The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
ajokoira? mun enoilla on niitä, ovat hyviä jänismettällä :) yhdellä on myös norjanharmaa hirvikoira ja karjalankarhukoira :)
Toi on todella kiva hauveli ja me tullaan hirveen hyvin juttuun..

Mut metsästykseen luotu koira ja kerrostalokämppä kaupunkialueella ei o mitenkään paras yhdistelmä.

Tolle hauvelille on hirveen vaikee selittää, että ei me nyt lähdetä jäneksen perään vaan mennään vaan tohon koirapuistoon kattomaan onko Rontti ja Renttu siellä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Moniko muu kärsii pms oireista? Vai pfms oireista. Eli pre full moon syndrome. Valvon, vaikka ei ole täysikuu. Aika monesti nukun täyden kuun aikaan ihan kiltisti yöni. :sleep:
Aikoinaan oli kai jotain sellaista, mutta ihon vuoksi kävin homeopaatilla. Hänen nappuloilla looppuivat kokonaan ja se oli sepia- niminen valmiste. Anntetaan sulaa kielen alla, pari nappulaa kerrallaan. Oli kyllä ihmejuttu, kun kaikki kumma katosi saman tien. Nukuin tolkuttomasti parin päivän aikana, mutta se kuului kuulemma asiaan:cool:

Siitä on kauan aikaa, enkä silloin ymmärtänyt asioita samalla tavalla kuin nyt ajattelen, mutta ei siis ainakaan vahinkoa ollut.:rolleyes:

Olin auttamassa nuorimmaista kasaamaan yhtä kylppäriin tulevaa kaappia mallia Ikea. Meillä oli vahvasti työjohto mukana puuhassa, puolivuotias pikkurakki oli vallan hiivatin kiinnostunut mitä me tehdään.

Sitten kun tyttö laitto sen aidan taakse pois jaloista, sitä rupes niin kovin itkettämään ja teiniagstittamaan että mummin piti heltyä ja antaa nakki :rolleyes:
Nakin antaminen on ihmisestä kilttiä.

Koirat näkee asiat eri tavalla kuin ihminen.

Koira pitää palkita aina kun se tekee jotain oikeansuuntaisesti. Sit se oppii sen mitä tässä laumassa oleminen vaatii.
Jos saa nakkeja ulisemalla aidan takana niin koira oppii sen, että hänen hommansa on ulista aidan takana.

Rankaisuista koirat ei opi mitään. Tai siis siitä mikä ihmisen mielestä on rangaistus.
Koiran maailmassa on kaksi asiaa. Huomioiminen ja ignooraaminen.

• Tykkää
Reactions: feger
Anteeks kauheesti.
Jokunen Jallu taas menossa ja unirytmi päin prinkkalaa.

Mut tosta ihmisen ja koiran logiikasta...

Mä en tosiaankaan ole mikään koirakuiskaaja enkä taatusti mikään koirakouluttaja.

Mut ainakin joidenkin koirien logiikkaa mä jossain määrin luulen ymmärtäväni.

Jos koira riehuu ja se heitetään aitaukseen ulvomaan ja heitetään nakki perään niin koira oppii sen, että hänen hommansa on riehua, mennä aitaukseen ulvomaan ja saada nakki.
Ei koira osaa miettiä sitä rankaisuna vaan toivottavana toimintana.

Anteeks kauheesti.
Jokunen Jallu taas menossa ja unirytmi päin prinkkalaa.

Mut tosta ihmisen ja koiran logiikasta...

Mä en tosiaankaan ole mikään koirakuiskaaja enkä taatusti mikään koirakouluttaja.

Mut ainakin joidenkin koirien logiikkaa mä jossain määrin luulen ymmärtäväni.

Jos koira riehuu ja se heitetään aitaukseen ulvomaan ja heitetään nakki perään niin koira oppii sen, että hänen hommansa on riehua, mennä aitaukseen ulvomaan ja saada nakki.
Ei koira osaa miettiä sitä rankaisuna vaan toivottavana toimintana.
No joo, enköhän jopa minä ymmärrä asian kun se oikein kahteen kertaan kerrotaan.

Ei tuo pikkurakki kumminkaan ehtinyt pilalle mennä eikä oppia väärille tavoille. Tytär on kouluttanut ettei se saa koskea nakkiin ennenkuin rauhoittuu ja saa luvan. Koska kyseessä on tytön koira, minä syötän nakit kuten tytär haluaa

Nyt menee pääpyörälle.

On talvimakuupussia ja talvimakuupussia. Hintaa aina sadastaviidestäkympistä kahdeksanstaan euroon. Ja sit noita makuualusia. Monia, erilaisia, aivan liian monta!Ja just illalla kun päädyin mielestäni hyvään niin aamulla se on loppuunmyyty. :notworthy:

Kääk, kääk, emmää! Taidan kiskoa mummoainaan lammasturkin niskaani ja yöpyä siinä.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Bitch
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä