Sori, kopsaan nyt tänne melkein saman viestin, kuin 3-kymppisten ekaa odottavien ketjuun, kun en malta uudelleen kaikkea naputtaa...
Heippa kaikille,
Ajattelin, että jos nyt vihdoin ja viimein rohkenisin kirjoittaa myös tänne odottajien puolelle.
Jotenkin tämä kaikki on ollut niin uutta ja ihmeellistä ja toisinaan on vieläkin hirmuisen vaikea käsittää, että kyllä minä taidan raskaana olla!!
Plussan tein jo äitienpäivänä, silloin oli dpo 10 (3+0). Viiva oli haalea (tosin ihan ilman tihrustamista näkyvä kuitenkin) ja hirmuinen pelko iski heti, että viiva ei vahvistu tai katoaa kokonaan, kuten oli käynyt edellisessä kierrossa, joka päättyi kemialliseen.
5+ viikon alussa tuli ruskeaa vuotoa ja säikähdin jo, että menee kesken tai on kohdun ulkoinen. Ultrassa (5+2) näkyi kuitenkin sikiöpussi ja ruskuaisrinkula siellä missä pitääkin. Alkiota ei vielä oikein näkynyt.
8+2 kävin sitten jo alun perin sovitussa varhaisultrassa omalla hoitavalla lääkärillä ja siellä koin elämäni shokin, kun lääkäri totesi, että masussa köllöttelee raajoja vispaten
kaksi vauvaa omissa pusseissaan ja molemmilla vahva syke ja vastasivat viikkoja 8+3.
Tämä shokki oli kuitenkin ihanin ikinä.
Olin jo päättänyt, että jos tulen joskus raskaaksi, on se ensimmäinen ja viimeinen kerta. Kuinka onnellista, että nyt saankin kaksi vauvaa yhdellä kertaa. Minulla nt-ultra vasta 21.7., mutta uskalsin tulla tänne nyt kirjoittelemaan, kun tilaamani doppler saapui eilen ja sain sykkeen kuulumaan toiselta puolelta. Juuri äsken kokeilin sitä uudelleen ja nyt tasainen, nopea jumputus löytyi molemmilta puolilta (tietenkään en varmaksi voi sanoa, kuulinko molemmat vauvat, mutta toivon kovasti niin).
Onhan tämä niin uskomatonta, että…
Oireista voisin sen verran sanoa, että olen voinut yllättävän hyvin. Etovaa oloa on tosin ollut melkein päivittäin jostain 6+ viikosta asti ja oikeastaan viime viikosta lähtien on ollut häiritsevän huono olo, erityisesti iltaisin. Oksentanut en ole (vielä ainakaan), mutta viime päivinä ei ole ollut kovin kaukana sekään.
Lisäksi järkyttävä turvotus vatsassa ja ruokahaluttomuus (paino tippunut viitisen kiloa siitä, mitä se oli ennen plussaa), mutta toki minussa on mitä lähteä, joten ei haittaa (neuvolan täti oli samaa mieltä)
. Kaikki lämpimät ruoat etoo, kylmät menee jotenkuten (jugurtit, marjat, hedelmät, leipä jne.)
Niin ja
laskettu aika olisi siis
27.1.2018, mutta saahan nähdä miten käy tuplien kanssa…
Jos kuitenkin pääsen teidän listalle, niin pidetään se. Eli
MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen)
MamaBlue ja nallekarkit 10+0