Kun menet ystavan kanssa leffaan, drinkille, lounaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
niin pistatteko aina laskun puoliksi niin etta kumpikin/jokainen maksaa oman osuutensa? Noin niinkuin paasaantoisesti. Tietysti eri asia jos on joku merkkipaiva tai muu ja haluaa tarjota ja hoitaa kaikki maksut. Mutta ihan noin tavallisessa elamassa? Siis onko mun odotus etta ystava maksaa omat lippunsa ja tarjoilunsa itse liikaa? Vai pitaako sen maksaa kaikki joka kutsun esittaa?

Minulla oli viikon ystava vieraana - ja tosi kumma olo tuli siita etta mina maksoin kaiken, koko viikon ajan. Ei edes koskaan yrittanyt maksaa - ei kaivanut lompakkoa edes esille. Istui vaan kun pata-assa ja mina sitten maksoin kaiken, joka kerta.

Olisin siis tietysti voinut jotain sanoa etta eikohan ole nyt sinun hukisi osallistua naihin (kaytiin monta kertaa lounaalla, ihan vaan viinilasillisella, pari kertaa illalla syomassa, kerran leffassa, ruokakauppaan tuli myos mukaan mutta mina ne kaikki ruuat maksoin ja kokkasin.

Mutta en sitten sanonut mitaan kun en kuitenkaan tieda millainen taloudellinen tilanne hanella on (nahdaan vain noin kerran vuodessa). Mutta on tosi 'hyvaksikaytetty olo' :(

On aika outo tyyli sit teillä molemmilla...siis kun hän maksattaa sulla ja sä suostut maksamaan. Toki jos tulee vieraita niin tarjoan kotona ruokaa ja julmaa, tosin kohtelias vieras tuo kaikenlaista mukanansakin varsinkin jos pidemmäksi aikaa tulee. Minusta jos olet ruokkinut ja juottanut häntä kotonasi muutaman päivän, niin hän voisi sit vastaavasti tarjota siellä ravintolassa. Ylipäänsä, viikon vierailu ystävän luona on ihan liikaa....

Vaikka olisikin varaa niin ei tama ole niin siita rahasummasta kiinni. Vaan siita etta tulee tosi hyvaksikaytetty olo - olemmeko oikeasti ystavia vai olenko vaan hyva ja halpa lomakohde?? Tays yllapito ja kaikki kulutkin maksatetaan.

Ei itselle tulisi ikuna mieleenkaan noin toimia :(
Joo, periaatekysymys.
Outoa käytöstä ystävältäsi. Jos viikon verran majailee jonkun luona, luulisi, että kiitokseksi siitä tarjoaisi ne ruuat ja juomat ulkonakäydessä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
jos mä oon jonkun luona viikon, niin ensiksi vien kyll ruokatavaraa mennessäni paljon. ja jos ulkona käydään syömässä, niin tarjoan kyllä ainakin yhden kerran aterian. tai leffalipun tai jotain. en kyllä oleta, että mua missään täyshoidossa pidettäisiin.

Yhteistyössä