Keskustelua abortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin kauan kuin "pro-life" jeeustelijat eivät adoptoi kodittomia, orpoja ja hyljeksuttyjä lapsia, niiden tekopyhillä jutuilla ei ole kovinkaan kummoista painoarvoa.
Me eletään kuitenkin maailmassa, joka on jo ääriä myöten ihmisillä täytetty, ainoa mikä tässä katastrofissa enää auttaa, on ehkäisyvälineet, abortit jne. Mutta se on helppo huudella neuvoja kaljupäänä kun ei liity asia omiin sisukaluihin ja elämään.

Sellaisen synnytyksen kokeneena, jossa en avautunut, eikä mikään edistynyt; kuulostaa Echon kommentti aika hupaisalta. Ihan kuin kaikki menisi loistavasti ilman aborttia ja puuttumista. Joskus se puuttuminen ja aborttikin on eduksi.

vB7XJTJ.jpg
Näyttää sekopäältä. :D
Mites ne abortit tätä herraa koskettaa, luuleeko että anaaliseksistä voi tulla raskaaksi.

Sellaisen synnytyksen kokeneena, jossa en avautunut, eikä mikään edistynyt; kuulostaa Echon kommentti aika hupaisalta. Ihan kuin kaikki menisi loistavasti ilman aborttia ja puuttumista. Joskus se puuttuminen ja aborttikin on eduksi.
Ai että lääkärit abortoi silloin jos synnytyksessä vauva on jumissa?

Tajusin, tajusin. Mutta olisi pitänyt kirjoittaa "normaaliraskaus, normalisynnytys." Poikkeukset ei liity tähän:sit voidaan puhua vaikka riskiraskauksista huomiseen asti.

Entä isä? Entä lapsen mielipide?
Oisko sut pitänyt abortoida aikanaan?
Kun ei sitä tehty niin mikset jälkiabortoi nyt itseäsi?
En mä usko että olisin siitä nyt kovin pahoillani jos minut olisi alkiona abortoitu, vai mitäpä luulet.
Minkä lapsen mielipide, jos mitään lasta ei ole.
Mitä isästä? Ei vauvat sieltä miehen anaalista synny. Biologian tunnit käymättä?

Tuo miesten uikutus ja miehistä uikutus abortin yhteydessä on vähän sama jos nainen päättäisi tehdäänkö jollekin tuntemattomille miehille joitain lääketieteellisiä toimenpiteitä vai ei tehdä. Järjetön ajatus, samoin kuin tämä että joku mies päättäisi mitä lääketieteellisiä toimenpiteitä voi naisille tehdä.

En mä usko että olisin siitä nyt kovin pahoillani jos minut olisi alkiona abortoitu, vai mitäpä luulet.
Mitä isästä? Ei vauvat sieltä miehen anaalista synny. Biologian tunnit käymättä?

Tuo miesten uikutus ja miehistä uikutus abortin yhteydessä on vähän sama jos nainen päättäisi tehdäänkö jollekin tuntemattomille miehille joitain lääketieteellisiä toimenpiteitä vai ei tehdä. Järjetön ajatus, samoin kuin tämä että joku mies päättäisi mitä lääketieteellisiä toimenpiteitä voi naisille tehdä.
Mikähän on normisuomalaisen keskimääräinen elinikä? Joko se on 82 vuotta? Hmmm.....

Oletko muuten äitisi napanuorassa kiinni? Joko olet uskaltanut toiseen huoneeseen?
Tiedätkö, mä olen elänyt kymmeniä vuosia yli 100 km etäisyydellä äidistäni ja tarkoitus on jatkaa itsenäisenä toimijana jatkossakin. Oho!

Ai että lääkärit abortoi silloin jos synnytyksessä vauva on jumissa?

Tajusin, tajusin. Mutta olisi pitänyt kirjoittaa "normaaliraskaus, normalisynnytys." Poikkeukset ei liity tähän:sit voidaan puhua vaikka riskiraskauksista huomiseen asti.
Kätilöiden mielestä olin ihan tyypillinen ensisynnyttäjä hitaan/ olemattoman edistymisen kanssa, että tiedäpä sitten sinun normaalista.

