Ja mitenkä tähän mieheeni taas suhtautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon nyt tässä jo paripäivää itekseni sulatellut asiaa ja ottaa enempi ku paljon päähän.
Meille synty viimevuoden lopulla yhteinen poika (minulla ed.suhteesta 2 kouluikäistä)
Sitten puhuttiin kumpi sukunimi lapselle annetaan kun emme ole naimisissa,mies totesi, että mennään kesällä naimisiin niiin annetaan pojalle hänen sukunimi. Noh minä typeränä suostuin,mies tossa totes ettei olla naimisiin menossa ja ilmeisesti jos mentäis nii maitraatissa salaa ettei kukaan tiedä. Sanoinki, että pojan sukunimi vaihtuu sitten minun sukunimeksi ja voidaan olla menemättä naimisiin.Jos joku tietää millä lomakkeella sukunimen saa vaihtaa laittais vaiks linkin tänne. En tollasen valhtelija kanssa halua muutakun nyt asua samankaton alla toistaiseksi ellei tilanne muutu.
Lisäksi mies on alkanut minun 2 isompaa lasta väheksymään ja nalkuttaa heille kaikesta.etenkin pojastani on tullut hänelle "ongelma". Monesti olen miehelle sanonut ettet todellakaan noi voin sanoa lapselle. Ennen yhteistä lasta mies tuli mielestäni oikein hyvin toimeen lasteni kanssa ja ollut kuin isä ja pitänyt heitä "omana lapsinaan"yhdessä ollaan oltu jo kun lapseni olivat pieniä.
Kouluikäinen poikani innostui puhelimellaan pelaamaan ja kattomaan videoita kun kaveritkin niin tekevät ja siiittä tuli riitaa miehen kanssa hän totes mulle että;sun lapseshan niiin tekee.Ennen oli meidän lapset nyt minulla on 3 ja hänellä 1 lapsi tässä talossa. Oonkohan ainut jolle näin on päässyt käymään?? En olis uskonut et mies voi noin kusipääks muuttua:mad:

pitäiskö teidän kaydä esim terapiassa tai yms? järjestäkää nyt edes kensnenäinen juttelu tuokia ja selviäs mitä nyt seuraavaks ja miksi miehesi tekee noin

Ihan normaalia miehille. Kun mies saa oman lapsen, muuttuvat kaikki muut lapset vähemmän tärkeiksi samalla sekunnilla, ja sen jälkeen vain omalla lapsella on merkitystä. Tarpeen vaatiessa perheen muita lapsia sorretaan, jotta omalla olisi kaikki mitä hän haluaa.

Olen nähnyt ihan lähipiirissä, kuinka mies yritti keplotella vaimon lapset perinnöttömiksi ja sekä hänen että vaimon rahat (vasten vaimon tahtoa) olisi pitänyt saada sille miehen ainoalle omalle. Onneksi Suomen laki estää tällaisen.

Ihan normaalia miehille. Kun mies saa oman lapsen, muuttuvat kaikki muut lapset vähemmän tärkeiksi samalla sekunnilla, ja sen jälkeen vain omalla lapsella on merkitystä. Tarpeen vaatiessa perheen muita lapsia sorretaan, jotta omalla olisi kaikki mitä hän haluaa.

Olen nähnyt ihan lähipiirissä, kuinka mies yritti keplotella vaimon lapset perinnöttömiksi ja sekä hänen että vaimon rahat (vasten vaimon tahtoa) olisi pitänyt saada sille miehen ainoalle omalle. Onneksi Suomen laki estää tällaisen.

Kyllä samalla lailla käy usein naisillekkin.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Pakko vähän vielä puolustaa miestä ap:n jutussa;

Kaksi lastasi ei millään tapaa ole miehesi lapsia, eikä koskaan tule olemaan, hän on aina heille isäpuoli.

Tokihan siinä oma ainokainen kiilaa sinun ja jonkun muun lasten edelle, sillä tämä pikkuinen on miehen ja sinun.

Yllättävän yleistä :unsure: voihan siinä käydä myöhemmin myös niin että itse nostat vanhemmat lapsesi jalustalle ja vähättelet tätä pienempää. Kuka tietää?

Kaksi lastasi ei millään tapaa ole miehesi lapsia, eikä koskaan tule olemaan, hän on aina heille isäpuoli.
Se, kenen luona lapset kasvavat ja kuka isän roolissa elää, on lapsille aina enemmän isä kuin joku spermanluovuttaja. Nykyajan sekopäinen geenien tuijotus on mennyt jo liiallisuuksiin, ja tuolla tavalla ajatteleva aikuinen ajattelee vain itseään eikä lapsia ollenkaan.

Minä en koskaan voisi asua noin itsekkään ja ajattelemattoman aikuisen kanssa.

Se, kenen luona lapset kasvavat ja kuka isän roolissa elää, on lapsille aina enemmän isä kuin joku spermanluovuttaja. Nykyajan sekopäinen geenien tuijotus on mennyt jo liiallisuuksiin, ja tuolla tavalla ajatteleva aikuinen ajattelee vain itseään eikä lapsia ollenkaan.

Minä en koskaan voisi asua noin itsekkään ja ajattelemattoman aikuisen kanssa.

