Remo-Waxin huuhtelusta

Siis miten olette huuhtoneet sen lapsen korvasta pois? Ohjeessa puhutaan jostain korvapumpusta? En tajunnu apteekissa kattoo kun se ohje oli paketin sisällä ja avasin vasta kotona.. Lääkärikään ei puhunu siitä huuhtomisesta mitään, sano vaan et kyseisellä aineella kannattaa ottaa vaikkua pois!? Lapsi on 3 vuotias. Vähän kyllä hirvittää koko ajatus tuosta huuhtomisesta :eek: ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mua kiellettiin huuhtomasta itse: lapsen korvat kuulemma huuhtoo (imee) aina lääkäri.

Eli me ollaan laitettu remowaxia korviin, annettu vaikuttaa yön yli tms, ja käyty sitten lääkärissä.
No voi hitto, ei sit lääkäri puhunu mitään huuhtomisesta! Ekaa kertaa ollaan tän aineen kans tekemisissä. Täytyy aamulla soittaa terkkariin!
 
vieras
Remo-Waxiin on myynnissä erikseen näitä ns. korvapumppuja. Se on suppilo, johon ensin imaistaan lämmintä vettä, joka sitten kevyesti painetaan lapsen korvaan. Hyvin, hyvin hankalaa ainakin meillä (lapsi 4v.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Remo-Waxiin on myynnissä erikseen näitä ns. korvapumppuja. Se on suppilo, johon ensin imaistaan lämmintä vettä, joka sitten kevyesti painetaan lapsen korvaan. Hyvin, hyvin hankalaa ainakin meillä (lapsi 4v.)
Menittekö lopulta lääkäriin huuhtoon vai saitteko ite huuhdottua?
 
vieras
Meillä lääkäri kielsi huuhtelun tekemisen kotona 3-vuotiaalle, kun tärykalvon kunnosta ei ollut varmuutta. Tehtiin sitten huuhtelu lääkärissä steriilein vehkein. Sitä ennen kotona oltiin pehmitetty ensin tuolla Remo-Waxilla ja sitten vielä viikon verran silmätipoilla (jotka siis laitettiin korvaan). Jatkopehmittely oli silmätipoilla, sillä ne olivat kuulemma Remo-Waxia hellempiä ja lapselle kivuttomampia jos tärykalvo ei ole ihan kunnossa.

 
vieras (nro 4)
Remo-Wax-tippojen laiton jälkeen täytyy käsittääkseni aina huuhtoa/imeä, muuten aine "jämähtää" vaikun kera korviin.
Itse en käyttänyt lasta ollenkaan lääkärissä, korvia puhdistettiin th:n pyynnöstä, koska lapsella oli kuulossa pientä häikkää. Ilmeisesti Remo-Waxit ja kotihuuhtelu auttoivat, koska seuraavassa kuulokontrollissa lapsi kuuli ihan hyvin. MUTTA jos lapsi olisi ollut pienempi tai sairastanut korvatulehduksia tms en olisi itse kyllä uskaltanut korvia huuhtoa. Nytkin jännitti mutta luotin terkan (ja apteekin) ohjeisiin.
 
fdsf
Kotona huuhtelin lääkärin ohjeiden mukaisesti. Isoon ruiskuun LÄMMINTÄ (ei saa olla kylmää tai voi ruveta huimaamaan) vettä ja sitä pruutattiin korvaan useita kertoja.
 
vieras
Me saatiin kans ohjeeksi laittaa removaxia illalla ja aamulla ja mentii sit terveyskeskukseen jossa sairaanhoitaja huuhteli korvan laittamalla kädenlämpöstä vettä lääkeruiskulla korvaan, ei siis tehty millään steriileillä jutuilla.

