesta.
Ev.lut. kirkko ei enää noudata omaa oppiaan. Onneksi jokainen on vapaa äänestämään jaloillaan. Toki ev.lut:ssakin on paljon aitoja kristittyja, jotka haluavat elää uskoaan Raamattuun pohjautuen todeksi, mutta suuri ongelma heillä on se, että opetustyöntekijöistä moni valmistuu tieteellisestä koulutuksesta, joka ei perustu kristilliseen uskoon. Lisäksi sielläkin on pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi, joukko pitänyt meteliä omista asioistaan Ramatun opetuksista piittaamatta. Nämä yhdessä ovat saaneet aikaan nykyisen sekamelskan.

Ja tästä äänekkyydestään johtuen tämä pieni marginaaliporukka on onnistunut myös kaupungin päätöksissä ajamaan omia etujaan, kun munattomat päättäjät eivät uskalla sanoa omaa mielipidettään vaan kuuntelevat kovimpaa huutajia.

Samasta syystä esimerkiksi Jeesus ristiinnaulittiin. Pieni äänekäs joukko onnistui kääntämään kansan voiman puolelleen... Toki heillä oli se etu, että olivat valmiiksi merkittävässä asemassa yhteiskunnassa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Jos oikeasti kysyttäisiin helsinkiläisten mielipidettä, että onko järkevää verorahojen käyttöä maalata sateenkaareksi Malminkartanon portaar, niin uskon, että asia ei saisi kannatusta kuin setan höröiltä tai päätöstä tehneiltä. Ja on varmasti rahoja tuhlattu Helsingissä pahemminkin, mutta kyllä päätöksiä pitää pystyä kriittisestikin arvioimaan jälkeenpäin. Tyhmyyttä ei ole tehdä virheitä, vaan olla ottamatta virheistä opiksi. Nyt ehdottomasti kannattaisi tehdä päätös, ettei portaisiin kosketa, muuten niittä ollaan jatkuvasti maalaamassa edestakaisin.
Vaaleissa ihan oikeasti kysytään sitä mielipidettä. Se on sitä demokratiaa. Tuolla idässä päin sitten toteutetaan sitä sinun ihannoimaasi systeemiä. Monellakin tapaa.
 
M42
Vaaleissa ihan oikeasti kysytään sitä mielipidettä. Se on sitä demokratiaa. Tuolla idässä päin sitten toteutetaan sitä sinun ihannoimaasi systeemiä. Monellakin tapaa.
Vuonna 2012 pidetyissä vaaleissa ei varmasti ole yksittäisenä teemana ollut esillä Malminkartanon portaat, aivan kuten ei nytkään vaalien aikana kaikki valtuuston eteen tulevat asiat. Lisäksi kun huomioidaan millaisia sopukauppoja päätöksenteossa tehdään, niin monesti valtuutetut jossakin pienemmässä asiassa, kuten portaiden maalaus, joutuvat äänestämään ilman omaa mielipidettä, jotta joku tärkeämpi päätös saadaan oikealla tavalla läpi.

Demokratia on kannatettavaa, mutta pitää muistaa, että siihen kuuluu myös oikeus arvioida/arvostella tehtyjä päätöksiä. Edelleen virheistä kannattaa ottaa opiksi, jos paljon palautetra tulee päätöksestä, voidaan arvioida uudelleen, onko päätös oikea...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Vuonna 2012 pidetyissä vaaleissa ei varmasti ole yksittäisenä teemana ollut esillä Malminkartanon portaat, aivan kuten ei nytkään vaalien aikana kaikki valtuuston eteen tulevat asiat. Lisäksi kun huomioidaan millaisia sopukauppoja päätöksenteossa tehdään, niin monesti valtuutetur jossakin pienemmässä asiassa, kuten portaiden maalaus, joutuvat äänestämään ilman omaa mielipidettä, jotta joku tärkeämpi päätös saadaan oikealla tavalla läpi.

Demokratia on kannatettavaa, mutta pitää muistaa, että siihen kuuluu myös oikeus arvioida/arvostella tehtyjä päätöksiä. Edelleen virheistä kannattaa ottaa opiksi, jos paljon palautetra tulee päätöksestä, voidaan arvioida uudelleen, onko päätös oikea...
Ei varmasti, mutta äänestäjät ovat varmastikin selvillä ehdokkaansa arvoista ja ajatuksista.

