Mistä ammatista käsityksesi on voimakkaasti muuttunut?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko ammattia/työtä josta olet viime aikoina muuttanut täysin ennakkokäsityksiäsi? Itse olen alkanut kovasti arvostaa taksikuskin työtä. Ennen ajattelin, että se on suurinpiirtein mummojen kuskaamista kirkkopiiriin ja ihmisten viemistä kotiin illanvieton jälkeen. Sitten tajusin kuinka sairaita ja vaikeahoitoisia ihmisiä juuri ammattikuskit kuskaavat, ja kuinka hurja vastuu siinä on. Sinne vaan paaritaksiin kaikki jotka sen verran hengissä pihisee ettei ambulanssia ole tarvinnut tilata. Ja vaikka joku olisi hetki sitten ollut kuinka aggressiivinen ja hullu tahansa baarissa tms, niin taksilla kotiin vaan kun on sen verran rauhoittunut että poliisi ja vartijat on poistuneet paikalta.
Taksikuskeille sais maksaa enemmän palkkaa, ottaen huomioon että taksikuski saa olla paitsi kuski, myös seuranpitäjä, psykologi, ensihoitaja, poliisi ja nuorisotyöntekijä.
 
vierailija
Itse olen tyytyväinen jos taksikuski ymmärtää pitää suunsa kiinni. Ei todellakaan kiinnosta joku vajakki yhä kannattaa persuja sen jälkeen kun rikkoivat kaikki vaalilupauksensa. Eräs tuttu vanhus sai sydänkohtauksen kun kuuli, että eläkeläisen asumistuki aiotaan lakkauttaa.
 
Asfalttiasentajat!

Ennen ne olivat niitä joita ihmetellen katselin, miten jaksavatkin helteellä painaa duunia.

Nykyään tiedän että tulvat ja menevät niinkuin mielivät ja muu maailma saa tyytyä odottamaan ja väistämään ja kiirehtimään ja muutoinkin sietämään pikinaamojen johtajan kukkoilua.

(toki eihän se sitä kokonaan muuta, yhtälalla ne kolanvarressa olevat heput hikoavat)
 
vierailija
YK- joukkoihin ja kaikkeen, mikä sen ympärillä pyörii, myös YK itse:
"Osa 1/2. Mitä tapahtuu, kun vainottujen suojelijat alkavat saalistaa suojeltaviaan? Entä miten YK reagoi tähän uhkaan? Toimittaja: Marko Hietikko.
OHJELMAN TIEDOT Katsottavissa ulkomailla,
Katso!
 
vierailija
Matkailusta ja kaikkeen siitä liittyvästä...:
"Lumiapinoiden naapurit. BBC:n ohjelmasarjassa seurataan kuinka teknologian ja tieteen mullistaessa maailmaamme, ihmisen kädenjälki planeetan muutoksiin on vaikuttavampi kuin koskaan ennen."
Katso arenalta
 
Asfalttiasentajat!

Ennen ne olivat niitä joita ihmetellen katselin, miten jaksavatkin helteellä painaa duunia.

Nykyään tiedän että tulvat ja menevät niinkuin mielivät ja muu maailma saa tyytyä odottamaan ja väistämään ja kiirehtimään ja muutoinkin sietämään pikinaamojen johtajan kukkoilua.

(toki eihän se sitä kokonaan muuta, yhtälalla ne kolanvarressa olevat heput hikoavat)
Ne tekee urakalla duunia, joten harvemmin siellä löysäillään.
Tietysti sitten, jos kyseessä on jotain paikkailuija tai muita paskahommia.

Itse halusin lapsena olla kaupankassa, koska minusta se oli upein työ ikinä. Nyt mietin, että se on kyllä varmaan ihan paskaa. Alipalkattua hommaa ja typeriä asiakkaita ja kaiken lisäksi hemmetin tylsää varmaankin.
:ROFLMAO:
 
vierailija
Ne tekee urakalla duunia, joten harvemmin siellä löysäillään.
Tietysti sitten, jos kyseessä on jotain paikkailuija tai muita paskahommia.

Itse halusin lapsena olla kaupankassa, koska minusta se oli upein työ ikinä. Nyt mietin, että se on kyllä varmaan ihan paskaa. Alipalkattua hommaa ja typeriä asiakkaita ja kaiken lisäksi hemmetin tylsää varmaankin.
:ROFLMAO:
Urakalla juu. Mutta kun ne saapuvat paikalle, väistävät kaikki muut. Ja jos ne päättävät lähteä kello kahden kahvin jälkeen toiselle työmaalle (siellä vissiin maksetaan paremmin) ne kanssa lähtevät ja siell muut sit taas yrittävät sen jäljelle jääneen parituntisen jotenkin työskennellä silleen ettei sit taas mitään ois seuraavana aamuna yhdeksältä edessä kun ne (kenties) taas palaavat.