Mikähän on normisuomalaisen keskimääräinen elinikä? Joko se on 82 vuotta? Hmmm.....

Oletko muuten äitisi napanuorassa kiinni? Joko olet uskaltanut toiseen huoneeseen?
Tiedätkö, mä olen elänyt kymmeniä vuosia yli 100 km etäisyydellä äidistäni ja tarkoitus on jatkaa itsenäisenä toimijana jatkossakin. Oho!
Varmaan tuota 80v luokkaa.

En tajunnut sun kommentista mitään, mutta äitini on erittäin rakas ja läheinen ihminen, toki lihallinen napanuora katkesi syntyessäni, mutta rakkaus on ja pysyy.

Kätilöiden mielestä olin ihan tyypillinen ensisynnyttäjä hitaan/ olemattoman edistymisen kanssa, että tiedäpä sitten sinun normaalista.
Voi kuule, mun esikoinen olisi jäänyt lopullisesti jumiin jossei lääketiede tullut hätiin.
Et ole ainoa Suomessa.

Varmaan tuota 80v luokkaa.

En tajunnut sun kommentista mitään, mutta äitini on erittäin rakas ja läheinen ihminen, toki lihallinen napanuora katkesi syntyessäni, mutta rakkaus on ja pysyy.
Oletko nyt osa äitisi kehoa?
Suurin osa elämästämme me vietetään kohdun ulkopuolella, tiesitkö sitä? Se 79 vuotta.

Mutta kun feministit itkee siitä 9 kk:sta ja sen takia tappotuomio miljoonille vauvoille maailmassa.

• Tykkää
Reactions: -

Peesi. Etusivu näkyy olleen täynnä ylipitkiä kommentteja vanhojen pappojen kuvilla, en tod alkanut lukemaan. Jotensakin hyvin surkuhupaista tämä maailmanmeno. Vanhat irstaat miehet paasaamassa asioista jotka ei heille kuulu. Tällaiset papat panevat monia nuoria raskaaksi, mutta seurauksistahan he eivät välitä. Niin tekopyhää että nyt olisi se oksennushymiö paikallaan.

• Tykkää
Reactions: Poppie
Voi kuule, mun esikoinen olisi jäänyt lopullisesti jumiin jossei lääketiede tullut hätiin.
Et ole ainoa Suomessa.
Ei helve**i, ainoaksihan itseäni luulinkin, vaikka no. rivien välistä kirjoitin (itseäni toki esimerkkinä käyttäen), ettei kaikilla kaikki mene ns. normaalisti. Kyse on vain siitä, että itse hyväksyn abortin ja sinä et. En jatka tästä.

Peesi. Etusivu näkyy olleen täynnä ylipitkiä kommentteja vanhojen pappojen kuvilla, en tod alkanut lukemaan. Jotensakin hyvin surkuhupaista tämä maailmanmeno. Vanhat irstaat miehet paasaamassa asioista jotka ei heille kuulu. Tällaiset papat panevat monia nuoria raskaaksi, mutta seurauksistahan he eivät välitä. Niin tekopyhää että nyt olisi se oksennushymiö paikallaan.
Irstaat vanhat miehet linnaan, mutta nyt puhutaan tavallisista äideistä ja lapsista.

Oletko nyt osa äitisi kehoa?
Suurin osa elämästämme me vietetään kohdun ulkopuolella, tiesitkö sitä? Se 79 vuotta.

Mutta kun feministit itkee siitä 9 kk:sta ja sen takia tappotuomio miljoonille vauvoille maailmassa.
Kyllä mä tiedän, kuuntelin biologian tunnilla mitä ne opettivat, sulla tuntuu olevan vielä pajasti hakusessa nämä kukka ja mehiläis-asiat.

Mulla on syntymäpäiväni tiedossa, jolloin aloitin maallisen vaellukseni ja tulin sieltä äitini kehosta ulos. Sitten kun kuolen, niin hautakivessä lukee syntymäpäivä ja kuolinpäivä. Ei tässä mulle ole mitään epäselvää.
Jos äitini olisi tehnyt abortin, en mä nyt nillittäisi sitä kaksplussalla.

