Huostaanotettua lasta käytettiin hyväksi sijaisperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sijaisperheen isä ja poika käyttivät pikkutyttöä vuosien ajan törkeästi hyväkseen. Tässäkin olisi mielenkiintoista tietää, miten heppoisilla perusteilla lapsi oli vanhemmiltaan riistetty. Luultavasti kotioloissa olisi ollut paljon parempi kuin tuollaisessa kieroutuneessa, lapsikaupalla elävässä perheessä. Kun yhteiskunnan sosiaalikoneisto saalistaa lapsia huostaanotettaviksi, sen tulisi huolehtia edes jotenkin siitä, että sijoituspaikat ovat oikeasti parempia kuin se koti, joka katsotaan kaikkitietävien sosiaaliämmien taholta sopimattomaksi. Tuskin tuo edes on ainoa tapaus kyseisessä perheessä, jos sijaisvanhemmuudella on kerran tienattu parikymmentä vuotta.

Kuka kaivaisi näiden ihmisperseiden nimet esiin? Sekä sijaisperheen että kyseessä olevien sosiaalityöntekijöiden!

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707152200267050_u0.shtml

mun lapsuudenkoti ei ainakaan ollut millään tavalla hyvä paikka asua eikä kumpikaan mun vanhemmista sitä vieläkään ymmärrä.
edelleen joudun kuulemaan ihan tän aloituksen kaltaista sossuämmittelyä ja lapsenvarastamiskuraa säännöllisesti.
eikä mua käytetty hyväksi sijaisperheessä. Tiedän että heille maksettiin mun pitämisestä mutta ei se rikas perhe todellakaan ollut, eikä ole vieläkään.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tuo on hyvin tavallista ja varsinkin perhekodeissa.

Lopettakaa tuo idioottimainen yleistäminen. Meidänkin perheessä on ollut 3 sijaislasta (2 tyttöä ja yksi poika) ja kaikki tulleet alle vuoden ikäisinä ja olleet aikuisikään saakka ja tiedän tasan tarkkaan, että mun vanhemmat eivät ole käyttäneet heitä hyväkseen, sen paremmin, kun minuakaan koskaan. Ja hyvissä väleissä ollaan kaikkien kanssa edelleen ja he ovat kuin omia lapsia ja mun sisaruksia. Taustalla vanhempien päihteet, joten uskon, että suurempi riski heillä olis ollu siellä omassa kodissa tulla hyväksikäytetyksi huumevelkojen maksuksi... Ainakin tytöillä.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
mun lapsuudenkoti ei ainakaan ollut millään tavalla hyvä paikka asua eikä kumpikaan mun vanhemmista sitä vieläkään ymmärrä.
edelleen joudun kuulemaan ihan tän aloituksen kaltaista sossuämmittelyä ja lapsenvarastamiskuraa säännöllisesti.
eikä mua käytetty hyväksi sijaisperheessä. Tiedän että heille maksettiin mun pitämisestä mutta ei se rikas perhe todellakaan ollut, eikä ole vieläkään.

.....Omalla asiallasi ei ole mitään tekemistä tämän törkeyden kanssa....

Sijaisperheet pitäisi kieltää. Siinä on hyvin monesti kyseenalaiset motiivit taustalla, pedofiilit tai rahanahneet tai lapsettomuuttaan paikkaavat. Huostaanotot minimiin ja niillä sijaisperheille syydettävillä rahoilla tukea biologiselle vanhemmille. Jos sitten joku pitää ottaa huostaan ja sukulaissijoitus ei ole mahdollinen, on kodinomainen ja ammattilaisten ylläpitämä lastenkoti monin verroin parempi vaihtoehto kuin kaikenkarvaisten sijaisperheiden lihottaminen. Vaikka lastenkoti olisi hiukan kalliimpi, on se myös ammattimaisempi ja eettisempi kuin bisnestä tekevä sijaisperhe, jonka valvontaan kenelläkään ei riitä aikaa.

