Nonni! Idioottimainen "seksuaalinen yhteensopivuus"-hokema alkaa murentua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 825
19 181
113
Kyllä tää on nannaa tämmöisen kukkahattutädin korville...eli työnteko seksin saralla on tärkeämpää kuin kemiat. Jos ei seksi suju eikä seksuaaliset kemiat kohtaa, niin ei pidä ajatella kohtalonomaisesti että ei se siitä ota sujuakseen, vaan tehdä vaan töitä enemmän. Eikä ne seksiongelmat ole sen merkki etteikö kumppani olisi muutoin sopiva.
Vanha kansahan tuon on tiennyt jo iät ajat...

Eli tän päivän Iltiksessä:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005025570.html

Onko sinulla seksuaalinen kasvuasenne, hyvän seksin salaisuus? Jos se ei tule luonnostaan, sitä voi harjoitella.
Miten reagoisit, jos sinulle sanottaisiin, että huono seksi ei ole pätevä merkki siitä, että ette sovi toisillenne? Tai että vetovoimaa voi harjoitella ja intohimon palauttaa pitkässäkin suhteessa kovalla työllä? Voi kuulostaa intuition vastaiselta, mutta näin väittävät ainakin tuoreet tutkimukset.

Psykoterapeutti Ken Page kertoo Psychology Today -julkaisussa, että tuoreiden tutkimustulosten valossa hyvän seksielämän salaisuus ei olekaan kemia, vaikka silläkin on toki osuutensa. Vieläkin tärkeämpää on luja työnteko.

Suhteen alkuvaiheessa eli suunnilleen ensimmäisten 2–3 vuoden aikana seksiä ei yleensä tarvitse erikseen miettiä, siitä pitää huolen intohimo. Usein pakettiin kuuluu vahva tunne sielunkumppanuudesta, joka syventää parisuhdetta, mutta tuo myös paineita: mitä sitten, kun suhde vakiintuu ja seksi vähenee? Tarkoittaako se, että emme kuulukaan toisillenne?

Jos aina odottaa, että hyvä tipahtaa taivaalta itsestään, paineet voivat kasvaa niin suuriksi, ettei seksiä harrasteta enää ollenkaan. Tässä kriittisessä vaiheessa on Pagen mukaan ratkaisevaa, onko pariskunnalla kasvuasenne vai kohtaloasenne. Jos kasvuasenne ei tule luonnostaan, sitä voi treenata.

Onko sinulla kohtaloasenne vai kasvuasenne?
Kohtaloasenne tarkoittaa uskomusta siihen, että seksiongelma on merkki parisuhteen taian kuihtumisesta: emme sittenkään kuulu toisillemme. Tällaiset parit menettävät herkemmin uskonsa suhteen hoitamiseen.

Kasvuasenne tarkoittaa luottoa siihen, että seksiä voi työstää paremmaksi. Juuri tämä vaikuttaa olevan avain hyvään seksiin. Eräässä tutkimuksessa havaittiin, että kasvuasenteeseen uskovat parit saivat palkkioksi juuri sitä, mitä odottivat: tyydyttävän makuuhuone-elämän ja vahvan parisuhteen.

Myös seksuaalista vetovoimaa moni pitää jonakin, joka joko on tai ei ole. Uskomus voi tappaa kipinän. Erään tutkimuksen mukaan ne, jotka uskovat, että seksuaalista viehätysvoimaa voi kehittää, ratkovat seksiongelmiaan rakentavammin. Ja päinvastoin ne, joilla on jäykkä käsitys vetovoimasta, heittävät herkemmin pyyhkeen kehään.

Totta kai on suhteita, jotka ovat tulleet tiensä päähän – lue vaaranmerkit täältä. Jos suhde on muuten hyvä, mutta seksielämä ei juuri nyt suju, ei kannata heti luovuttaa. Pagen mukaan intohimoa voi nimittäin houkutella uudestaan esiin.

Mut mikä siinä hokemassa muka on vitullaan?

Siis välillä sitä on automaattisesti seksuaalisesti yhteensopiva ja sit kumpainenkin voi muuttua ja ovatkin toisilleen seksuaalisesti epäsopivia ja joo, toki tilanteen voi korjata tai etsiä uuden sillä hetkellä sopivan.

Höpöhöpöä tuo juttu. Olen törmännyt muutamaan tapaukseen, jonka kanssa seksi ei kertakaikkiaan toimi, eikä tulisi toimimaan minkäänlaisella asennemuutoksella.

Mies kiihottuu siitä, että puhuu seksin aikana tuhmia, nimittelee naista huoraksi, alistaa ja haluaa myös naisen osallistuvan puheisiin. Tällaiset ovat minulle täysin turn off sängyssä. Minua joko tympii, sattuu tai naurattaa, mutta seksuaalista mielihyvää en tuollaisesta menosta saa pätkääkään. Miehellä taas lerpahtaa, jos ei saa kaipaamiaan kiihokkeita.

Yksi mies laukesi viimeistään viidennen työnnön jälkeen, enkä minä ehdi saada siinä ajassa. Aika vajaaksi jää seksi, jos vain toinen saa orgasmin ja toinen ei. Ja ei, minulle ei riitä oma käsi, miehen sormet, kieli ja dildo. Haluan saada aitoa kalua ja sillä orgasmin, koska se tuntuu parhaalta. Eipä auta tähänkään asennemuutokset.