Hui :LOL:

Kunhan sanoin vain yhden näkökulman :ROFLMAO:

Itse en pystyisi olemaan äitipuoli :confused: enkä tällä viittaa nyt suhun :cautious:

Enkä oikeestaan kehenkään (y) kunhan vain sanoin että on normaalia että jos suhteessa on entuudestaan lapsia jotka ovat myös jonkun muun, ihan sama kummalla ne jonkun muun lapset on niin "eka oma" on erityinen(n)

Kaikki ei vaan näytä sitä :coffee:

Mut ei kaikki oo aina niin mustavalkoista, ei kaikki oo aina vaan toisen syy o_O

Hui :LOL:

Kunhan sanoin vain yhden näkökulman :ROFLMAO:

Itse en pystyisi olemaan äitipuoli :confused: enkä tällä viittaa nyt suhun :cautious:

Enkä oikeestaan kehenkään (y) kunhan vain sanoin että on normaalia että jos suhteessa on entuudestaan lapsia jotka ovat myös jonkun muun, ihan sama kummalla ne jonkun muun lapset on niin "eka oma" on erityinen(n)

Kaikki ei vaan näytä sitä :coffee:

Mut ei kaikki oo aina niin mustavalkoista, ei kaikki oo aina vaan toisen syy o_O
Varmasti kahdesta lapsesta se terve lapsi on mieleisempi kuin se vammainen, mutta vain paska ihminen antaisi senkään vaikuttaa omaan käytökseensä. Vain paska ihminen antaa lasten geenien vaikuttaa siihen miten hän heitä kohtelee, ja sellaista käytöstä pitäisi luonnostaan ymmärtää hävetä.

Minäkään en voisi olla äitipuoli. Se on äiti vain, eikä siihen mitään puolikkaita tarvitse miettiä. Äitejä voi ihmisellä olla vaikka kymmenen, jos siltä tuntuu, eikä äitien lukumäärä ole mitenkään pois siltä biologiselta äidiltäkään.

Varmasti kahdesta lapsesta se terve lapsi on mieleisempi kuin se vammainen, mutta vain paska ihminen antaisi senkään vaikuttaa omaan käytökseensä. Vain paska ihminen antaa lasten geenien vaikuttaa siihen miten hän heitä kohtelee, ja sellaista käytöstä pitäisi luonnostaan ymmärtää hävetä.

Minäkään en voisi olla äitipuoli. Se on äiti vain, eikä siihen mitään puolikkaita tarvitse miettiä. Äitejä voi ihmisellä olla vaikka kymmenen, jos siltä tuntuu, eikä äitien lukumäärä ole mitenkään pois siltä biologiselta äidiltäkään.

Itse asiassa on myös olemassa niitä paskoja äitejä jotka eivät hyväksy että omalla lapsella on äitipuoli tai että oma lapsi on aikuinen ja tekee aikuisten juttuja ja tulee itse äidiksi tai isäksi.

Mut jaksaako jauhaa pelkkää paskaa siitä mikä on ihannehyvätäydellinenäiti ja mikä on paska äiti?

Taisin pahoittaa ammusen mielen mielipiteelläni :barefoot: pahoittelut!

Oliko teillä puhetta vain naimisiin menosta vai myös häistä / hääjuhlasta? Valehteliko mies oikeasti vai oletitko liikaa?

kyl oli puhetta,mies totes,että voidaan kesällä mennä naimisiin niin sitten on sama sukunimi meilläkin. Myös minun kaksi vanhempaa lasta haluaisi että heidänkin sukunimi olisi sama kuin pikkuveljellä,siitäkin oli phe ja sekin oli miehen mielestä ok. Jotenkin tuo mies on nyt onnistunut jakamaan tämän perheen.Kyllä minulle se sopi että maistraattissa oltais sit naimisiin menty eikä olis haitannut ettei mitää isoja bileitä oltais pidetty,ei meistä kumpikaan oon oikeen sukujuhlien/juhlien innokas järjestäjä.
Aikaisemmin nämä vanhemmat lapset ovat olleet hälle kuin omiaan eikä tällaista käytöstä ollu,tuli nyt ihan puskista tuo asenne yms.Ja isä hän on lapsille ollut ja myös kaikkiin päiväkoti ja koulu lappuihin merkitty isäksi.Ei minusta ole puolikkaita ihmisiä ei äitipuolia tai isäpuolia. jos niin pitäisi olla esim isäpuoli sitten kutsuttaisiin mielellän vain etunimellä ja sanottaisiin että hän on äidin miesystävä jos niikseen olisi.
Mulle kaikki lapset ovat samanarvoisina jokainen heistä on omanlaisensa yksilö ja niin kovin rakastan <3
Itse olen aikasemmassa suhteessa ollut äitipuoli ja minusta se oli ihan ok juttu mutta silloinen mieheni sano vain ettei minun tarvitse hänen lapsiaan opastaa tmshän hoitaa ite omat lapsensa... joten ei kauhean läheiseksi päässyt lasten kanssa.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Niin, se on surullista jos oikeesti alkaa hyleksiä ja vierottua niistä lapsista, joille on jo ehtinyt isäksi tulla käytänössä ja kutsuvatko isäksi? Kyllä silloin pitäisi miehen pystyä olemaan mies ja aikuinen ja kantaa vastuunsa. Mutta omankin kokemuksen mukaan veri on vettä sakeampaa ja hommat meni ihan solmuun, kertakaikkiaan. Me ollaan vielä yhdessä, lapsen ja isäpuolen välit nyt ihan okei mutta monta vuottaoli ihan kamalaa murrosiässä. Omiaan kohtelee ihan eri lailla, tosin pitkänaikaa ennenkuin omat syntyi oli todella hyvä isäpuoli. En todellakaan halua lietsoa mitään mutta näinhän se on ollut monella muullakin. Toivottavasti saatte asianne selvitettyä ja rakkautta riittää kaikille!

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä