The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Miksi muuten nykyään rakennetaan kirpun kokoisia asuntoja? Eikö ihmisillä ole enää tilatarpeita? Kyllä nyt asunnossa täytyisi olla kaksi reilunkokoista makkaria. Toiseen täytyy mahtua kunnolla parisänky ja toiseen lapsi lelujensa kera. Usein se iso makkati on pieni, sänky vie meilekin kaiken tilan. Pienempi makkari on sitten kokoluokkaa komero :notworthy:
Kuka näihin asuntoihin mahtuu :notworthy:o_O
Enempi se on kiinni siit pohjaratkaisusta.

Tää meikäläisen nukkumaluukku on yksiö ja tällä kalustuksella mä en huomaisi mitään vaikka parvekeseinää vedettäis puoli metriä sisäänpäin. Jos vedettäis metri niin joutuisin lyhentämään ruokapöytää. Parisänkyä tänne on turha haaveilla, tohon makuualkoviin mahtuu tasan 90cm unilaatikko. Mut kun taloyhtiössä on hemmetin hyvä pesutupa ja sauna niin pyykkikoneet ja höyrykoppi ei o syömässä huoneistotilaa. Et kyllä mä mahdun tähän ihan mainiosti, mut mihin mä noi kirjat tungen?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Enempi se on kiinni siit pohjaratkaisusta.

Tää meikäläisen nukkumaluukku on yksiö ja tällä kalustuksella mä en huomaisi mitään vaikka parvekeseinää vedettäis puoli metriä sisäänpäin. Jos vedettäis metri niin joutuisin lyhentämään ruokapöytää. Parisänkyä tänne on turha haaveilla, tohon makuualkoviin mahtuu tasan 90cm unilaatikko. Mut kun taloyhtiössä on hemmetin hyvä pesutupa ja sauna niin pyykkikoneet ja höyrykoppi ei o syömässä huoneistotilaa. Et kyllä mä mahdun tähän ihan mainiosti, mut mihin mä noi kirjat tungen?
Uusissa asunnoissa on lisäksi törkeän huonot säilytystilat. Kyllä komeroita täytyy olla. Täytyy olla lattiatilaa Legoleikeille. Täytyy olla seinätilaa kirjahyllyille jne.
 
Ostin hiljattain ihan hyvän ompelukoneen käytettynä, oon tosi iloinen siitä. Piikin sydämessä tunnen, kun sulta on kone rikkoontunut, auts :cry:
Ompelukonetta mä kans kaipaisin, mut ei o tullu hankittua. Tarve on kumminkin niin pieni, et jos ny parit housut vuodessa tarttee lyhentää niin minulle kätevämpää olis jos taloyhtiössä olis "harrastehuone".
Itse asiassa täs taloyhtiössä pyykkituvan vois muuttaa "tekstiilien huoltopajaksi" mis olis ompeluskone ja saumuri.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
yli 4 tonnii neliö... huh huh
Nykyisellä laskentatavalla saadaan neliöhinta nostettua keinotekoisesti ylös, kun samassa yhtiössä on vain pieniä asuntoja. Kun alueella on niitä paljon, kuvittelee ostaja, et onhan se hyvä sijoitus ainakin ja ostaa sen - ja laittaa vuokralle, jos ei itse enää mahdu siihen. Eihän siinä mitään muuten, mutta ei sitä kodiksi voi sanoa mitenkään. Oikeita koteja on maa pullollaan, eikä ne maksa paljon! Voi olla, että joutuu itse tekemään aluksi lumityöt ja repimään entisiä tapetteja pois. Parempi niinkin, ettei revi niitä, mitkä joku on ennen myyntiä asuntoon laittanut siinä toivossa, että saisi siitä paremman hinnan. Hinnasta puheenollen - koteja saa pikkurahalla.

