Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä. En itse vielä uskalla luottaa, mutta juuri nyt kaikki on niin kuin pitääkin. Tämänpäiväinen testi näytti vahvaa viivaa, joten nyt lopetan testaamisen. Mietin vielä menenkö huomenna verikokeeseen, mutta eipä siitä muuta hyötyä ole kuin että jos myöhemmin tulee tarve kontrolloida niin sitten on mihin verrata. Toisaalta vähän tuntuu rahan tuhlaamiselta, kun ei se lopputulokseen kuitenkaan vaikuta.
Mutta on tämä kyllä ihan järkyttävää piinaa. Kun takana on niin monta keskenmenoa ja kemiallista kuin meillä, olo on koko ajan pelokas ja jännittynyt. Jokainen vessaynti pelottaa (onko verta?), jokainen nipistys ja juilaisu mahassa aiheuttaa pakokauhua (nytkö se menee kesken?), vähän väliä tulee puristeltua omia tissejä (vieläkö aristaa?). Tällä hetkellä olen niin kateellinen "normaaleille" ihmisille, joille kaksi viivaa tikussa tarkoittaa sitä, että vaunu- ja pinnasänkyhankintoja voi jo alkaa miettiä. Ahdistaa. Mutta samalla tietysti on leijuvan onnellinen olo... Voisiko se oikeasti onnistua meilläkin?
Domi mäkin suosittelen pitkää viljelyä. Siinä karsiutuu elinkelvottomat alkiot pois ja turhilta siirroilta vältytään. Kato saattaa tuntua hurjalta, mutta tulee ainakin siirrettyä vain oikeesti potentiaaliset yksilöt. Ja piina-aikakin on lyhyempi! Mä uskon, että ainakin mun tapauksessa malja on parempi kasvuympäristö alkioille kuin tämä endon runtelema elimistö. Julkisella meille siirrettiin aikanaan kahdesti 2-päiväinen alkio (joista toinen yritti kiinnittyä -> kemiallinen) ja nyt yksityisellä on siirretty kerran nelipäiväinen ja muut on olleet blastoja.
Liputan myös ihan ehdottomasti yksityisen klinikan puolesta ja rohkaisen kokeilemaan hoitoja siellä. Meillä ainakin hoidon laatu julkisella ja yksityisellä on kuin yö ja päivä, enkä edes harkitsisi julkista enää, vaikka ilmaiseksi saisin. Julkisella suoritetaan kaavaa, yksityisellä hoidetaan potilasta yksilöllisesti ja kuunnellen. Mun mielestä on ihanaa, että vaikka meillä on yksityiselläkin takana on neljä hoitokierrosta niin jokaiseen hoitoon on löydetty jotain uutta kokeiltavaa. Julkisella veivattiin vain sitä yhtä kaavaa ja suositeltiin hankkimaan koiranpentu, kun ennuste oli niin huono. Meillä ei ollut mitään säästöjä kun hommaan ryhdyttiin, eikä olla mitään erityisen hyvätuloisia, mutta kyllä ne rahat aina jostain löytyy. Ollaan myös hoitojen kanssa edetty aika hissukseen, että saadaan tilin saldoa paikkailtua. Mä haluan katsoa tämän pelin loppuun asti, maksoi mitä maksoi. En halua vanhana kiikkustuolissa katua, että voi kun olisi yrittänyt kaikkensa. Eli komppaan Roxannea ja Blobia tässä.
Ihan hurjasti tsemppiä kaikille meneillä oleviin ja tuleviin hoitokierroksiin! Älkää menettäkö toivoa!
En uskalla siirtyä vielä tuonne plussanneisiin, mutta en ehkä osaa oikein täälläkään kirjoitella. Siirryn siis toistaiseksi taustalle, seurailemaan teidän kaikkien muiden vaiheita. Ja panikoimaan omia...