Sijaisperheet pitäisi kieltää. Siinä on hyvin monesti kyseenalaiset motiivit taustalla, pedofiilit tai rahanahneet tai lapsettomuuttaan paikkaavat. Huostaanotot minimiin ja niillä sijaisperheille syydettävillä rahoilla tukea biologiselle vanhemmille. Jos sitten joku pitää ottaa huostaan ja sukulaissijoitus ei ole mahdollinen, on kodinomainen ja ammattilaisten ylläpitämä lastenkoti monin verroin parempi vaihtoehto kuin kaikenkarvaisten sijaisperheiden lihottaminen. Vaikka lastenkoti olisi hiukan kalliimpi, on se myös ammattimaisempi ja eettisempi kuin bisnestä tekevä sijaisperhe, jonka valvontaan kenelläkään ei riitä aikaa.
Eihän ne lastenkoditkaan hyväntekeväisyyttä ole vaan bisnestä. Sijaisperheitä on hyvin monenlaisia, ehkäpä seulonta pitäisi olla nykyistäkin tarkempaa.

Mä olen ollut töissä lastensuojeluyksikössä (laitos) ja tehnyt tiivistä yhteistyötä huostaanotettujen lasten biovanhempien kanssa ja he kyllä osasivat vetää joka ikisen euron, mitä lapsen avulla vaan oli vedettävissä. Lapsen hyvinvointi oli omien tarpeiden ohella toissijaista (ei kai huostaanottoon muuten olis edes päädytty), mutta rahaa ja korvausta ja kaikki mahdolliset palvelut osattiin kyllä vaatia. Ja jos ei joku mennyt niin ku herra tai rouva vaati, välittömästi uhriuduttiin ja syytettiin systeemiä väärin kohtelusta. Mutta ei ku lisää rahaa biovanhemmille, lasten hyväksi ne päätyy tosin harvoin.

• Tykkää
Reactions: päätön
Mä olen ollut töissä lastensuojeluyksikössä (laitos) ja tehnyt tiivistä yhteistyötä huostaanotettujen lasten biovanhempien kanssa ja he kyllä osasivat vetää joka ikisen euron, mitä lapsen avulla vaan oli vedettävissä. Lapsen hyvinvointi oli omien tarpeiden ohella toissijaista (ei kai huostaanottoon muuten olis edes päädytty), mutta rahaa ja korvausta ja kaikki mahdolliset palvelut osattiin kyllä vaatia. Ja jos ei joku mennyt niin ku herra tai rouva vaati, välittömästi uhriuduttiin ja syytettiin systeemiä väärin kohtelusta. Mutta ei ku lisää rahaa biovanhemmille, lasten hyväksi ne päätyy tosin harvoin.
Näin juuri. Vain super itsekäs ihminen toivoo lapselleen laitosta eikä oikeaa perhettä. Taitaa johtua vain ja ainoastaan mustasukkaisuudesta...

Perhekodille maksetaan yhdestä lapsesta noin 10.000 euroa kuukaudessa, siinä vasta hyväksikäyttöä.

Hei haloo, keskittykää nyt asiaan. Alle 10v tyttöä käytettiin sijais "isän" ja "veljen" kanssa hyväksi KOLME VUOTTA! Jolloin veli jatkuvasti raiskasi törkeästi, pakotti ottamaan suuhun ja kun sijaisisä sai tietää nii hän alkoi viikottain käyttää hyväksi tyttöä mm nuolemalla tämän alapäätä VIIKOTTAIN. Ja tyttö pelkäsi joutuvansa kauemmaksi vanhemmistaan jos kertoo sijaisperheestä.

JA!! Molemmat selvisivät EHDOLLISELLA!!! Siis Eh-dol-li-sel-la!
Rahallinen korvaus oli 8000€, mikä on aivan järjettömän pieni summa juuri siihen nähden että sijaisisä on saanut tytöstä rahaa jokaikinen kuukausi.

Koittakaa ny ymmärtää tämä TÖRKEYS, kolme vuotta, alle 6-9v tyttö. 3vuotta TÖRKEÄÄ raiskausta kahden miehen toimesta.

Yhteistyössä