Idea: valistusta terveyskeskuksiin ja mt-yksiköihin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olisiko fiksua kerätä rahaa ja ostaa jokaiseen terveyskeskukseen ja mt-yksikköön kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha? Potilaan oikeus on tietää totuus ja myös ne ongelmat, jotka pseudotieteisiin kuten psykiatria liittyy. Mitä olette mieltä?
 
vierailija
Terveyspalvelut ovat tällä hetkellä ainakin tässä kaupungissa niin ruuhkautuneita, että asiakkaalla on aikaa lukea kaikki maailman kirjat ennen kuin pääsee edes ensimmäiselle vastaanottokäynnille. Oli kyse sitten somaattisesta tai psyykkisestä vaivasta. Eiköhän tuota kirjaa saa lainattua kirjastosta.

Myös mt-puolella ihmisiä hoitavat tavalliset ihmiset. Heillä jokaisella elämässään omat kokemuksensa ja murheensa. Kannattaa miettiä kahdesti, haluaako nähdä heidät vihollisinaan, ihmisinä jotka määrittävät sinut eivätkä ymmärrä sinua ja joihin sinä et voi luottaa, vai haluatko nähdä heidät vaan ihan yhtä lailla haavoittuvaisina ihmisinä kuin mitä sinäkin olet. Hekin yrittävät selvitä elämässään ja vaikeuksissaan. Valitset itse, minkälaisen roolin asiakkaana otat suhteessa hoitohenkilökuntaan. Onko se lapsen rooli joka kapinoi, vai onko se aikuisen rooli joka ymmärtää, ettei kenelläkään ole sellaista lopullista tietoa ja taitoa ottaa pois sinun vaikeuksiasi, se on sinun tehtäväsi tässä elämässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Olen sitä mieltä, että sinulla on pakkomielle tuosta kirjasta ja kannattaisi jotenkin sitä lähteä purkamaan.

Mutta joo, kyllähän sitä nappia määrätään ihan liian helposti ja ihmiset turrutetaan mielialalääkkeillä eläviksi zombeiksi. Että ihan hyvällä asialla sinällään olet.
 
vierailija
Olen sitä mieltä, että sinulla on pakkomielle tuosta kirjasta ja kannattaisi jotenkin sitä lähteä purkamaan.

Mutta joo, kyllähän sitä nappia määrätään ihan liian helposti ja ihmiset turrutetaan mielialalääkkeillä eläviksi zombeiksi. Että ihan hyvällä asialla sinällään olet.
Jos et syö lääkkeitä masennukseen et myöskään saa sairauspäivärahaa. T. Kela
 

Yhteistyössä