Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

@hill4 Temppiä uuteen kiertoon, toivottavasti lääkkeistä on apua!

@N93: mulla tyypilliset menkat on aika samanlaiset, paitsi jopa vielä lyhyemmät, n. yks vuorokausi runsasta vuotoa (niin että kuppi pitää tyhjentää muutaman tunnin välein) ja kipuja, sitten melkein loppuukin kuin seinään tai korkeintaan tuhruttaa vähän pari päivää.

Särkylääke vei kivun ja tuhrukin näytti olevan loppumaan päin. Talleteltiin nyt sit kuiteskin varmuuden vuoksi, jos nää merkit viittaiskin ovikseen :).
Mutta jos ainoan vähän vahvemman ovistestin, eli to-aamuisen, tulkitsis plussan jämiksi (kun iltapäivällä oli taas hailu), eli että LH-huippu olis mennyt ohi ke-to yönä, niin ei kai ovis näin myöhään plussan jälkeen voi olla, melkein kolme päivää plussasta?

Viimeksi muokattu:
N93
@Lallastiina mää suhtaudun kyl kriittisesti niihin ovistesteihin, iha hyvin se ovis vois olla vasta silloin! mää en sillon Plussakierrossa saanu ovistestiin mitää. Oon todennut et iha sama kuin paljon tässä testaa ja kyttää päiviä, raskaus alkaa ku hänelle sopii (jos alkaa):LOL: Mullaki ois sikana noita ovistestejä kaapissa mut aattelin nyt jättää kaappiin ne ja yrittää olla vaan.

Nyt näyttää kyllä siltä, että ei oo ovis vaan kp1 tulossa :unsure:. Tänään vuotaa eilistä vähän enemmän ja kipu on muuttunut koko alavatsan painontunteeksi. Olis kyllä mun elämän lyhyin kierto ikinä, 14 pv...
Varmaan tuo tm ja sitten kystalääkkeet on saaneet kropan hormonit ihan sekaisin.

Omaanapaa..kp9 menossa.Digi ovistesti ei vielä hymyile,mutta mielenkiinnosta teen myös sofin liuskatestejä.Tänään oli viiva jo tummempi ku eilen,mutta ei vielä plussa.
Keskiviikkona on onneksi gynen aika.Näkee että onko ovista oikeesti edes tarvis odottaa..

• Tykkää
Reactions: N93
Huomenta!

Täällä on vietetty mukava viikonloppu. On ollu muuta tekemistä, niin en oo näitä juttuja murehtinut. Ja päätin sitten kokeilla sitä kiinnittymispunaviiniä ;) Nyt on dpo 8 tai 9. En oo sittenkään niin varma oviksesta, ja paras talletus oli joko dpo -2 tai -1, ja sitä edellinen kahta päivää aiemmin. On ne siittiöt ainakin olleet paikalla... Ehkä sittenkin vähän huonommat talletukset kuin joulukuun plussakierrossa. Mitä sanotte, milloin on kaikista kosteinta, ovispäivänä vai vasta sen jälkeen? Ja siis tikuttelin kyllä, ja ovisplussa oli kaksi päivää ennen pahimpaa kosteutta. Kiitos kuitenkin peukuista, @Bea.S ja Lallastiina, ainakin :) Toivotaan parasta!

Ja koko hommahan riippuu siitä limakalvon paksuudesta. Viimeksi oli hitusen runsaammat menkat, mutta ei lähelläkään normaalia. Hieman olen skeptinen, voiko näin lyhyessä kierrossa (koko pituus 24-25 päivää) yhtäkkiä tapahtua muutos. Oon syönyt paljon kalaa, jonkin verran verilettuja ja Gelèe Royalea, joka mulla sisältää myös vehnänalkioöljyä, oon syönyt tässä kierrossa maksimiannosta. Viime kierrossa otin puolikkaan päiväannoksen, enkä ainakaan kalaa syönyt kovin usein. @Leikkuri tais kysellä, miten muut on yrittäneet niukkoja menkkoja hoitaa. Se e-vitamiini on ihan hyvä, ja arvelisin, että toi mun luontaistuote sisältää lähinnä sitä. Tällä viikolla on tarkoitus vaihtaa e-vitamiiniin, kun nuo loppuu. Ja mä tosiaan soittelin 2. menkkojen aikaan Kättärille ja sanoivat, että lääkkeellisenkin tyhjennyksen jälkeen niukat menkat on ihan normaalia, eli ei kannata huolestua.

@BeHappy-17 Mikä dpo tai kp siellä on meneillään? Ootko jo testannu?

Ja ennen kuin unohdan, saako @Daisy85 :n siirtää plussanneisiin? Kuinka vahva plussa se oli? Ootko tehnyt uusia testejä?

@Lallastiina , mä tossa mietin, että jos ne parin viikon takaiset vuodot eivät olleetkaan menkat vaan nämä on menkat? Eikös ne olleet aika lyhyet ja niukat? Voihan niitä välivuotoja tulla, ja eikös joillakin tule vuotoa ovulaation aikana? Vai oiskohan silloin voinut olla ovis?

@Fritang , hyvä että nyt on tuulimuna hoidettu pois. Toipumisia! (y)

@hill4 pahoittelut menkoista! Onnea ja tsemppiä tähän kiertoon! Oliko tää eka kierto noilla lääkkeillä? Ehkä siinä menee aikaa, että ne vaikuttaa?

Ja @heikura79 , eikö tuo ultra ole vasta oviksen jälkeen? Mut silloinhan voi katsoa näkyykö siellä puhjennut munarakkula? Toivottavasti siellä näkyy sitä, mitä pitääkin. Kannattaahan sitä peittoa heilutella, vaikka sitten vain varmuuden vuoksi.

Maaria1980 vieläkään ei kumpikaan ovistesti anna plussaa kp10 menossa.Eli kun parissa aiemmassa kierrossa testien mukaan ovis oli nimenomaan kp 10 niin nyt ei plussaa näy.Tosin ovistesti näytti viimekiertoonkin jotain hailuraa,mutta todellisuudessa en silloin ovuloinu ollenkaan(progesteroniarvo 0,4).
Ei kauheesti oo luottoo noihin testeihin enää,siksi onki hyvä kun on toi ultra keskiviikkona.
Tosin tuossa mietin että miksi muut syö letrotzola 2tabua päivä ja minä söin vaan yhden??? kysyin lääkäriltä viimeksi että samalla annoksellako mennään,niin totesi että-Tietysti.
Tiedä häntä onko noin pienestä annoksesta mitään hyötyä jos en edes yritä ovuloida...

Täällä hiljaiseloa, kohta 4 viikkoa keskenmenosta ja menkkoja odottelen. Vuoto loppui vajaa 3 viikoa sitten ja sen jälkeen ehkä kerta viikkoon tullut ruskeaa limaista tuhrua.. R-testi kuitenkin näyttää onneksi negaa. 30.päivä mulla olis yksityinen gyne, mutta tarvii ny kattoa, jos menkat alkaa sillon kun niiden pitäisi niin juuri sillon on vuotoa.
Ensi kiertoon alottelen taas ystäväni greippimehun ja venhänalkioöljyn, ne buustas viimeksikin ovista hyvin ja tokasta kierrosta se tärppäsi

Ihan täysin omaanapaa. Pakko purkaa johonkin. Mulla oli ovistestien mukaan tän kierron 3-4 "ovis". No pakko sitten oli raskaustesti tehdä, kun on jo kp27 menossa ja tolleen plussaa koko ajan näyttää. No tällasen sain illalla parin tunnin pidätyksellä: http://aijaa.com/ysvML9 haamu, mutta niin selvä kuitenkin että jopa mies näki sen heti. Kuvassa näkyy huonommin kun luonnossa.

Tänään aamulla sitten puhdas nega. Tänään ois enkelin laskettuaika. Pikkusen vetää maahan nyt kyllä :cry: Miks piti edes se helvetin toivon kipinä saada ja heti tällasena päivänä viedä sekin vähä pois. :cry:

@Fritang En edes tiedä minkä vahvuisia oli. Samanlaisen tein aamulla ja siinä ei ollut mitään. Sit oli pakko hakea apteekista vielä niiden oma herkkä testi eikä siinäkään mitään. Ovistestikin oli aamulla vaaleampi. Ei vielä vaalea mutta ei enää huutava plussa. Huoh.

