Ravintolisät ja niihin liittyvät tutkimukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Painonpudottajana etsiskelin "tarpeellisia" ravintolisiä laidutuksen tueksi. Törmäsin mm. mielenkiintoiseen ravintolisään Linolihappo CLA:han. Tästä tuotteesta löytyy todella ristiriitaisia tutkimustuloksia. Onko kenelläkään kokemusta tästä tuotteesta?

Onhan tuota (mun mielestä myrkkyä) myyty jo useampi vuosi. Suomen kansa siitäkin huolimatta vain pulskistuu vaikka usea käyttää kyseistä valmistetta. Ei tainnut sittenkään olla oikotie onneen se.

Mutta luonnosta löydät nyt useita vihreitä jotka tehostavat aineenvaihduntaa, puhdistavat maksaa ja poistavat turvotusta. Sinne siis ja yrtit teemukin pohjalle!

Itse en uskaltaisi mitään epämääräisiä syödä. Enkä kyllä edes "vaarattomia" vitamiinivalmisteita. Vihanneksia voit vetää naamaasi ihan miten paljon haluat, vaikka kuinka laihduttaisit, joten syö niitä.

Ongelma noissa nimenomaan on se, että tutkimukset ovat jollain lailla puolueellisia sen mukaan, kuka ne on kustantanut. Saatavilla ei taida olla täysin puolueetonta tietoa, oli kyse sitten mistä ravintolisästä tahansa. Linolihappo CLA:sta etenkin, on erittäin ristiriitaista tietoa. Toisessa tutkimuksessa sanotaan estävän syöpää, ja toisessa taas ei. AIheuttaa tulehdustilaa, ja toinen tutkimus sanoo, että ehkäisee tulehdusta. Todella ristiriitaista. Eli jos jollain on ihan oikeaa faktatietoa, niin ilomielin kuulisin :)

Itse en uskaltaisi mitään epämääräisiä syödä. Enkä kyllä edes "vaarattomia" vitamiinivalmisteita. Vihanneksia voit vetää naamaasi ihan miten paljon haluat, vaikka kuinka laihduttaisit, joten syö niitä.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/...a-ala-tarvitsee-uskoa-tulevaisuuteen-1.187018
---mutta kun ei kunnollista lihaa saa enää edes rahalla? Monihan kasvattaakin itse omansa. Sanopa, miksi possut sairastuvat niin nopeasti, vaikka varmasti niille kaikki vitamiinit syötetään jo valmisrehussa?

Yhteistyössä