Ja mä tiedän, noita on jokunen kesä katseltu ja väistelty ihan tarpeeksi.

Oikein kertakaikkisia kusihattusia! Valjunkeltaiset kypärät niillä kuuluisi olla oranssien ja valkoisten sijaan.
 
Mikään ei estä sinua maksamasta taksikuskille enemmän. Jos lasku on vaikkapa 33€, voit hyvin pyytää kirjaamaan sen viiteenkymppiin. Itse usein tippaan kuskia, kun haluan esittää muiden edessä varakkaampaa kuin mitä olen.
 
vierailija
"Julkaistu: 2.3. 15:13 , Päivitetty: 2.3. 16:33

MILJOONIEN eurojen huijauksesta epäilty Helsingin opetusviraston entinen tietohallintopäällikkö Hannu Suoniemi on vapautettu tutkintavankeudesta. HS:n tietojen mukaan Suoniemi on päästetty vapaaksi tutkinnanjohtajan päätöksellä 24. helmikuuta.

Tapauksen tutkintaa johtaa Helsingin poliisin talousrikosyksikkö. Rikostarkastaja Ismo Siltamäki ei suostu kommentoimaan asiaa millään tavalla.

”En pysty kommentoimaan tähän asiaan tutkinnallisista syistä yhtään mitään”, Siltamäki sanoi HS:lle torstaina.

Siltamäki sanoo, että poliisi tiedottaa asiasta, kun se pystyy tutkinnan häiriintymättä niin tekemään.

HS yritti tavoittaa torstaina myös Suoniemeä kommentoimaan epäilyjä. Suoniemen opetusvirastossa käyttämän liittymän numero ei kuitenkaan ole enää käytössä.

”Olemme katkaisseet kaikki Hannu Suoniemen opetusvirastoon liittyvät viestintäyhteydet”, sanoo Helsingin opetustoimen johtaja Liisa Pohjolainen.

”Häntä ei ole irtisanottu tällä hetkellä, pohdimme paraikaa sitä, voiko hän jatkaa meillä”, Pohjolainen jatkaa.

HS:n tietojen mukaan myös kaksi muuta mahdollisesti tapaukseen liittyvää rikoksesta epäiltyä miestä on päästetty vapaaksi. Miehet vangittiin 14. tammikuuta epäiltynä törkeästä kätkemisrikoksesta. Epäillyt rikokset ovat oikeuden mukaan tapahtuneet tammikuun 2012 ja tammikuun 2016 välisenä aikana.

MTV uutisoi tammikuussa, että poliisi epäilee miesten olevan Suoniemen rikoskumppaneita. Miehet on vapautettu 17. helmikuuta.

Pohjolainen sanoo kuulleensa kyseisten miesten nimet, mutta hän ei tiedä, liittyvätkö he tapaukseen vai eivät.

KÄRÄJÄOIKEUS vangitsi Suoniemen perjantaina 13. tammikuuta epäiltynä törkeästä petoksesta sekä törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä. Suoniemen epäillään vieneen välistä rahaa, jolla oli tarkoitus ostaa Helsingin kouluihin esimerkiksi tietokoneita ja tabletteja.

Suoniemen saama taloudellinen hyöty on poliisin epäilyn mukaan miljoonia euroja.

Suoniemi toimi tietohallintopäällikkönä 1990-luvulta viime vuoden alkuun saakka. Poliisi epäilee hänen syyllistyneen rikoksiin 2006–2016 välisenä aikana.

HS:n selvityksen perusteella Helsingin opetusvirasto on tehnyt vuosina 2006–2015 tietotekniikkaan liittyviä hankintoja yli 55 miljoonan euron edestä.

Suoniemi on osallistunut päätöksiin keskeisesti, sillä hän on päättänyt hankinnoista joko suoraan tai osallistunut hankintapäätösten valmisteluun.

HS:N TIETOJEN mukaan poliisi epäilee opetusviraston korruptiotapauksessa rikoksista muitakin ihmisiä, jotka ovat olleet tai ovat virastossa töissä.

Myös opetusvirasto selvittää, ovatko sen työntekijät rikkoneet kaupungin ohjeita tapauksen yhteydessä. Selvitykset koskevat 5–8 opetusviraston tietohallinnossa nykyisin työskentelevää henkilöä.

”Kyse on lähinnä hankintoihin liittyvien ohjeistusten rikkomisesta. Teemme poliisin kanssa läheistä yhteistyöstä ja ilmoitamme poliisille, jos näyttää siltä, että tarvetta on”, Pohjolainen sanoo.