Enpä oo koskaan nähnyt vauvoja tapettavan feministien tai ees nistien toimesta, mutta ehkä teillä päin meno on asteen villimpää.

• Tykkää
Reactions: Poppie
Tuntuu inhottavalta, kun ihmiset, joita abortti ei koskaan voi subjektiivisesti koskea, keskustelevat siitä teoria-tasolla.
Itselleni tehtiin abortti teini-ikäisenä, tulin raskaaksi, kun ehkäisy ja sen päälle vielä ns. katumuspillerit pettivät. Päätös itsessään oli helppo, ja toimenpiteen jälkeen olo oli helpottunut. Kannoin vastuuni ehkäisystä, samoin silloinen poikaystäväni.
Aikuisena minulle on tehty abortti, koska sikiöllä oli niin paha kehitysvamma, että hän ei olisi käytännössä pystynyt elämään kohdun ulkopuolella. Lopputulos olisi ollut sama. Kyseessä ei ollut "jumalan kosto", vaan täysin sattumanvarainen perimäaineksen virhe. Jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Toinen abortti oli huomattavasti vaikeampi kokemus, sillä raskaus oli hartaasti toivottu ja kauan odotettu.
Raskauden keskeytystä ei ymmärrä, ennen kuin se sattuu omalle kohdalle. On helppoa huudella puskista, että tekisin niin tai näin. Omat periatteet voi testata vain ns. tosipaikan tullen.

Mutta ihan oikeinhan toi sulle oli jokatapauksessa. Yksikään itsekäs mukavuusmurhaaja ei oo ansainnu enempää lapsia. Ja varmaan oli sille toiselle lapsiparallekin parempi ettei joutunu elää kituuttaan sun julmankylmiin kynsiis.

Niin kauan kuin "pro-life" jeeustelijat eivät adoptoi kodittomia, orpoja ja hyljeksuttyjä lapsia, niiden tekopyhillä jutuilla ei ole kovinkaan kummoista painoarvoa.
Me eletään kuitenkin maailmassa, joka on jo ääriä myöten ihmisillä täytetty, ainoa mikä tässä katastrofissa enää auttaa, on ehkäisyvälineet, abortit jne. Mutta se on helppo huudella neuvoja kaljupäänä kun ei liity asia omiin sisukaluihin ja elämään.

Niin kauan kun syntyneiden lasten hädällä ym. väestöräjähdyksillä jeesustelijat ei näytä ite mallia muille ja poista itteensä rasittamasta maailmaa, eikä auta ainuttakaan abortista traumatisoitunutta, ei niiden tekopyhillä höpinöillä oo paskakikkareekaan painoarvoo. Mutta se on helppo huudella feminatsina kun ei oo oma lainsuojaton pää enää vadilla....

Minulle sopisi vallan hyvin se, ettei miehille annettaisi seksiä, ennen kuin he allekirjoittavat blanketin, jossa lupaavat huolehtia taloudellisesti ja muutenkin, sekä mahdollisesta vahinkolapsesta täysi-ikäiseksi asti, että lapsen äidistä sen 3 vuotta, joka yleensä lasta kotona hoidetaan. Sen jälkeen pelkkien sosiaalisten syiden abortin voisikin kieltää.

• Tykkää
Reactions: Echo
Jos ehkäisy pettää, tekisin abortin. Olen 25v, en valmis äidiksi. Ei ole varaa lapsiin ja pitää saada eka talous kuntoon et niitä vois harkita. Ennemmi abortti kuin adoptio. En vois kuvitella että joku muu hoitaisi lastani.

Kolme abottia takana ja ylpeä, että ne pystyin tekemään. En olisi ollut valmis äidiksi sairauksieni takia. Ja kyllä, ehkäisy oli ollut täysin kunnossa, mutta ne ei ole 100€ varmoja! Kahden eri ehkäisyn kanssa tulin raskaaksi, kolmas tehosi. Nyt, kun elämä mallillaan odotellaan innoissaan tulevaa lasta. En voisi tyytyväisempi olla tilanteeseen ja tekemiini ratkaisuihin!

Yhteistyössä