EY-äänestys vuonna 1995. Vieläkö muistat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EU:n vihaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EU:n vihaaja

Vieras
Muistaako kukaan 1990-luvun puoliväliä? Joskus suunnilleen vuoden 1993 aikoihin alettiin uutisoida, että Euroopassa suunnitellaan suurta valtioliittoa nimeltä Euroopan Yhteisö (EY). Suomen media käytti siitä pitkään nimitystä Euroopan Yhteisö (EY), ja spekuloitiin jopa sen tulevasta yhteisvaluutasta nimeltä ECU (European Currency Unit). Muistaako kukaan enää ECU:akaan?

Sosialidemokraattinen hirmuhallitsijamme, fasistidiktaattori, pääministeri Paavo Lipponen runnoi Suomea väkisin mukaan EY:hyn, ja sinne hän Suomen myös vei. Ehkä hän näki siinä koko Euroopan laajuisen mahdollisuuden sosialistiseen keskushallintotalouteen, joka on sosiaalidemokraattien ikuinen unelma; kaikkea kontrolloiva sosialistinen valtio. Ja senhän me myös sitten lopulta saimmekin.

Vasta vuonna 1995 Euroopan Yhteisön nimi muutettiin Suomen mediassa muotoon Euroopan Unioni. Vasta vuonna 1995. Syynä oli ilmeisesti se, että sana "yhteisö" oli liian kansallismielinen, kun kaikki muut maat käyttivät sanaa "union". Kansallismielisyyden karsiminenhan oli koko projektin tavoitteena, kun lopulta tavoitteena kuitenkin oli jo silloin yhtenäinen liittovaltio nimeltä Eurooppa.

Minä äänestin vuonna 1995 Euroopan Unioniin liittymistä vastaan. Miten äänestit SINÄ?

Äänestin vastaan. Joistakin kyhäelmistä vaan näkee että ne ei tuu toimimaan.

Äänestin vastaan. Joistakin kyhäelmistä vaan näkee että ne ei tuu toimimaan.

Oikein toimittu. Harmi vain, että vastaan äänestämisestä ei ollut hyötyä. Muistan senkin, kuinka EU-myönteinen mediamme järjesti siihen aikaan pelottelukampanjan. Sanottiin, että venäläispoliitikko Vladimir Zhirinovski haluaa valloittaa Suomen. Monet pelokkaat ressukat äänestivät sen takia EU:n puolesta, itse olin sitä mieltä, että jos Zhirin porukka yrittää tulla rajan yli, me työnnämme sen takaisin.

Äänestin Suomen puolesta, mutta meitä oli hiukan liian vähän, mut ymmärtäähän sen kun tuo propaganda EU:n puolesta oli julkisuudessa 100-prosenttista. Tänään äänestystulos olisi Suomelle myönteinen.

Yhteistyössä