Hei,
Täällä jo tovin olen kyyläillyt ja ajattelin tulla suuresta jännityksestä huolimatta kokeilemaan josko tälläiselle hieman erikoisemmallekin tapaukselle olisi tilaa täällä. Olen 25-vuotias transtaustainen mies (biologinen nainen), joka on käynyt sukupuolenkorjausprosessin loppuun juriiikkaa myöten (rintakehä maskulinisoitu + hetu muuttunut). Viime kesänä Prideilla lapsiperheitä katsoessa tajusin että miehuuden kokemukseni ei ole ristiriidassa valtavan kovan lapsenkaipuun kanssa ja päädyin jäämään sitten testosteronihoidosta tauolle yhteisymmärryksessä puolisoni kanssa. Päätökseeni vaikutti suuresti myös adoptioprosessien raskaus ja niiden huono toteutuminen homopareille. Hoitoa mulla oli siinä vaiheessa takana 2 vuotta, viime menkoista 1 vuosi.
Puolisoni on miestyypilliskehoinen, joten biologian puolelta yritetään ilman luovutussoluja vauvaa laitella aluille. Suomessa ei ennakkotapauksia ainakaan Naistenklinikalla ollut tiedossa eivätkä oikeen ole osanneet sanoa mitään mitä vaikutuksia hedelmällisyydelle voisi olla testosteronista. Olen nyt täältä kyyläillyt pääasiassa ovulaatiotestiketjuja ja tämänkin ketjun tainnut pariin kertaan lukea läpi. Suurta samaistumistä näihin tunteisiin mitä täällä esille tuodaan.
Ekan ovutestikierron tein 5/17. Eilen kävin omakustanteisessa S-PROG:issa Cityterveydellä kp 17/24, dpo 3. Arvo oli 15.34 nmol/l ja maanantaina käyn otattamassa vielä uuden arvon. Tämän jälkeen tarkoitus tiedustella klinikoilta mahdollisuuksia esim. ovulaation tukihoitoon jos siinä nyt todetaan puutteita, pohdituttaa eniten juuri tuo juridiikka voivatko määrätä mulle mitään lääkkeitä koska miehen hetu. 100 % omakustanteisesti tässä mennään, eli Kelalta ei mitään korvauksia ees yritetä saada ja ihan sama sen suhteen kunhan meille vauva tulisi jossain vaiheessa <3
Olen nauttinut ekaa kertaa kehoni biologisista toiminnoista, kierron seuraamisesta, ovutestien tekemisestä ja olen jopa oppinut tunnistamaan ovukivut
Exceliin olen koonnut taulukkoon kaikki tarpeelliset tiedot ja koen tämän omana tutkimusprojektina kun olen lääketieteestä yms. biologiasta kiinnostunut.
Silti varsinkin hormonioloissa ajoittain masentaa ja surettaa että jos meille ei biologista vauvaa ikinä tulekaan, mutta en olisi toisaalta tätä päätöstä ikinä pystynyt tekemäänkään jos en olisi ensin saanut maistaa elämää omana itsenäni testosteronin kanssa ja löytänyt uutta vahvuutta itsestäni.
Eli tämmöstä, toivottavasti ei ollut liian pitkä esittely.. Nyt ootellaan siis maanantain labraa ja sitten jussina tiedetään et olisko tärpännyt. Ebaysta tilattu digitestejä 20 kpl ja jatkossa tarkotus tikuttaa RFSU:lla tai Pregcheckillä ja varmistella sit digillä ovua. Myös raskaustestejä 12 liuskaa ja 2 digiä varalla. Näillä pärjätään varmaan seuraava 12 kk joka nyt alkuun on yritykselle ensimmäinen sovittu takaraja koska en voi testoitta olla loputtoman pitkään.
Meora kp 18/24 / ya 5/17 / yk 2 / 1. lapsi