V
vierailija
Vieras
mulla oli teräspannuKIN mutku siihenkin tuli joku vika..
Narraat, ei hiiliteräspannuun voi tulla vikaavikaavikaaaaaa......
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mulla oli teräspannuKIN mutku siihenkin tuli joku vika..
no miks mä tossa narraisin?Narraat, ei hiiliteräspannuun voi tulla vikaavikaavikaaaaaa......
no miks mä tossa narraisin?ja kyllä siihen vaan tuli vikaavikaavikaa
![]()
Ihan ongelmitta. No pienten lettujen pannu ei toimi hyvin, kun siinä hellassa ei ole tarpeeksi isoa levyä sitä varten ja jää ulkoreuna aina vaaleaksi. Eipä tuota oikein koskaan tule käytettyä, letut paistetaan kahdella pienellä valurautapannulla, ne on juuri sopivan kokoiset pienemmille levyille. Jotain blini-pannuja ne on kai virallisesti, ikää on kohta 35 vuotta noilla. Iso puukahvainen toimii hyvin myös. On meillä muitakin kuin valurautaisia, wokkipannu on jotain pinnoitettua alumiinia ja sitten on joku ikean halpispannu lasten kananmunakokkauksiin, kun on kevyt käyttää, eikä tartu kokkeli kiinni kuten joskus on valuraudan kanssa käynyt. Meidän keraamisella liedellä on ikää 15 vuotta ja kunnossa se on noiden pannujen jatkuvasta käytöstä huolimatta. Pidän aina huolta, että liesi on puhdas ennen pannujen ja kattiloiden käyttöä.Asiasta kukkaruukkuun, mites toi valurautapannu toimii keraamisella liedellä?
pohja meni kummalliseks, ruoka ei paistunut tasapuolisesti enää....saattoihan se olla susi jo syntyessään koko pannu, mene ja tiedä..mutta niinNo mikä vika siihen muka tuli?
Valurauta muuten pelaa induktion päällä oikein mainiosti.
Mitä katselin noita hiiliteräspannujen huolto-ohjeita, niin niissä selitettiin, että ne voi joskus kupruilla käytössä ja sillon niitä pitäisi kuulema vasaroida tasaiseksipohja meni kummalliseks, ruoka ei paistunut tasapuolisesti enää....saatoihan se olla susi jo syntyessään koko pannu, mene ja tiedä..mutta niin![]()
Hmm, alkaa vaaka kallistua joko valuraudan tai sen hiiliteräspannun välille. Hiiliteräspannu vaan kuulosti ensi alkuun joltain Neuvostoliiton aikaiselta keksinnöltä, tulee mieleen joku 50-luvun mustavalkoleffa Venäjältä jossa sataa lunta tupaan jne.
Mut siis, olen vaan kyllästynyt teflonin huonoon kestävyyteen ja päätin tämän ketjun myötä että mitään pari vuotta kestävää teflonia en enää hommaa.
Mut osaanko mä tehdä sitä vaadittavaa rasvapolttoa varsinkaan hiiliteräspannulla, googletin niin pitäisi jotain sianrasvaa ostaa ja sit kärventää täysillä..aapuvaa.
Äidin valurautapannua olen vaan pessy vedellä, kuivannu ja that's it.
Onko kestänyt pitkään? Itsekin luulin kestäväksi, kunnes kaikki alkoi palaa pohjaan kiinni noin kolmen vuoden käytön jälkeen. Pienempi diamont on kunnossa edelleen, sillä sillä ei ole paistettu juuri muuta muin lettuja ja munakkaita, joten kestävyys riippuu toki käytöstäkin. Nyt meillä on hiiliteräspannut, jotka toivottavasti toimivat oikeasti pitkään.Swiss Diamond. On hyvä ja kestää.
Miten sä oikein käytät teflonpannuja jos joka vuosi pitää ostaa uusi? Kannattaisiko katsoa peiliin onko omissa käyttötavoissa vikaa tai sitten ostat jotakin halpaa paskaa.No jos haluut ostaa uuden pannun joka vuosi niin osta sitte pinnoitettu pannu. Jos haluut kestävän niin teräs tai valurauta.
Onko kestänyt pitkään? Itsekin luulin kestäväksi, kunnes kaikki alkoi palaa pohjaan kiinni noin kolmen vuoden käytön jälkeen. Pienempi diamont on kunnossa edelleen, sillä sillä ei ole paistettu juuri muuta muin lettuja ja munakkaita, joten kestävyys riippuu toki käytöstäkin. Nyt meillä on hiiliteräspannut, jotka toivottavasti toimivat oikeasti pitkään.
Se on totta - meidän antiikkihellalla se tarkoittaa neloskohtaa termostaatissa.Kai muistatte, ettei paistinpannua kuumenneta koskaan täydellä teholla. Siten ne saa kyllä äkkiä pilalle.
Kai muistatte, ettei paistinpannua kuumenneta koskaan täydellä teholla. Siten ne saa kyllä äkkiä pilalle.
Lidlissä on se sveitsiläinen pannu mikä on tosi hyvä. Ja ei oo kallis.
Mulla on kestänyt monta vuotta. Siinä on joku sellanen tosi erikoinen pinta ja se ei oo kaikista halvin. Se maksaa mun mielestä jotain 20 ja on tosi hyvä. Se ei oo teflonia vaan jotain ihan muuta ainetta. Mut se on aika kevytLidlin teflon-pannu maksoi jossain vaiheessa 6 euroa ja kesti ainakin itselläni reilut puoli vuotta. Ihan hyvä investointi siihen verrattuna, että vaikka 30 euron pannu harvoin kestää kolmea vuotta.