Tuo panacod, lääke joka vaivaan

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
Ainakin kun tätä palstaa lukee. Onko teillä sitä aina varastossa, ja miten saatte sitä. Itse söin leikkauksen jälkeen puoltoista kuukautta ja sit sanottiin, että nyt pitää pärjätä muilla. Arcoxia määräsivät, ei apua, panadol yhtä tyhjän kans. Burana auttais, mutta sitä ei voi syödä. Joskus vaan on jalka niin kipee illalla, että nukkumaan ei pysty,. Mutta ilmeisesti se on lääkäreiden mielestä ihan sama nukutko vai et. Aamulla on mentävä kuitenkin töihin samoilla silmillä, jos nukkumaan ei oo pystynyt. Olen käynyt useammalla lääkärillä. Ihmetyttää kyllä. Yks ystäväkin sanoo syöneen sitä vuosi samanlaiseen kipuun kuin mistä itse kärsin.

panacodiin voi jäädä aika pahasti koukkuun ja riippuvuuksia hoidetaan esim. päihdeklinikalla. Jos on ollut pitkään kipuja, voisi esim kokeilla kipukynnystä nostavia lääkkeitä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mene käymään naprapaatilla:-)
Multa ei ole leikelty mitään, mut kerran jalka oli ainakin 2 viikkoa niin surkeassa "kunnossa", että oli pakko keksiä jotakin. Ja niin käväsin - ei ota vastaan enää - maan parhaalla naprapaatilla, joka vähän operoi sitä ja selkää: ei mitään vaivaa senjälkeen IKINÄ:-)
Lapsi oli mukana ja nauroi kuin oltais oltu taikurilla. Ehkä se oikeesti luuli, et olin teeskennellyt sen pai viikkoa, kun olin raahannut jalkaa perässä:LOL:
Eiku vakavast: kipu oli kamala, mut ei tullut kertaakaan mieleenkään ottaa mitään kipulääkettä, eikä mulla niistä ole kokemusta:ninja:

Ei auta itselläni mihinkään. Aika lievään kipuun tuo on, ei mihinkään vaikeaan. Ja osalla tosiaan tuo lääke ei toimi.

Onhan noita muitakin tulehduskipulääkkeitä, kuin Burana.
Voisit kokeilla Clotamia, Miranaxia ja/tai ketoprofeenia.
Muita käyttökelpoisia, hieman erilaisia lääkkeitä voisi olla Lyrica ja Triptyl.

Tramalia ja Oxynormia tuskin tarvitset tai saatkaan, jos kerran Buranalla pärjäisit ja Panacodekin on pannassa.

Noin muuten niin kivunhoito on tässä maassa ala-arvoista.
Mihinkään kovaan kipuun ei meinata määrätään mitään, koska riippuvuus...

panacodiin voi jäädä aika pahasti koukkuun ja riippuvuuksia hoidetaan esim. päihdeklinikalla. Jos on ollut pitkään kipuja, voisi esim kokeilla kipukynnystä nostavia lääkkeitä.
No ei todellakaan! Lue kirja Siunattu kipu. Panacod aiheuttaa sellaisen ummetuksen, että ei parane ilman suolenpoistoa, mutta eipä siitä nyt tällä kertaa. Tai no, voihan täälläkin niitä suolttomia olla vaikka puolet porukasta, tai enemmänkin:alien:

Mulle lääkäri ehdotti jopa norspan kipulaastaria, mutta eihän siinä ole järkee, koska kipu ei ole jatkuvaa.
Joo, ei kaikki lääkärit määrääkään kaikkea. Niiden systeemeistä vain harva kertoo. Mut ei ne todellisuudessa pysty vastaamaan hoidoistakaan, kun potilas voi netissä kerjätä ihanmitävaan lääkkeitä - niitä väärennettyjäkin - ja niin on yksäriviesteillä saatu valtava määrä niitä - eikä nekään ilmaisia ole: joku nakukuva tai sessio palkaksi? Näyttä olevan maan tapa jo---
http://www.anttiheikkila.com/blogi/siunattu_kipu/
Lue ensin tuo.

Ketipinoria unettomuuteen? Koita kysyä. Hoitotyötä ei voi eikä saa tehdä liian väsyneenä ettei tule lääkevirheitä ym.
Panacod auttaa joitakin ja joitakin ei. Itse kokeilin joskus migreeniin, ei mitään apua. Enkä todellakaan jäänyt koukkuun enkä saanut euforiaa.
Arcoxia hyvä lääke.

Leikkauksen jälkeen lääkäri ehdotti jotain opiaattia, mutta en halunnut päätä sekaisin vaikka kivun saisikin. Toinen vaihtoehto oli sitten Panacod, mutta en pysty syömään sitä. (Koska sappi leikattu joitakin vuosia sitten.) Sain tilalle Panadol 1g ja Burana 800. Noita nappailin tasaisesti pitkin päivää niin paljon kuin sai. Eihän noi kipuja poistaneet, mutta pystyi sinnittelemään.

Ketipinoria unettomuuteen? Koita kysyä. Hoitotyötä ei voi eikä saa tehdä liian väsyneenä ettei tule lääkevirheitä ym.
Panacod auttaa joitakin ja joitakin ei. Itse kokeilin joskus migreeniin, ei mitään apua. Enkä todellakaan jäänyt koukkuun enkä saanut euforiaa.
Arcoxia hyvä lääke.

Ketipinoria ei missään tapauksessa kannata käyttää. Ketiapiinistä löytyy koko ajan uusia ongelmia. Tällä hetkellä lääkefirmat maksaneet jo miljardin sakkoja tutkimushuijauksista ja esim. ketiapiinin aiheuttamasta lihomisesta ja diabeteksestä.

Arcoxia on koksibi. Niihinkin liittyy paljon ongelmia.

Tunnustus:
Otin niitä 1-2kpl joka ilta keskenmenon jälkeen, koska ahdisti. Nukkumaan mennessä ahdisti vielä enemmän. 1-2 panacodia ja nuppi meni turtaksi sen verran, että pystyin nukahtamaan. Olisin taatusti jäänyt koukkuun, jos olisin saanut sitä uuden reseptin kun edelliset lääkkeet loppuivat. Siitä tuli ah, niin autuas ja hyvä olo. :oops: Tästä on kohta 10 vuotta aikaa, eikä minusta ole tullut narkkia.

No ei todellakaan! Lue kirja Siunattu kipu. Panacod aiheuttaa sellaisen ummetuksen, että ei parane ilman suolenpoistoa, mutta eipä siitä nyt tällä kertaa. Tai no, voihan täälläkin niitä suolttomia olla vaikka puolet porukasta, tai enemmänkin:alien:
Voi hyvää päivää taas tätä kokkelipäätä. Mä olen joskus syönyt Panacodia ja tuli ummetusta. Se meni ohi sillä, että lopetin Panacodin syömisen. Ei tarvittu mitään suolenpoistoa. Enkä myöskään ollut riippuvainen Panacodista.

Painu jo helvettiin kokkeli-Paula. Mene polttamaan pilveä, syömään kivoja sieniä tms. mitä tapaat tehdä, että saat pääsi sekaisin.

Yhteistyössä