Nyt moni suuttuu mulle...(Tukholman isku, Jumalan varoitus ja rukous)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pyysin sinulta pari viikkoa sitten, että laittaisit palstalle etukäteen, kun saat tällaisen ilmoituksen jumalalta. Vetosit silloin siihen, että et laita, kun ne on henk.koht. asioihin liittyviä. Tämä ei ollut, mutta et sit laittanut kuitenkaan. Seuraavan kerran?

Jotkut tekee pientä pahaa, toiset isoa.
Ja usein pahuus, kuin myös hyvyys kumuloituu.

Ja pienistä puroista kasvaa iso virta. Jos esim.yläasteen koululuokkalaiset syrjii toistuvasti jotain luokkalaista (teko joka on yleistä, tavallista, harmittoman oloista kiusaajien mielestä), niin tulos voi olla että se syrjitty tekee itsarin tai tulee aseen kanssa kouluun.
Jos ja jos. Nyt oli kyse siitä että sun jumala antaa viattomien kuolla, jos uskovat eivät rukoile häntä riittävästi. Onko tämä mielestäsi sadistista vai ei?

Sodissa tapetaan päivittäin siviilejä, turhan päiten, sitä ei koskaan kutsuta terroriksi, vaikka se sitä on. Rukoiletko sellaisten puolesta? Vai onko linja Jeesukseen auki vain median kautta.

Aloituksesta sai sen vaikutelman, että olisi ansiotasi että Tukholmassa ei kuollut enempää ihmisiä. Toivottavasti vaikutelma on väärä.
Olet oikeassa, ei joku nyt tapetilla oleva asia (Isis) ole sen arvokkaampi kuin vaikka joku pitkällinen sota Afrikassa. Mutta ehkä Pohjoismaiden asioita on luontevinta rukoilla sen Pohjoismaissa asuvan? Iso osa rukouksesta kohdistuu lähialueisiin, ja meillä ei ole kerta kaikkiaan aikaa muistaa jokaisen Australian aboriginaalin asioita rukouksin. Sitä varten on australialaiset kristityt.

Sitä mä yritin kirjoittaa että mä en ole keskiössä. Se kelle Jumala antaa seuraavan kerran varoituksen voi olla vaikka mökin mummo.
Se voi olla jokainen tavis joka tulee maailmasta uskoon. Jumala alkaa puhua hänelle.

Pyysin sinulta pari viikkoa sitten, että laittaisit palstalle etukäteen, kun saat tällaisen ilmoituksen jumalalta. Vetosit silloin siihen, että et laita, kun ne on henk.koht. asioihin liittyviä. Tämä ei ollut, mutta et sit laittanut kuitenkaan. Seuraavan kerran?
No ne on edelleen henkilökohtaisia. Mutta jos tulee selkeä ilmoitus jostain niin voin laittaa. Aina se ei ole selkeä, mut nyt oli tuo selkeästi Jumalalta.

Olet oikeassa, ei joku nyt tapetilla oleva asia (Isis) ole sen arvokkaampi kuin vaikka joku pitkällinen sota Afrikassa. Mutta ehkä Pohjoismaiden asioita on luontevinta rukoilla sen Pohjoismaissa asuvan? Iso osa rukouksesta kohdistuu lähialueisiin, ja meillä ei ole kerta kaikkiaan aikaa muistaa jokaisen Australian aboriginaalin asioita rukouksin. Sitä varten on australialaiset kristityt.

Sitä mä yritin kirjoittaa että mä en ole keskiössä. Se kelle Jumala antaa seuraavan kerran varoituksen voi olla vaikka mökin mummo.
Se voi olla jokainen tavis joka tulee maailmasta uskoon. Jumala alkaa puhua hänelle.
No sulle ei varmaankaa enää anna, kun et tee sen varoituksen eteen mitään. Preferoit kotityöt ihmisuhrien edelle.

No sulle ei varmaankaa enää anna, kun et tee sen varoituksen eteen mitään. Preferoit kotityöt ihmisuhrien edelle.
Ai kun ihanaa syyllistämistä, sä et tiedä kuinka paljon uskovat rukoilee ihmisten puolesta.

Ja sä et tee senkään vertaa, jatkat kaljan lipittämistä ja tuijotat Netflixiä? Kuinka paljon sä olet rukoillut?

Rukoiltavaahan riittäisi.
Voin mä tietysti lapsille sanoa "hoitakaa ruuat ite ja loppuilta, äiti menee rukoilemaan", tai huomenna pomolle sanoa että "enpäs tule töihin kun rukoilen."
Molemmat, eli perhe ja työ, tarvitsee läsnäoloa myös ajatuksen tasolla.