@Maaria1980 Testasin kahen päivän välein vahvan plussan. Tarkotus oli oottaa jonku aikaa enneku siirryn, koska kunnon oireita ei ole ollut ja pelko ettei tää jatkuiskaan on aina takaraivossa.. mutta just tänään alkoi rinnoissa tuntua vähä turvotusta ja aristusta :) Eli siirrä nyt vaan plussiin, jospa kaikki menis tällä kertaa hyvin. Ja kuulostaa lupaavalta teidän tilanne, toivon kovasti että ois myös plussakierto!

@KeepGoing En ainakaan huomannut, että oisit päivittänyt tilannetta; sullahan alkaa olla kierto pitkällä, joten vieläkö oot malttanu olla testaamatta? ;)

• Tykkää
Reactions: Maaria1980
@Mrs.Ö , mulla oli kerran kans noi, että ovis teki pitkään tuloaan ja tuli monta "semiplussaa" sitten kerran, kun viiva oli kirkuvan vahva tein samalla r-testin, johon tuli ylös värikertymä, mutta ei silti ollut "oikea" plussa (n) vaikka mieli matalalla, niin nyt vaan peitot heilumaan :whistle::whistle:

Pitihän se vielä tehdä ovistestit uudelleen tällepäivälle kun aamupäivän sattu mahaan niin ettei liikkumaan pystyny.Kuva on epäselvä,kiitos mun kännykän..mutta vasemmalla on eilinen,keskellä tän aamunen ja oikeessa reunassa tänään päivällä tehty.Niin ja Digi ei hymyile.kuva01971.jpg

• Tykkää
Reactions: Mrs.Ö
@Maaria1980 täällä on kp 21 meneillään, testata en uskalla kun on välillä niin epäuskoinen olo plussaan, varsinkin näin aikasin. Joka päivä on alavatsassa vanteen tuntua tai muuta kipristelyä, järkyttävä väsymys ja kuumotus joka iltapäivä... Pitäis saada jalat maan pinnalle ennen kuin elää niin pilvilinnoissa että alas on liian pitkä matka:unsure:

Onko muut piinailijat testannu?

@Naadis Tosi outoa :unsure: Mä oon nyt tässä kierrossa saanut ihan selvät ovisplussat ainakin kp17, kp21 ja kp25-26. Joten vois tietty olla myös kemiallinen, jos hedelmöittyminen ois tapahtunut kp18 ja nyt sitten yrittänyt kiinnittyä muttei kiinnittynyt o_O Vituttaa joka tapauksessa. Ja pitkäks menee kierto jos nyt kp26 oiskin vasta ovis :cautious: Mä en koskaan oo saanut vastaavaa testiin, toi on meinaan selvä punainen viiva luonnossa. Mutta kai sitä kummempaakin on tapahtunut. Nokka kohti uusia pettymyksiä ;)

En tahdo aiheuttaa ahdistusta tai pahaa olo en kenellekkään, mutta @KeepGoing ille haluisin huikata :)

Eli siis mulla kuvattiin pää röntgenissä, ja snoin sille kuvaajalle mun raskausepäilystä vaikka olin satavarma ettei mitään oo, oli silloin yk7 :)

Pää kuvattiin silti, mutta mulle puettiin jättimäärä suojausta etenkin alavatsalle :)

Jatkan tätä siis vielä, kolme päivää ennen kuvaamista kärsin sairaanloisista kivuista :sick: olin kaksinkerroin kun sattui ja itkin.. Samaisena päivänä kun pääni kuvattiin menin vielä päivystykseen jossa lääkäri totesi mulle varhaisen keskenmenon ja meille ruvettiin varaamaan aikaa lapsettomuustutkimuksiin, olihan meillä sitten yhteensä 3 perättäistä km;ää..

Tuli yhdyntäkielto seuraaviin menkkoihin. Rupesin kolme viikkoa käynnin jälkeen pohtimaan että ei km voi olla tapahtunut, enhän mä oo vuotanut mitään o_O ei tosiaan paneskeltu kertaakaan sen toteamuksen jälkeen :rolleyes:

Tilanne johti mut lokakuisiin, kasassa 19+4 :love:

Suosittelen kyl kertomaan sen raskausepäilyn, ei vara venettä kaada! Parempi ennakoida eikä katua :unsure:

@Mrs.Ö Onpa outoa, noin monta ovisplussaa ja vielä viiva r-testissä... o_O

@BeHappy-17 Kuulostaa lupaavalta, tsemppiä (y)!

