Koululainen kova myöhästelemään koulusta - lasu-asia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okke...
Ei ole omakohtaista kokemusta lasusta, mutta tunnen perheen, keillä on: he itse tahtoivat lasusta apua - ja saivat sitä myös.
Riippuu varmaan aika pirusti omasta käyttäytymisestä, kuten kiukuttelusta ja huonosta asenteesta, että millaista kohtelua saa. Ja jos ei perheessä kaikki ole kunnossa, niin varmaan tuntuu vainoomiselta ja kiusalta jos koko ajan joutuu piilottelemaan jotain, esittämään ja valehtelemaan.
Raha vaikuttaa kun ei sellasia joilla on hyvät duunit vainota. Ne käy yhen kerran ja juo kahvia ja hihittelee keskenään.

Tajusit ihan väärin...ne on olleet niitten omia pyyntöjä ja joskus oon itekin ehdottanut että vois olla pois koulusta kun en oo halunnut yksin mennä viakka shoppaamaan. Mulle se on vähän sairaus ja toinen on auringon ottaminen. Tiedän että se on ollu lapsellista.. Mä oon aina ollu äitinä kaveri enkä sellanen kun mun oma äiti ja se oli että mä en halua olla sellanen kun se ja niin negatiivinen. Mä yritän parhaan mukaan auttaa ja neuvoa mun lapsia aina. Mulla on aina voinut puhua ja mun lasten kavereistakin on sellasia jotka on puhunut mulle kun ne ei voi puhua omien vanhempien kanssa.
Kasva aikuiseksi ja etsi ikäistäsi seuraa shoppailureissuille.

Ihan hyvä, että pystyy puhumaan lastensa kanssa kaikesta ja lapset uskaltavat puhua, mutta et ole lastesi kaveri. Olet heidän äitinsä, jonka velvollisuus on hoitaa ja huolehtia myös niistä ikävämmistä jutuista.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Mitä mieltä? meillä lapsi 12 v. on aika usein muutaman minuutin myöhässä koulusta. Muuten koulu menee hyvin, lapsi on iloinen ja huoleton jne. Kuraattori oli hakenut luokasta juttuhetkeen ja puhutellut asiasta ja sanonut että heillä on velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun jos vielä tulee myöhästymisiä. !!??

Eikö tällaiseen pitäisi reagoida antamalla jälki-istuntoa ennemmin? Ei kai lapsen hyvinvointi voi olla niin pahasti pielessä jos on vain laiska katsomaan kelloa?

Miksi lastensuojeluun? Naurettavaa jos muuten lapsella menee koulussa hyvin

Valoja nyt ihmiset hei:D

Lasu on nykyään patenttiratkaisu kaikkiin lapsiin liittyviin ongelmiin.

Tai ei se oikeasti ole mikään ratkaisu useinkaan, mutta sen jälkeen kun kurinpito meni pois muodista niin ainakin teeskennellään ikään kuin se olisi.

Entä saako Lasu lapsen katsomaan kelloaan paremmin? Vastaus ei saa. Minkälisäksi jos.. myöhästely on seurausta siitä, että lasta kiusataan ja hän ei uskalla mennä samaan aikaan tiettyjen lasten kanssa pihalle.. Arvatkaa puututaanko asiaan vai haudataanko se kaikessa hiljaisuudessa?

Yhteistyössä