Ja ton kerran jälkeen ollaan huuhdeltu korva kotona removax ohjeen mukaan jos ollut tarvetta.
 
vierailija
Siis miten olette huuhtoneet sen lapsen korvasta pois? Ohjeessa puhutaan jostain korvapumpusta? En tajunnu apteekissa kattoo kun se ohje oli paketin sisällä ja avasin vasta kotona.. Lääkärikään ei puhunu siitä huuhtomisesta mitään, sano vaan et kyseisellä aineella kannattaa ottaa vaikkua pois!? Lapsi on 3 vuotias. Vähän kyllä hirvittää koko ajatus tuosta huuhtomisesta :eek: ?
mä oon omiin korviin remo waxia laittanu kerää vaikkua korvat mä tiputan tipat korviini annan vaikuttaa sen 20 minuuttia tai yön yli aamulla putsaan korvat korva pumpulla mulle tipat on ainoa vaihto ehto pitää korvat puhtaana
 
vierailija
Toinen vaihtoehto on laittaa remowaxit perjantai- tai lauantai-iltana ja heti seuraavana aamuna saunaan ja suihkuun ja sitten hyppiä pää kenossa, että aineet valuu pois. Ainakin minulla saunan lämpö pehmittää vaikut niin että ovat ihan tuossa hollilla tulossa. Ei tarvitse puikolla sörkkiä syvälle.
 
vierailija
Toinen vaihtoehto on laittaa remowaxit perjantai- tai lauantai-iltana ja heti seuraavana aamuna saunaan ja suihkuun ja sitten hyppiä pää kenossa, että aineet valuu pois. Ainakin minulla saunan lämpö pehmittää vaikut niin että ovat ihan tuossa hollilla tulossa. Ei tarvitse puikolla sörkkiä syvälle.
Minä en ole huomannut eroa Removaxin tehossa sen mukaan minä viikonpäivänä sitä laittaa.
 
Ai niinkö ?
Kyllä ainakin terveyskeskuksesta kehotettiin ensisijaisesti itse huuhtelemaan...
No onko sinulla tietoa, miten oikeaoppisesti huuhdellaan?? Ensin varmistat tietysti, että tärykalvo on ehjä. Sitten lämmität huuhtelunesteen kädenlämpöiseksi, ettei huuhdeltavaa rupea pyörryttämään. Suihkutat rauhalliseen tahtiin ja suuntaat tietysti huuhtelun kohti korvakäytävän takaseinämää. Ja huuhtelun jälkeen kuivaat korvakäytävään jääneen kosteuden imulla, jottei tule tulehduksia.
 
vierailija
No onko sinulla tietoa, miten oikeaoppisesti huuhdellaan?? Ensin varmistat tietysti, että tärykalvo on ehjä. Sitten lämmität huuhtelunesteen kädenlämpöiseksi, ettei huuhdeltavaa rupea pyörryttämään. Suihkutat rauhalliseen tahtiin ja suuntaat tietysti huuhtelun kohti korvakäytävän takaseinämää. Ja huuhtelun jälkeen kuivaat korvakäytävään jääneen kosteuden imulla, jottei tule tulehduksia.
Hyvä kuulla, mikä on oikeaoppinen tapa. Vielä kun terveysalan ammattilaiset alkaisivat toimia noin :)
 
setä
mä tiputan remo wax korvatipat illalla korvaan ja annan vaikuttaa yön yli tai sitten alku illasta kun tiputtaa ja antaa vaikuttaa 20-60 minuuttia niin sitte kun pumpulla huuhtelee korvat niin kyllä vaikut lähtee ainaki itsellä toimii
 
vierailija
Me saatiin kans ohjeeksi laittaa removaxia illalla ja aamulla ja mentii sit terveyskeskukseen jossa sairaanhoitaja huuhteli korvan laittamalla kädenlämpöstä vettä lääkeruiskulla korvaan, ei siis tehty millään steriileillä jutuilla.

Ja ton kerran jälkeen ollaan huuhdeltu korva kotona removax ohjeen mukaan jos ollut tarvetta.
Laitteet ovat aina steriilejä, jopa lääkeruiskut.
 

Yhteistyössä