Toisaalta, kun ei paremmasta mitään tiedä, kauppa käy. Mielikuvilla saa myytyä vaikka mitä, mutta sen alueen keskihinnan kone laskee sellaisiinkin taloihin, mistä ei ole koskaan mitään myyty - pelkästään toteutuneiden kauppojen perusteella. Ja siitähän puuttuu just ne, missä ihmiset haluaa asua lopun ikää, eikä myydä pois pelkästään sijoitusmielessä. Pelinappuloita vaan on niin paljon, että ei monikaan tajua, mistä maksetaan:barefoot:
 
Nykyisellä laskentatavalla saadaan neliöhinta nostettua keinotekoisesti ylös, kun samassa yhtiössä on vain pieniä asuntoja. Kun alueella on niitä paljon, kuvittelee ostaja, et onhan se hyvä sijoitus ainakin ja ostaa sen - ja laittaa vuokralle, jos ei itse enää mahdu siihen. Eihän siinä mitään muuten, mutta ei sitä kodiksi voi sanoa mitenkään. Oikeita koteja on maa pullollaan, eikä ne maksa paljon! Voi olla, että joutuu itse tekemään aluksi lumityöt ja repimään entisiä tapetteja pois. Parempi niinkin, ettei revi niitä, mitkä joku on ennen myyntiä asuntoon laittanut siinä toivossa, että saisi siitä paremman hinnan. Hinnasta puheenollen - koteja saa pikkurahalla.

Toisaalta, kun ei paremmasta mitään tiedä, kauppa käy. Mielikuvilla saa myytyä vaikka mitä, mutta sen alueen keskihinnan kone laskee sellaisiinkin taloihin, mistä ei ole koskaan mitään myyty - pelkästään toteutuneiden kauppojen perusteella. Ja siitähän puuttuu just ne, missä ihmiset haluaa asua lopun ikää, eikä myydä pois pelkästään sijoitusmielessä. Pelinappuloita vaan on niin paljon, että ei monikaan tajua, mistä maksetaan:barefoot:
Taitaa olla noi Kemijärven kohteet jo purkukunnossa. Lisäksi ne pitäis ostaa omalla rahalla koska pankit ei enää lainota syrjäseutujen talokauppoja.
 
Alako näköjään kisujen riehuminen :D siis meijän kissojen ei kylymäkattisen :D

Minttu mokoma pudotti ja särki yöllä 2 karkkikulhoo :sneaky::cautious: kolmannen laitoin kaappiin piilloon
 
vierailija
Taitaa olla noi Kemijärven kohteet jo purkukunnossa. Lisäksi ne pitäis ostaa omalla rahalla koska pankit ei enää lainota syrjäseutujen talokauppoja.
Olitpa nopee:LOL:
En katsonut, onko hissiä vai ei mutta parvekkeellakin pääsee tekemään päiväkävelyn eestaas tallaten, järvimaisemaa ihastellen, Tapetteja ei tarvi vaihtaa jne. Niitä lumityökohteita en katsonut, mutta keskustassa ovat, ei tarvi edes autoa, mutta ihan esimerkiksi laitoin, kun 118 neliöön mahtuu 5 huoneeseen mummot ja kummit, papat ja vävyt. Kai he voivat vähän maksaa yhtiövastikkeeseen osaltaan, mutta ei näytä olevan edes vaihtoehto muiden joukossa:cautious:o_O
 
Alako näköjään kisujen riehuminen :D siis meijän kissojen ei kylymäkattisen :D

Minttu mokoma pudotti ja särki yöllä 2 karkkikulhoo :sneaky::cautious: kolmannen laitoin kaappiin piilloon
mun kissa oli niin kilttinä vierellä viimeyönä kunnes sai kuningasidean ja päätti hieroa paljaat kinttuni..nyt on kivat verinaarmut oikeessa pohkeessa ja yks kynsi uppos akillesjänteen kohalta sen verran napakasti, että vingahin keskellä yötä aika kirkkaalla äänellä:alien:

mutta on noi kissat ihania:love:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä