No niin mustakin tuntuu että saa sitä käyttää. Mieki olen sitä joskus käyttänyt ja on se kivasti puhdistanut ontelot.Huomenta!
Sarvikuonoa voi käyttää nenähuuhtelussa raskausaikana ja se on ihan suositeltavaakin, kun siinä käytetään vain suolaa ja vettä, ja nämä helpottavat turvotusta ja poistavat karstaa. Itellä on tuo sarvikuono, mutta en oo nyt useaan viikkoon käyttänyt. Marraskuussa käytin kun olin flunssassa ja se kyllä helpotti tukkoiseen nenään.
Joo, usein törmää siihen, että ulkopuoliset ihmiset kommentoivat mahan kokoa. Mulle on useat sanoneet (puoli tutut jne), että "ootko aivan varma, että et odota kaksosia" tai "voiko vauva syntyä vasta helmikuussa, ku on nuin iso maha". Kyllä ärsyttää! Mulla on kaikista lapsista ollut isot mahat ja niin on nytkin. Mutta, oma perhe ja muut läheiset on ylpeitä tästä masusta, niin se on parasta!
Tänään täällä on leipomispäivä. Joten täytyy nousta ja lähtä aamupalalle.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Teza. Sehän voi olla hyvä merkki, että vauva on poikittain. Voi vielä itsekkin helposti pyörähtää oikein päin. Mulla oli toissa viikolla ulkokääntö, koska vauva oli ihan väärin päin tarkastuksessa (rv 34) niin viikolla 35 kun käännös tehtiin, oli hän kääntynyt poikittain eikä tarvinut kun lääkärin vähän antaa pyllystä vauhtia ja käännös oli tehty. Olisi varmaan itsestäänkin kääntynyt vielä ajan kanssa, tai niin lääkäri epäili. Nyt kävin tarkistuttaan perjantaina ja oli pysynyt ihan oikein päin. Kuulemma fiksu vauvaIhana masu boomkaa Pitäis varmaan itsekin ottaa muutama masukuva, jos vaikka ens vkolla ku rv 37 on täynnä. Itsellä on alkanut nyt hieman synnytyskuviot kummittelemaan. Kun tuo vauva on poikittain ja perjantaina sitä yritetään kääntää ja jos se ei käänny rt:aan tai jos se kääntyykin pylly edelle niin mitä sitten. Jotenkin tuntuis että sektio olisi kai se paras vaihtoehto. Eikö perätilasynnytyksessä ollut enemmän niitä riskejä.
Kiitos Kachi Sait mieleni hieman rauhoittumaan. Perjantainahan tuota on viisaampi ku käännetään, jos käännetään jne.Teza. Sehän voi olla hyvä merkki, että vauva on poikittain. Voi vielä itsekkin helposti pyörähtää oikein päin. Mulla oli toissa viikolla ulkokääntö, koska vauva oli ihan väärin päin tarkastuksessa (rv 34) niin viikolla 35 kun käännös tehtiin, oli hän kääntynyt poikittain eikä tarvinut kun lääkärin vähän antaa pyllystä vauhtia ja käännös oli tehty. Olisi varmaan itsestäänkin kääntynyt vielä ajan kanssa, tai niin lääkäri epäili. Nyt kävin tarkistuttaan perjantaina ja oli pysynyt ihan oikein päin. Kuulemma fiksu vauva
Kysyin kanssa perätilasynnytyksestä, kun olen päättänyt sen synnyttää vaikka perätilassa, niin on kuulemma mahdollista siihen asti että vauvan koko ei ylitä neljää kiloa. Pienet riskit siinä kumminkin on, mutta mun synnytyssairaala on Tays mikä on kuulemma ihan Suomen ykkösasiantuntija perätilasynnytyksissä niin luottavaisin mielin kyllä olen.
Älä turhaan mieti sitä kääntämistä tai yleensäkään onko väärin päin kun ne on kumminkin asioita mihin et voi itse vaikuttaa. Ja kyllä sairaaloissa on osaava henkilökunta
Mä mietin samaa.. Vauva kun möngertää niin kohdusta saattaa kuulua selkeä naps-ääni.Tervetuloa mukaan Vauva-arimi, lisäsin tietosi etusivulle. Miten sun raskaus sujunut?
piinamiinalla alkaa olla päivät vähissä, kohta on nyytti kainalossa
Tsemppiä teza käännökseen, ei enää onneksi montaa päivää ootettavana!
Mä jo aattelin, että Mukla on lähtenyt synnyttämään
Harmi kun en aiemmin hoksannut vinkata tuohon nenäverenvuotoon. Eli aiemmassa raskaudessa käytin apteekista saatavaa seesamöljysuihketta joka ilta ja se hillitsi tuota nenäverenvuotoa. Voitelee hyvin limakalvoja toki myös raskauden jälkeen.
Omaa napaa. Vauvalla oli viikonloppuna niin hirmuiset myllerrykset iltaisin, että aivan säikähdin. Välillä tuntui, että tunkee takapuolen läpi mahasta, uskomatonta miten paljon voimaa pienellä on jo nyt!
Rauhoittui onneksi aina yöksi ja päivisin olikin seesteistä (kenties ensimakua tulevasta rytmistä?).
Muuten on erittäin hyvä olo, mutta eilen oli riesana kamala vatsakipu, joka alkoi jo aamuyöllä. Epäilen kyllä, että johtui kaverin vatsansisäisistä potkunyrkkeilytreeneistä, sillä kipu tuntui ihan tuossa vatsan pinnalla eikä tarttenut rampata vessassa tms.
Napsuuko muiden vatsat? Mulla on ollut tätä joka raskauden loppuvaiheessa, mutta aina yllättää kuinka kova ääni kuuluu. Kai ne kalvot napsuu tai jotain, kun ääni tuntuu kuuluvan ihan pinnasta
Nyt siivoilemaan keittiötä aamupalan jäljiltä ja hetkeksi kattomaan pienten kanssa pikku kakkosta sohvalle.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
BoomKaa ja papunen rv 36+2
No on sulla kyllä taas jännää sielläTäällä eletään taas vaihteeksi jännän äärellä. Lauantaina turposi naama ja vauva rauhoittui. Seuraavana yönä lähdettiin liikehälystä päivystykseen ja päästiin sieltä kuitenkin pian kotiin. Sunnuntaina vähän supisteli ja selkä kramppasi. Maha otti myös melkoisen tyhjennysspurtin. Illalla vähän huimasi ja oli hieman huono olo. Koko viikonlopun on vaivannut hurja väsymys. Tänä aamuna pötkötellessä kastuikin reidet ja nyt on fyllit housuissa, jotta voisi selvitellä onko nyt kyseessä lapsivesi vai taas se vetinen valkovuoto. Joka tapauksessa tässä ei ole enää montaa päivää jäljellä. Torstaina viimeistään.
Piinamiina 39+0
27.2/Vauva-arimi/28/KYS/1.
Kiitos! Ihan hyvin, pientä ongelmaa matkan varrella mutta voitonpuolella ollaan jo.Tervetuloa mukaan Vauva-arimi, lisäsin tietosi etusivulle. Miten sun raskaus sujunut?
piinamiinalla alkaa olla päivät vähissä, kohta on nyytti kainalossa
Tsemppiä teza käännökseen, ei enää onneksi montaa päivää ootettavana!
Mä jo aattelin, että Mukla on lähtenyt synnyttämään
Harmi kun en aiemmin hoksannut vinkata tuohon nenäverenvuotoon. Eli aiemmassa raskaudessa käytin apteekista saatavaa seesamöljysuihketta joka ilta ja se hillitsi tuota nenäverenvuotoa. Voitelee hyvin limakalvoja toki myös raskauden jälkeen.
Omaa napaa. Vauvalla oli viikonloppuna niin hirmuiset myllerrykset iltaisin, että aivan säikähdin. Välillä tuntui, että tunkee takapuolen läpi mahasta, uskomatonta miten paljon voimaa pienellä on jo nyt!
Rauhoittui onneksi aina yöksi ja päivisin olikin seesteistä (kenties ensimakua tulevasta rytmistä?).
Muuten on erittäin hyvä olo, mutta eilen oli riesana kamala vatsakipu, joka alkoi jo aamuyöllä. Epäilen kyllä, että johtui kaverin vatsansisäisistä potkunyrkkeilytreeneistä, sillä kipu tuntui ihan tuossa vatsan pinnalla eikä tarttenut rampata vessassa tms.
Napsuuko muiden vatsat? Mulla on ollut tätä joka raskauden loppuvaiheessa, mutta aina yllättää kuinka kova ääni kuuluu. Kai ne kalvot napsuu tai jotain, kun ääni tuntuu kuuluvan ihan pinnasta
Nyt siivoilemaan keittiötä aamupalan jäljiltä ja hetkeksi kattomaan pienten kanssa pikku kakkosta sohvalle.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
BoomKaa ja papunen rv 36+2