Maksa-arvoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alat ja asat normaalit, viitteiden puolivälissä. Afos 101, viite alle 105. Gt 36, viite alle 40. Bilirubiini alle viitteiden.
Osaako joku kertoa miksi afos ja gt koholla, vaikkakin hitusesti viitteiden sisällä onkin. Muut arvot kuitenkin hyvät. Ei oireita, muista syistä otettu kaiken maailman kokeita.

Meinaat ihan tosissasi, että idioottien, trollien, mt-ongelmaisten ja kaikentyyppisten yhteiskunnan riippakivien kansoittamalla nettipalstalla tehdään luotettava, sinun terveydentilaasi liittyvä lääketieteellinen analyysi? Ja meinaat tehdä sillä tiedolla jotain?

Holy fucking shit. Onnea valitsemallasi tiellä, sitä tulet nimittäin tarvitsemaan.

Sä oot ilkee.
Mietipä nyt hetki ihan vakavissasi. Olisin ilkeä, jos lähtisin tekemään jotakin lääketieteellisiä tulkintoja eli arvailemaan tämän aloituksen perusteella. En voisi mitenkään tietää mitä aloittaja tai kukaties sadat tai tuhannet muut vastaukseni lukevat ihmiset tekevät tiedolla, joka saattaa olla täysin väärää. Ihmiset tekevät joskus uskomattomia johtopäätöksiä ja uskovat heille kerrottuja asioita sinisilmäisesti.

Ihmisen oma terveys on kaikkein tärkein asia elämässä. Minun mielestäni olisi todella ilkeää antaa kanssaihmisen riskeerata oma terveytensä älyttömillä tempauksilla.

Lääkärille aika ens viikolla. Lähinnä etsin kohtalotovereita, mut vaarannan vissiin terveyteni tällä kyselyllä. Pikkasen vois elämää ottaa iisimmin, Hei.

Alkoholia ei kulu, pari kertaa vuoteen Käyn tuulettumassa ja Juon muutaman oluen/lasin viiniä. Muuten en "tissuttele". Eikä ole muuten noista pelkoa ollut kuin nyt kun huomasin ne olevan korkealla. Buranaa olen viime päivinä joutunut ottamaan, koska flunssa.

Työskentelen välillä home-talossa. En aina viikoittainkaan, toisinaan 1-2pvää viikossa. Ja Tiedän, viitteissä ovat, mut tuo afos varsinkin on tosi korkealla! Hui.
Ja en ole Blondi, jos joku sitä epäili

viitearvojen sisällä olevat arvot on normaaleita, hyvä ap :rolleyes:

mutta jos maksan terveydestä haluaa pitää huolta niin ylipainon välttäminen ei ole mitenkään huono juttu. rasvamaksa on aika monen ylipainoisen ongelma ihan ilman alkoholinkäyttöäkin.

Afos ei ole tosi korkealla, ei edes korkealla. Arvot nyt vaihtelee ilman kummempia syitä. Jos sua huolestuttaa niin käy läpi terveystilasi ja elämäntapasi lääkärisi kanssa ja ainahan voit pyytää kontrollia...tosin jos joka ainoa viitearvoissa oleva laboratoriokoe oireettomalla ihmisellä varmistettaisiin niin lasku yhteiskunnalle tai kuka nyt maksaakin olisi aikamoiset.
Tietenkin joskus on syytäkin kontrolloida mutta;
älä stressaa ja anna lääkärisi tulkita tulokset.

Juu Tota visvasyylää mä Vähä jo pelkäsinki
Mut Joo, Annan siis olla. Alat ja asat oli kuitenkin enemmän siellä viitteiden alapäässä, eikö ne kerro enemmänkin maksavaurioista kuin afos. Ja Joo, Oon mä Vähä lihonukkin. Läski mikä läski.

Yhteistyössä