”Selvitämme, onko tapahtunut esimerkiksi hankintalain rikkomuksia ja onko hankintoja esimerkiksi pilkottu.”

Pohjolaisen mukaan lievistä rikkomuksista seuraa esimerkiksi kirjallinen varoitus. Suuremmat rikkeet voivat puolestaan johtaa irtisanomiseen ja ilmoitukseen poliisille, hän sanoo.

Opetusviraston johto sai tiedon Suoniemeen kohdistuneista epäilyistä marraskuun alkupuolella. Virasto sai tiedon Helsingin oikeuspalveluista, joka pyysi opetusvirastoa selvittämään tietotekniikkahankintojaan.

 
vierailija
Lapsena halusin opettajaksi, mutta yläasteikäisenä tajusin, että melkoista paskaa joutuvat ottamaan niskaansa.

Poliiseja arvostin nuorena ja katsoin ylöspäin, mutta muutamaan poliisiin tutustuttuani ymmärsin, ettei poliisivoimista löydy mitään järjen jättiläisiä ja työkin (ainakin järjestyspoliisissa) on pelkkää elämän nurjan puolen näkemistä.

Sairaanhoitajia on ihannoitu eteerisinä sisar hento valkoisina, mutta glamour on kaukana siitä työstä. En ikinä haluaisi joutua työskentelemään sairaiden ihmisten ja eritteiden joukossa.
 
vierailija
Osastonsihteerin työtä. Luulin että työ on pelkkää kirjoittamista.
Se onkin lähes kaikkea muuta. ATK-hommia, puhelinpalvelua, pitävät aika tavalla käsissään ko. yksikön.
 
Urakalla juu. Mutta kun ne saapuvat paikalle, väistävät kaikki muut. Ja jos ne päättävät lähteä kello kahden kahvin jälkeen toiselle työmaalle (siellä vissiin maksetaan paremmin) ne kanssa lähtevät ja siell muut sit taas yrittävät sen jäljelle jääneen parituntisen jotenkin työskennellä silleen ettei sit taas mitään ois seuraavana aamuna yhdeksältä edessä kun ne (kenties) taas palaavat.

Ja mä tiedän, noita on jokunen kesä katseltu ja väistelty ihan tarpeeksi.

Oikein kertakaikkisia kusihattusia! Valjunkeltaiset kypärät niillä kuuluisi olla oranssien ja valkoisten sijaan.
Ymmärrän pointtisi:LOL:
 
vierailija
Onko ammattia/työtä josta olet viime aikoina muuttanut täysin ennakkokäsityksiäsi? Itse olen alkanut kovasti arvostaa taksikuskin työtä. Ennen ajattelin, että se on suurinpiirtein mummojen kuskaamista kirkkopiiriin ja ihmisten viemistä kotiin illanvieton jälkeen. Sitten tajusin kuinka sairaita ja vaikeahoitoisia ihmisiä juuri ammattikuskit kuskaavat, ja kuinka hurja vastuu siinä on. Sinne vaan paaritaksiin kaikki jotka sen verran hengissä pihisee ettei ambulanssia ole tarvinnut tilata. Ja vaikka joku olisi hetki sitten ollut kuinka aggressiivinen ja hullu tahansa baarissa tms, niin taksilla kotiin vaan kun on sen verran rauhoittunut että poliisi ja vartijat on poistuneet paikalta.
Taksikuskeille sais maksaa enemmän palkkaa, ottaen huomioon että taksikuski saa olla paitsi kuski, myös seuranpitäjä, psykologi, ensihoitaja, poliisi ja nuorisotyöntekijä.
Kyllä on muuttunut! Sisustussuunnittelusta! Elinikäisestä toiveammatista tuli pelkkää painajaista. Kouluttauduin alalle (amk) jonka jälkeen toimin yrittäjänä kahdeksan vuoden ajan. Voin vakuuttaa että nykyisin sisusasiat ällöttävät minua ja on a i v a n sama minkä väriset seinät ja minkälaiset kalusteet missäkin on. Työ on tauotonta etsimistä ja stressiä ensin tekemättömistä töistä ja seuraavaksi tehdyistä töistä. Melkein burnout tuli. Ei todellakaan käy kuin teeveessä.
 
vierailija
Aika monesta... tämän jälkeen:
"Suomalaiset sateenmuokkauksen tutkijat Abu Dhabiin
Ilmatieteenlaitoksen professori Hannele Korhonen johtaa suomalaisten tutkijoiden joukkoa, joka lähtee tekemään sadetta Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin." Näkyy arenalla (y)
 

Yhteistyössä