Kyllähän kritiikkiä saa esittää, tietysti, mutta ei vandalisoimalla. Aika jännä, että sinä kannatat sitä tietä, kun tunnut aika konservatiiviselta muuten.
 
M42
Ei varmasti, mutta äänestäjät ovat varmastikin selvillä ehdokkaansa arvoista ja ajatuksista.

Kyllähän kritiikkiä saa esittää, tietysti, mutta ei vandalisoimalla. Aika jännä, että sinä kannatat sitä tietä, kun tunnut aika konservatiiviselta muuten.
Mä en yleisestiottaen kannata vandalismia., vaikka olen tässä ko tapauksessa sitä mieltä, ettei vandalismi mennyt hukkaan. Oikeasti jos on taiteilija ja vuosi aikaa miettiä, että miten portaita voisi koristaa/elävöittää, niin kyllä saa ola tiettyyn aatemaailmaan kallellaan ja pahasti, että päähän pälkähtää ajatus tuollaisesta teoksesta kuin alkuperäinen oli. Paljon parempi olisi ollur ilman ja olisi järjestetty niillä rahoilla virkistyspäivä malminkartanolaisille ja muille paikalle tuleville portailla. Kaikilla olisi ollut hyvä mieli.
 
vierailija
Mä en yleisestiottaen kannata vandalismia., vaikka olen tässä ko tapauksessa sitä mieltä, ettei vandalismi mennyt hukkaan. Oikeasti jos on taiteilija ja vuosi aikaa miettiä, että miten portaita voisi koristaa/elävöittää, niin kyllä saa ola tiettyyn aatemaailmaan kallellaan ja pahasti, että päähän pälkähtää ajatus tuollaisesta teoksesta kuin alkuperäinen oli. Paljon parempi olisi ollur ilman ja olisi järjestetty niillä rahoilla virkistyspäivä malminkartanolaisille ja muille paikalle tuleville portailla. Kaikilla olisi ollut hyvä mieli.
Vandalismi on ok, kunhan se toimii sinun mielipiteesi eduksi. Muuten nou-nou. Logiikka kuulostaa kyllä.. aika mielenkiintoiselta. Anarkismilta jopa.

Taidetta on erilaista ja nyt tämä valittu (enemmistö, muistathan) taiteilija teki tällaisen työn. Kunnioitetaan sitä, eikä sotketa toisten työtä vain sen takia, ettei se miellytä omaa makua ja/tai arvoja. Ei ole vaikeaa.
Sinähän voit alkaa puuhaamaan hyvän mielen retkipäivää. Sitten kaikilla on hyvä mieli, kun kenenkään hankkeita ei sabotoida.
 
M42
Vandalismi on ok, kunhan se toimii sinun mielipiteesi eduksi. Muuten nou-nou. Logiikka kuulostaa kyllä.. aika mielenkiintoiselta. Anarkismilta jopa.

Taidetta on erilaista ja nyt tämä valittu (enemmistö, muistathan) taiteilija teki tällaisen työn. Kunnioitetaan sitä, eikä sotketa toisten työtä vain sen takia, ettei se miellytä omaa makua ja/tai arvoja. Ei ole vaikeaa.
Sinähän voit alkaa puuhaamaan hyvän mielen retkipäivää. Sitten kaikilla on hyvä mieli, kun kenenkään hankkeita ei sabotoida.
Oikeasti nyt toivottavasti päättäjät ottavat episodista opiksi ja ymmärtävät, miksi portaat joku kävi maalaamassa uudestaan. Uudestaan maalaaja tuskin lopettaa, joten päättäjät voivat olla fiksumpia ja lopettaa...
 
Mitään neutraalia taidetta ei oikein edes ole. Taiteilijat aina tavalla tai toisella ottavat kantaa johonkin.

Viihtyvyyden kannalta on aikamoinen merkitys sillä asutaanko neuvostotyylisissä harmaissa betonikuutioissa vai saako taloissa olla värejä, koristeita ja vaikkapa pusikon sijaan hoidettu pihanurmikko. Kun täällä ympärilleen kattelee niin täällä kaikkea ei miellä suunnitelluksi. Neuvostovenäjän suunnitteluperiaatteet kyllä tunnistaa jo ankeasta ulkomuodosta.

Mitä tulee porrasaskelmien reunojen maalaamiseen niin kyllä silläkin on funktio. Näin huononäköisen kannalta nimittäin maalattu askelman reuna erottuu huomattavasti paremmin kuin maalaamaton.
Toisaalta noi ovat avoportaat joten alhaalta ylöspäin kävellessä erottaa askelmat hyvin, mutta ylhäältä alas katsottuna askelmat muistuttavat alaspäin kaltevaa luiskaa. Joten jos ja kun maalataan uudestaan niin toivottavasti maalataan myös pieni raita reunan kulman yli.
 
vierailija
Kumman paljon ne hörhöt ovat Helsingissä valtaa saaneet verrattuna siihen, että ovat vain "marginaaliporukka". Jopa paikalliset ev.lut. seurakunnat ovat niitä täynnään. Helsingin kirkoissa puhutaan nykyään enemmän homoista ja Allahista kuin Jeesuksesta.
Valitettavasti nykyään mennään kaikessa vähemmistöhörhjöjen ehdoilla ja enemmistön mielipide on sivuutettu. Demokratiasta ei ole enää tietoakaan. On vaarallista, kun tyhmät poliitikot jostain vähemmistöhihhuliliikkeistä pääsevät vallankahvaan. Lopputulos näkyy surullisesti yhteiskunnassamme.
 
M42
Vandalismiin pitää alistua? Tämä selvä.
No jos näet asian noin, niin syytön mä siihen olen. Itse ajatten niin, että viisaampi antaa asian näennäisesti olla ja mikäli vandalisti saadaan selville ja kiinni, niin saakoon korvata tekosensa. Koska jos kaupunki nyt maalauttaa portaat uudestaan, niin luuletko, ettei joku käy jälleen tekemässä ilkivaltaa? Aivan loputon rahareikä saadaan tehtyä yksistä portaista... No enpä onneksi kohta ole enää moista hulluutta kustantamassa. Onneksi tästä maasta löytyy vielä sellaisiakin paikkoja, joissa päättäjät eivät ole kovimpaa huutajien vietävissä vaan osaavat hoitaa virkaansa järkähtämättömällä lujuudella.
 
vierailija
No jos näet asian noin, niin syytön mä siihen olen. Itse ajatten niin, että viisaampi antaa asian näennäisesti olla ja mikäli vandalisti saadaan selville ja kiinni, niin saakoon korvata tekosensa. Koska jos kaupunki nyt maalauttaa portaat uudestaan, niin luuletko, ettei joku käy jälleen tekemässä ilkivaltaa? Aivan loputon rahareikä saadaan tehtyä yksistä portaista... No enpä onneksi kohta ole enää moista hulluutta kustantamassa. Onneksi tästä maasta löytyy vielä sellaisiakin paikkoja, joissa päättäjät eivät ole kovimpaa huutajien vietävissä vaan osaavat hoitaa virkaansa järkähtämättömällä lujuudella.
Ostat saaren ja perustat oman lahkon ja järkähtämättömällä lujuudella kiellät kaikki värit, ettei kukaan saa päähänsä maalata vaarallisia raitoja, joista alkaa se homostelu ja muu haureus vallata mieltä?
 
vierailija
Ostat saaren ja perustat oman lahkon ja järkähtämättömällä lujuudella kiellät kaikki värit, ettei kukaan saa päähänsä maalata vaarallisia raitoja, joista alkaa se homostelu ja muu haureus vallata mieltä?
Sama juttu hörhöille, joita häiritsee neekeri-sana. Homotkin pahoittavat mielensä ihan joka asiasta, joten tervemenoa vain sinne omalle saarelle.
 
vierailija
No jos näet asian noin, niin syytön mä siihen olen. Itse ajatten niin, että viisaampi antaa asian näennäisesti olla ja mikäli vandalisti saadaan selville ja kiinni, niin saakoon korvata tekosensa. Koska jos kaupunki nyt maalauttaa portaat uudestaan, niin luuletko, ettei joku käy jälleen tekemässä ilkivaltaa? Aivan loputon rahareikä saadaan tehtyä yksistä portaista... No enpä onneksi kohta ole enää moista hulluutta kustantamassa. Onneksi tästä maasta löytyy vielä sellaisiakin paikkoja, joissa päättäjät eivät ole kovimpaa huutajien vietävissä vaan osaavat hoitaa virkaansa järkähtämättömällä lujuudella.
Mitä mieltä olet sitten tageista joilla sotketaan yleisiä pintoja? Antaa olla vaan, turha niitä on hinkata pois, joku tekee siihen kohta omansa?
 

Yhteistyössä