No, voithan sä seuraavaksi syyllistää että "miks hommasit perheen ja työn." :D

Et vastannut kysymykseen, onko Tukholman pieni uhriluku omasta mielestäsi jotenkin omaa ansiotasi?
Jumala otti yhteyttä, vilautti "massacre"kortin, tehdessäsi arkiaskareita, sinä rukoilit että uhreja tulisi mahdollisimman vähän, näin tapahtui.
Kai ymmärrät miltä tämä kuulostaa.

Voin mä tietysti lapsille sanoa "hoitakaa ruuat ite ja loppuilta, äiti menee rukoilemaan", tai huomenna pomolle sanoa että "enpäs tule töihin kun rukoilen."

Eli jos olisit matkalla töihin tai menossa kotiin tekemään ruokaa lapsillesi, niin ajaisit onnettomuuspaikan ohi?

Sulla on siis sellainen taikavoima, että voit estää pahoja asioita tapahtumasta. Jopas, jos itselläni olisi tämän kaltainen voima, veisi se voiton kotitöistä. Supersankarit ei tee kotitöitä. :whistle:

Vielä yksi, tämän tajusin muutama viikko sitten. Tästä en ole varma, onko tää mun oman pään tuotosta vai ei.

Viikkoa ennen uskoontuloani (20 v.sitten) näin pitkän unen.
Siinä käsiteltiin eri uskontoja, näytettiin mun yhden läheisen tilannetta, jne.
Siinä tuotiin esille että tulevaisuudessa vapaamuurarijutut vahvistuu maailmassa, tarkastelin unessa Usan dollarin seteliä jne.
(Jännä että olen "hieman" tutkinu niitä vuoden sisään vaikka pariinkymmeneen vuoteen en ole niistä välittäny. :whistle:

No, yks kohta unessa oli se, että olin kaupungilla, siellä oli avolava-kuorma-autoja jotka yritti ajaa mun yli, puikkelehdin niiden lomitse ja ajattelin "Jumala suojaa mua".

Oon aatellut että Isis käyttää vain rekkoja. Mutta viikolla luin että Isiksen yks ohjeistus on käyttää avolava-kuorma-autoja.

Voi olla tuo uni Jumalasta tai olla olematta.

Sulla on siis sellainen taikavoima, että voit estää pahoja asioita tapahtumasta. Jopas, jos itselläni olisi tämän kaltainen voima, veisi se voiton kotitöistä. Supersankarit ei tee kotitöitä. :whistle:
No Jumalan jutut on tarjolla jokaiselle. Siitä vaan uskoon, kyl Jeesus sit kertoilee sulle "tuo Mutikaisen mummo tartteis polttopuuhommiin apua, menetkö?" :)

Vaikka ei uskossa olo mitään pelkkää raatamista ole, saadaan me levätä ja iloitakin monista asioista elämässä. Meillä on pomo joka pitää tyky-asioista huolen. (y)

Mutta.
Pieniin asioihin riittää vähäinen rukous, isoihin tarvitaan iso määrä.

Aloin rukoilla Helsingin/isoimpien kaupunkien puolesta että Jumala torppaisi Isiksen touhut jo ennalta.
Tarvitsen apua rukoiluun. Rukoiletko sinä? (y)

No Jumalan jutut on tarjolla jokaiselle. Siitä vaan uskoon, kyl Jeesus sit kertoilee sulle "tuo Mutikaisen mummo tartteis polttopuuhommiin apua, menetkö?" :)

Vaikka ei uskossa olo mitään pelkkää raatamista ole, saadaan me levätä ja iloitakin monista asioista elämässä. Meillä on pomo joka pitää tyky-asioista huolen. (y)

Tuskin tässä vahinkoa pääsi tapahtumaan, ruotsalaiset ei varmasti aloitusviestiäsi lue.

@Echo, voisitko kertoa mitä huomenna tai ensiviikolla tapahtuu?
Se on aika helppoa puhua menneistä, minäkin voisin sen tehdä ilman suurempia lahjoja.

Jos mä olettaisin että joku suurempi puhuu mulle ja antaa näyn niin pitäisin suuni visusti kiinni. Muutoin, huonolla tuurilla, joku toinen lukee sen ja päättää toteuttaa koska sit juttu saisi vielä suuremmat mittakaavat koska se on jo ennustettu ja oivoi, voivoi.

Yhteistyössä