@Maaria1980 Hui, nyt on jännät päivät, mihin asti ajattelit sinnitellä testaamatta?
Mulla on yleensä ovisplussapäivä ja sitä edeltävät olleet kosteimmat, plussaa seuraavana päivänä on usein jo ollut vähemmän "liukasta".

Voihan se tosiaan olla että ne ekat "menkat" olikin välivuotoa ja nämä nyt sitten on ne oikeat menkat. Vaikka on nämä kyllä suunnilleen yhtä niukat kuin edellisetkin, eikä ole tavanomaisia menkkakipujakaan, ainoa oli tuo lauantain toispuoleinen kipu. Tämä vuoto on tällaista ihme on-offia, että tipahtelee puolen päivän välein.

Täytynee tosiaan laskea eilinen kp1:ksi. Lämmöt on alhaalla mutta en ole kyllä mittaillut mitenkään oikeaoppisesti.

No joo. Mä en oo ikinä ollu himotestaaja:D ehkä siksi että en kestä miljoonia negatiivisia testejä tai sitä että silmät sikkurassa saa tihrustaa että onko toista viivaa. Ahkerasti kuitenkin käyn lukemassa himotestaajien ketjua. Mä olen ihan jokaisen (5kpl) raskauden testannut apteekin omalla siinä vaiheessa ku menkat olleet jo reilusti myöhässä ja saanut heti ihan kirkuvan punaiset viivat. Eli ei oo tarvinnut odotella viivojen vahvistumisia. Elämäni aikana oon tehny ehkä kolme negatiivista (ai joo se km jälkeinen pakollinen, eli sittenkin neljä) testiä. Koittanut keksiä kaikenlaista muuta ajateltavaa, mutta mitä pidemmälle nämä päivät kierrossa menee niin sen useammin löydän itseni täältä:whistle: mutta niin, tiedän että oon aika erikoinen ja että moni ois testannut jo aikoja sitten. @Naadis ja @BeHappy-17 Niin joo ja ollut jotain alamahatuntemuksia ja tisseissä sellanen ohimenevä kihelmöinti aina hetkittäin. Eipä muuta, vaikka mun mielikuvitus keksisi varmaan mielellään lisää:LOL: edelleen aamut on ollut sellaisia että säntään vessaan tsekkaamaan että nytkö ne alkoi... Ja en kuitenkaan halua uskotella itselleni että nyt ois napannut, ja testihän sen totuuden vois tietty kertoa(n) mutta hetken vielä lykkään, kun eipä se niin kiireellinen asia ole.

@Hyppymassu kiitos kun jaoit ton röntgenkokemuksen! Mä en oo vielä ainakaan tätä jalkaa mennyt näyttämään kun vaikuttaa että suurin turvotus on laskenut. Edelleen se on vielä sininen ja sivuttaisliikettä ei sovi tulla nilkkaan yhtään, mutta nivelsidevammoissa toipumisaika on yleensäkin pitkä.

Jään seuraamaan tilannetta(y)

Onpas outoa @Mrs.Ö kyllä... Ja @Lallastiina samoin :confused:

Kivaa kun on piinailijoita, testiaaltoa odotellessa :)

Kaavinnassa olleet, kuinka pitkä kierto teillä oli kaavinnan jälkeen? Sori jos olette sata kertaa sanoneet. Toivon että oma kierto vähän venyisi kun kesäkuussa on yhdet juhlat :rolleyes: Toisaalta on kyllä mies alkanut taas näyttää aika hyvältä, että kai se ovis on sieltä kuitenkin kohta tulossa :ROFLMAO:

@Fritang mulla oli kaavinnan jälkeinen kierto 32pv.
Digi ovis hymyilee:) Harmi kun liuskat loppu.Oisin halunnu nähä miltä se näyttää nyt kun digi anto plussan.
Kysymys;kun digi hymyilee,onko dpo 0 vai -1???o_O
Liuskoista oon laskenu että dpo 0 on vahvaa viivaa seuraava päivä.

Yhteistyössä