Menisitkö ravintolaan, jossa äitiä ja vauvoja kohdellaan näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaoumai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Imetän vauvaani siellä missä hänen on nälkä enkä todellakaan siirry ruokapöydästä sen takia, syön samalla itse ja imetään. Eikä todellakaan kiinnosta katsooko joku.
Hyvä asenne! Aremmat, imetyksen kanssa takkuilevat tai epävarmat äidit voivat jopa lopettaa imetyksen tämän ilmapiirin takia, se on tosi surullista. Kaikkien pitäisi ottaa asenteeksi tuo, että vauva saa ruokansa missä ikinä ollaankaan, mutta harmillisesti niin ei ole. Asenteet vaikuttavat syvälle joidenkin mieliin ja julkisilla paikoilla piiloihin säntäily vie nopeasti voimat koko touhuun. Toivottavaa kuitenkin on, ettei naiset lukittautuisi imetysajaksi neljän seinän sisälle. Kaupunkilaisiin vaikuttaa varmasti kaikkein voimakkaimmin.

Kyllä pitäisi saada äitien imettää pöydässä. Saa niin helposti otettua kuvan ja sitten voi illalla omaa kivaa harrastaessa katsella niitä maitoa täynnä olevia tissejä <3

En mene. Sama boikotti koskisi jos joku keksisi kieltää vanhusten syömisen "kun joku voi olla eri mieltä onko vanhusten syöminen nättiä" tai mikä tahansa vastaava. Komentaisin sermin taakse syömään, tai paskahuussiin. Huh! :D En pääse tuohon maailmaan oikein mukaan, jossa ajatellaan, että kaikkien muiden pitäisi elää mun henk koht ongelmien ympärillä. Jos mua ällöttää miesten parta niin se on minun ongelmani, ei parrakkaan miehen. :D

Mulla on paljon tuollaisia huvittavia ärsyyntymisen aiheita, mutta ei ole käynyt koskaan edes mielessä kuvitella, että muita pitäisi rajoittaa mun navan takia.
kai ymmärrät etteivät ruumiin eritteet kuulu yleiseen ruokapaikkaan.
Tuolla on kuitenkin eritteistä pitäville oma tila järjestetty, mikä minusta ihan turhaa, kun voisi vain kieltää eritteet ravintolassa.

En halua katsella toisten imetystä, joten menisin ilolla ravintolaan. Tarkemmin ajateltuna lapsivapaat hotellit, ravintolat ym. vapaa-ajan paikat houkuttelevat myös. Ei aina tarvitse olla kiljuvien lasten armoilla, vaikka lapset ovatkin arvokkainta maailmassa.

Olen samaa mieltä kuin joku, että mitkään eritteet (mukaanlukien äidinmaito) ei kuulu yleiseen ruokapaikkaan. Kotona jokainen voi vaikka uida nesteissään pöydässä jos siltä tuntuU, mutta ajatus eritteistä ravintolassa on ällöttävä.

En halua katsella toisten imetystä, joten menisin ilolla ravintolaan. Tarkemmin ajateltuna lapsivapaat hotellit, ravintolat ym. vapaa-ajan paikat houkuttelevat myös. Ei aina tarvitse olla kiljuvien lasten armoilla, vaikka lapset ovatkin arvokkainta maailmassa.
Minustakin on pienten lasten äitinä ihanaa mennä välillä paikkoihin joissa ei ole lapsia. Onneksi niitäkin löytyy niille hetkille kun haluamme kunnon lapsivapaata! :)

Tietääkö muut sun menkoistasi?
Kyllä mä monesti saatan jopa tietää, että kaverilla on kuukautiset menossa. Voin silti lähteä ravintolaan hänen kanssa. Ja jos miettii niin hyyyi aattele miten monella on todennäköisesti kuukautiset just sillä aikaa kun syön jos ravintolassa on alle 50v naisia, tai virtsankarkailuongelmia. Joku aukoo suuta syödessään ja siellä on sylkeä hyyyiii. Se vielä näkyy jos oikein tuijottaa, toisin kuin äidinmaito imetyksessä. Jos näitä nyt halutaan välttämättä verrata toisiinsa niin onnistuuhan sekin. :D

Kyllä mä monesti saatan jopa tietää, että kaverilla on kuukautiset menossa. Voin silti lähteä ravintolaan hänen kanssa. Ja jos miettii niin hyyyi aattele miten monella on todennäköisesti kuukautiset just sillä aikaa kun syön jos ravintolassa on alle 50v naisia, tai virtsankarkailuongelmia. Joku aukoo suuta syödessään ja siellä on sylkeä hyyyiii. Se vielä näkyy jos oikein tuijottaa, toisin kuin äidinmaito imetyksessä. Jos näitä nyt halutaan välttämättä verrata toisiinsa niin onnistuuhan sekin. :D
Eritteet ovat jokaisen intiimiasia, ainakin niiden tulisi olla, kuten jo sanottua. Niitä ei pidä tuoda julki yleisessä ruokapaikassa, ei sitä menkkaverta sen paremmin kuin virtsaa tai äidinmaitoakaan. Eli pidetään ne siellä vaatteiden tai jopa ihan kehon sisällä se aika kun ruokaillaan julkisesti, hyvien tapojen mukaista on ajatella muitakin läsnäolijoita.

Eritteet ovat jokaisen intiimiasia, ainakin niiden tulisi olla, kuten jo sanottua. Niitä ei pidä tuoda julki yleisessä ruokapaikassa, ei sitä menkkaverta sen paremmin kuin virtsaa tai äidinmaitoakaan. Eli pidetään ne siellä vaatteiden tai jopa ihan kehon sisällä se aika kun ruokaillaan julkisesti, hyvien tapojen mukaista on ajatella muitakin läsnäolijoita.
Äidinmaito pysyy visusti kehon sisällä koko ajan. Ei se siinä pöydällä käy missään välissä.

Tietty jos olet julkisen pulloruokinnan kieltämisen kannalla niin se onkin ihan eri keskustelu. Erite tuodaan oikein kaikkien silmille siihen heilumaan läpinäkyvään pulloon.

Mun mies kans käyttäytyy tosi ällöttävästi osan kesästä kun silmät saattaa vähän vuotaa allergian takia, julkisestikin..

Toivottavasti, jos pitää lyhyenä imetysaikana päästä väkisinkin sinne ravintolaan, vauvaa ei kannata ottaa mukaan.
No onneksi sä et sitä määrää, ei auta ku kestää tai suosia vain k-18 paikkoja. ;) En jaksa tästä tämän enempää vääntää, keskityn mieluummin muuttamaan asiaa vähän syvemmin kuin keskustelemaan spermasta ja mummon virtsasta koomisella tasolla. :D

Määräätkö sä?
Mikään laki ei kiellä imetystä, toisin kuin esimerkiksi sen itsensäpaljastelun johon tykätään vertailla tätä. Eli kyllä imettävä äiti ja vauva määrää omasta syömisestä ja muut omastaan. Paljaita rintoja heilumassa en ole koskaan vielä nähnyt elämäni aikana kenenkään imetyksessä, mutta varmasti maapallolta löytyy se joku, joka heiluttaa tissiä vauhdikkaasti ennen imetystä. Olen nähnyt vain niitä, joissa nänni on vauvan suun sisällä ja maito kulkee näin kehosta kehoon piilossa katseilta. Rohkeimmilta ja harvinaisilta näkyy pieni ihokaistale jota en koe kauhistuttavaksi, kun on tottunut 2017 siihen, että naisilla on myös oikeus kulkea vaikka topissa. Joka toiselta vastaantulijalta näkyy sama hävytön kaistale ja sivutissikin on uusi musta. Maidon roiskimista seinille en ole myöskään tavannut tähän päivään asti. On siis hieman hankalaa ymmärtää tällaista ongelmaa.

Yhteistyössä