Eetuha
Älä välitä arvostelusta, sinun elämäsi on sinun ja sitä myöden elämäsi valinnat teet sinä eikä jotkut arvostelijat. Kyllä mäkin sain melkoista... hmm kuinka sen nyt sanoisi...ryöpytystä kun kerroin raskausuutiset. Eräs nimeltämainitsematon taivasteli varmaan 10-15 minuuttia minun ikääni ääneen. Huom! ei edes onnitellut tai mitään.
Ja että kuinka tämä on edes mahdollista. Ja että olen 50 vee kun lapsi menee kouluun. Mutta meikä on tälläinen vahvatahtoinen oman tien kulkija, etten paljon korvaani lotkauttanut moisille puheille. Totesin vain, että ei ole vaihdevuodet vissiin tulossa ihan vielä. Ja olin muutenkin ihan zen-asenteella hyväntuulinen, enkä edes vastaillut tuon taivasteluihin. Kaikki pa*ka valui kuin vesi hanhen selästä, ei tavoittanut minua.
Roxanne
Ihanan tutkimuksen linkitit. Kerrankin jotain positiivista kirjoitetaan tästä.
Ja ihan huikeeta että te onnistuitte. Sitkeys todellakin palkittiin ja te niin ansaitsette onnistumisen. Mahtavaa, olen niin onnellinen puolestasi. Ei sitä osaa kunnolla edes nauttia raskaudesta, jos ei toisetkin onnistu samalla. Jotenkin on vähän surkea olo, jos itse onnistuu ja muut jää yrittäjiin. Nyt sitten vaan odottajiin pulisemaan.
Eetuha
Mulla oli ylipainoa vähän enemmänkin, mutta pudottelin n. 15 kg ennen raskautumista n. 2 vuoden aikana. Sitten painonpudotus stoppasi ja jossain kohtaa vaan päätin hakeutua hoitoihin, vaikka ylipainoa oli vielä vähän jäljellä. En usko, että ylipaino on niin iso tekijä. Tutkimuksissa on todettu, että jo pieni painonpudotus parantaa todennäköisyyttä raskautua todella paljon, en kyllä muista lukuja. Eli voit hyvin pudotella painoa tuonne toukokuulle, mutta en sinuna sen enempää aikaa tuhlaisi tuohon tässä iässä. Se pieni painonpudotus hyödyttää jotenkin siksi, että se muuttaa aineenvaihduntaa suotuisaan suuntaan. Niin ja mulla onnistui tokasta siirrosta raskaus. Se oli toisen icsin tuoresiirto.
Nyt raskaana ollessa olen tarkkaillut syömisiä samoin kuin noin pari vuotta ennen tätäkin, vaikkakin vähän enemmän on herkkuja kulunut. Tähän mennessä neuvolan vaakan mukaan paino on noussut tyyliin puoli kiloa jos ollenkaan ja rv 16 on alkamassa huomenna. Tavoitteena pitää painonnousu alle 10 kilossa.
Virkille pahoittelut. On tuo kuitenkin jo jotain, että yritystä on ollut.
Pahoittelut myös IMD:lle ja Kasenjalle. Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.
Tervetuloa Karoliina74
Selkätreeni auttaa selkävaivoihin.
Ei tässä mitään keski-ikäisiä vielä olla.
Kalabaliikki
Jokos olet ehtinyt käydä ultrassa ihastelemassa pikkuista? Onnea kovasti tähän raskauteen. Josko se menisi hyvin, kun on erinomainen alkio matkassa.
Zammakko,
Mukava kuulla että olette päätyneet ratkaisuihin jo näin lyhyen pohdinnan jälkeen. Onnea teille tulevaan. Vaaditaanko sinulta/teiltä jotain psykologikäyntejä tuon asian tiimoilta? Vai onko ne vain vapaaehtoisia ja suosituksia? Mitä mieltä suomalaiset lääkärit oli siitä omilla soluilla yrittämisestä? Olivatko samaa mieltä kuin edelliset? Mutta onhan ne todennäköisyydet ihan eri luokkaa lahjasoluhoidossa kuin omissa soluissa tällä ikää. Ja tuo matka on oma haasteensa tähän, jos klinikka ei sijaitse edes samassa maassa.
ON
Täällä asuntoasiat etenee. Päätkösiä ei vielä ole, mutta mahdollisuus saada kerrostalokolmio toukokuulla. Katsellaan.
Raskausoireita ei juurikaan ole vieläkään. Maha ei ole kasvanut kovinkaan paljoa, housut menee edelleen jalkaan.
Olin taas ihan huolesta soikeena, kun oli lääkärin aika ja ultra viime viikolla. Kauhea pelko ennen jokaista ultraa, että vieläkö se syke löytyy, kun ei ole oireita eikä mahaa eikä tissikipua, pahoinvointikin oli hyvin lievää jne jne. Mutta syke löytyi ja pikkuisella oli kaikki hyvin. Lääkäri sanoi, että kaikki hyvin ja että saa nauttia tästä ajasta tai jotenkin tuollain. Mainitsin siinä ohimennen tuosta pelosta, niin kai hän sen takia komensi nauttimaan oireettomasta raskaudesta.
Ja tällä kertaa se pienokainen oli hereillä ja sillä oli aamuvoimistelu menossa. Heilutteli jalkojaan ja liikuskeli siellä. Näytti siltä, että häntä vaivasi hikka, tai niin lääkäri mainitsi. Sydänäänet tuli kuunneltua myös.
Nyt vaan sitten paljon plussatuulia tänne. Alan kohta hiippailla tuonne odottajien puolelle.