@Fritang, toivon kovasti että sinulla raskaus vielä kuitenkin jatkuisi ultra varmasti antaisi tietoja, ja viimeistään sitten viikon päästä selviää lisää. Pidän peukkuja ja varpaita että kaikki menisi kuitenkin hyvin!Soitin terveyskeskukseen, mutta siellä kanta oli että niin kauan kun pärjää kotona, ei ruveta tutkimaan. Pitäisi siis kestää vielä viikko ultraan. Kiitos, säästö-Turku. Yksityinen ultra tuntuu todella suurelta lohkaisulta opintotuesta, mutta täytyy sitäkin ruveta miettimään, viikkohan on ikuisuus.
@SunSweat28 en tänään oo soittanut, kun niin huonot soittoajat. Nyt onneks niukentunut ruskea tuhruaminen. Yritän sinnitellä nyt perjantain ultraan, ei tässä muukaan auta
@ladygreen niukka ruskea tuhru ei kuulosta vaaralliselta, minun mielestäni, uskon että luultavasti vain alkuraskauden "tiputtelua" jota ymmärtääkseni monilla tulee. Tsemppiä perjantain odotteluun, onneksi tänään on jo keskiviikko!
T:Hiekkis
@spoke ihana tuo sinun "pömppömasu"-kuva! Itselläni näyttää samankaltaiselta.. toki kaksi raskautta minulla jo takana ja sitä ikää jo komeat 37v, vaikka olo ei 37-vuotiaalta tunnukkaan jostain syystä. Itselläni varmaankin herkemmin masu pullahtaa esille, nyt on sellainen oo että alkuraskauden turvotus on hellittänyt. Onneksi.Alavatsa kyllä jo niin pömpöttää vaikka viikkoja pitäisi olla vasta 5+1, neuvola-ajan sain vasta 3.3. Oireita ei kyllä ole kuin palelu, maidontuotannon vähentyminen ja tuo pömpötys ja sen mukana tullut housujen ahdistaminen sekä pienet muljahtelut mahassa..
Voi ei ladygreen paljon jaksamista myös sulle...henkisesti varmaan ihan superraastavaa@Fritang inhottavaa koska meillä on täysin samat päivät ja laskettu aika, mutta tänä aamuna mulla tuli myös veristä vuotoa ja pönttöön asti. Itsellä sellainen ajatus että se oli tässä ja haluun että tää piina olisi jo ohi. Mä käyn perjantaina varhaisultrassa tarkistaa asian että on kohtu tyhjentynyt kokonaan. Tulen silloin tekemään päivityksen ja poistamaan itseni listoilta. Parempaa tuuria sinulle ja kaikille muille! Itse on jotenkin niin turta tämän asian kanssa.
@Fritang voimia sinulle ja toivotaan että pikkuinen pysyisi masussa <3Kävin äsken ultrassa. Ruskuaispussi näkyi, vastasi kuitenkin 5+0 - 5+2 (ovulaation mukaan pitäisi olla 5+5). Liikaa toivoa lääkäri ei antanut, viikon päästä sitten näkee onko kasvanut.
Vielä paljon voimia, @ladygreen ja . Toivon todella teille vielä hyviä uutisia kurjuuden tilalle.
Epävarmoissa tunnelmissa minäkin. Edelleen sitä ruskeaa valkovuotoa tulee ja nyt on taas alaselkäsärkyä ja menkkajomotteluja. Hyvinkummatkin, mutta tokihan ne huolettavat. Minusta tuo ruskea valkovuotokin on vähän tummentunut. Mietin jo, että menenkö vielä pe ultraan, mutta taidan nyt vaan yrittää odottaa ensi viikon perjantaihin, kun olisi se 7+2 täynnä. Jos ei vuoto ala ennen sitä...
ajatuksissa, 6+0
Hei. Menkkajomotukset ihan normaalia noin aikaisessa raskaudessa ja valkovuodon lisääntyminen vaikka olisikin ruskehtavaa. Turhaa huolehdit ainakaan noista oireista jos ei veri vuotoa ole tullut.
@ajatuksissa@totoro- Kiitos vastauksestasi. Tiedän toki tuon, mutta sitten kun jotain menee googleen laittamaan, niin huoli kasvaa entisestään. Vaikka olen luonteeltani muutenkin murehtija, nyt tää on jotenkin ihan uusissa sfääreissä. Kai se johtuu siitäkin, kun raskautuminen ei ollut ihan helppoa, niin nyt entistä enemmän toivoo kaiken menevän hyvin. Liekö kuitenkin hormonit sekoittaneet päätä, kun huoli tuntuu niin suurelta ja olen normaalia alavireisemmällä päällä muutenkin. Myös itku tulee entistä herkemmin. Tuntuu myös, että oireet ovat hävinneet, esim rinnat eivät taas ole yhtään kipeät. Mutta kai nämäkin oireet tulevat ja menevät. Huokaus. Yritän taas rauhoittua.
KAlkuperäinen kirjoittaja ladygreen:Moikka, en puhelimella saa jostain syystä poistettua itseäni listalta. Elikkä kerro nyt sitten tarkemmin jos jotakuta helpottaa tieto minun kokemuksestani.
Sunnuntaina tuli ensimmäisen kerran pientä vaaleanpunaista pyyhkiessä. Tämä tosin johtui varmaankin siitä että oltiin juuri puuhattu miehen kanssa. tiistaina mulla tuli ruskeaa tuhrua koko päivän. Keskiviikkona aamulla tulikin sitten rehellisesti verta. Vuoto jatkui tämän jälkeen hyvin runsaana ja voisin kuvailla että kuin minulla olisi runsaammat menkat menossa. Hyytymiä tulee paljon. Eilen illalla vatsa alkoi kramppaamaan todella kipeästi. En särkylääkettä ottanut, mutta mieli olisi tehnyt (harvoin muutenkaan syön Buranaa). Yön sain nukuttua kuitenkin hyvin ja tänään ei ole kipuja ollut, mutta menkat jatkuvat.
Näin tapahtui minun keskenmenoni rv 5+5. Pidän ensi kierron väliä vaikka lääkäri sanoi ettei sille olisi tarvetta. Haluan kuitenkin puhtaan alun ja vähän nuoleskella haavoja ennen uuteen sotaan ryhtymistä.
Tänään lohdutan itseäni juomalla paljon kahvia ja syömällä sushia. Viikonlopuksi olen sopinut viinitreffit parhaan ystäväni kanssa. Ehkä kerron asiasta hänelle, ehkä en. Joka tapauksessa paljon parempaa tuuria teille joka ikiselle. Ehkäpä pääsen osallistumaan ryhmään jossa laskettu aika on tammikuussa. Toivotaan ainakin
Kiitos, oli mukavaa olla hetken aikaa raskaana teidän kanssa ja teiltä tuli arvokasta vertaistukea! <3