Pari miestä on ollut bi-henkisiä, ovat halunneet alistua ja tykänneet, että heille tehdään peppujuttuja. Minä en kertakaikkiaan siihen taivu. Se lähinnä ällöttää. Seksistä ei saa hyvää, jos joutuu tekemään itselle kovin vastenmielisiä asioita.

Minä saan tietyissä asennoissa ja tietyt asennot sattuvat. Seksi toimii parhaiten niiden miesten kanssa, jotka pitävät eniten juuri siitä asennosta, joka sopii minulle hyvin. Samoin molempien osapuolten pitää tykätä tasapuolisesta seksistä, jotta homma kohdallani toimii.

Höpöhöpöä tuo juttu. Olen törmännyt muutamaan tapaukseen, jonka kanssa seksi ei kertakaikkiaan toimi, eikä tulisi toimimaan minkäänlaisella asennemuutoksella.

Mies kiihottuu siitä, että puhuu seksin aikana tuhmia, nimittelee naista huoraksi, alistaa ja haluaa myös naisen osallistuvan puheisiin. Tällaiset ovat minulle täysin turn off sängyssä. Minua joko tympii, sattuu tai naurattaa, mutta seksuaalista mielihyvää en tuollaisesta menosta saa pätkääkään. Miehellä taas lerpahtaa, jos ei saa kaipaamiaan kiihokkeita.

Yksi mies laukesi viimeistään viidennen työnnön jälkeen, enkä minä ehdi saada siinä ajassa. Aika vajaaksi jää seksi, jos vain toinen saa orgasmin ja toinen ei. Ja ei, minulle ei riitä oma käsi, miehen sormet, kieli ja dildo. Haluan saada aitoa kalua ja sillä orgasmin, koska se tuntuu parhaalta. Eipä auta tähänkään asennemuutokset.

Pari miestä on ollut bi-henkisiä, ovat halunneet alistua ja tykänneet, että heille tehdään peppujuttuja. Minä en kertakaikkiaan siihen taivu. Se lähinnä ällöttää. Seksistä ei saa hyvää, jos joutuu tekemään itselle kovin vastenmielisiä asioita.

Minä saan tietyissä asennoissa ja tietyt asennot sattuvat. Seksi toimii parhaiten niiden miesten kanssa, jotka pitävät eniten juuri siitä asennosta, joka sopii minulle hyvin. Samoin molempien osapuolten pitää tykätä tasapuolisesta seksistä, jotta homma kohdallani toimii.
Mutta ei nuo sun esimerkit poissulje sitä että töitä on tehtävä. Eikä nuo kerro paljonpuhutusta kemiasta tai sen puuttumisesta mitään:noissa miehet on olleet vaan itsekkäitä eli niiden olisi pitänyt ottaa sut huomioon.
Esim.tuo hätähousu joka laukesi heti, olisi voinut sun kanssa ottaa toisen kierroksen jolloin ei enää olisi ollut niin kovat piipussa?

Ei tuossa Iltiksen jutussa väitetäkään että se työnteko tuottaa tulosta jos vain toinen muuttaa toimintaansa ja toinen ei.

Oon niin iloinen, kun Echon kaltainen nainen tunkee järjen ääntä tänne keskusteluihin koko kansan kuuluville. Sillä pimeä, pimeä on tämä maa ja maailma, ja raukkapoloisia harhaan johdetaan. Tänäänkin, oliko Ylellä, esitettiin dokkari "Englannin viimeinen neitsyt", jonka kuvauksessa luki tyyliin jotain, että neitsyydestä pitää päästä eroon.

Päästä eroon?

Missä ovat nykymaailmassa äänet, jotka kertoisivat pidättäytymisen ja seksuaalisuuden puhtauden ilosta?

Seksuaalisuus on arvokas ja iloinen asia eikä sitä pidä mennä itse, tai antaa muiden, liata. Älä korva pieni kuule, mitä vain, älä silmä pieni katso mitä vain...

Rauhaa ja rakkautta, ja Echolle voimia sillä paikalla, jolla olet.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mutta ei nuo sun esimerkit poissulje sitä että töitä on tehtävä. Eikä nuo kerro paljonpuhutusta kemiasta tai sen puuttumisesta mitään:noissa miehet on olleet vaan itsekkäitä eli niiden olisi pitänyt ottaa sut huomioon.
Esim.tuo hätähousu joka laukesi heti, olisi voinut sun kanssa ottaa toisen kierroksen jolloin ei enää olisi ollut niin kovat piipussa?

Ei tuossa Iltiksen jutussa väitetäkään että se työnteko tuottaa tulosta jos vain toinen muuttaa toimintaansa ja toinen ei.

Ei nämä miehet olleet itsekkäitä. Kyllä he halusivat minunkin nauttivan. Minä vain satuin tykkäämään eri asioista kuin he, eikä meidän mieltymyksiämme voinut yhdistää kumpaakin tyydyttävällä tavalla. Esimerkiksi tuo ennenaikaisesta laukeamisesta kärsivä mies ei saanut uutta seisokkia enää millään.

Miksi pitäisi luopua niistä asioista, joista eniten nauttii. Parempi on etsiä itselleen seksuaalisesti yhteensopiva kumppani, muuten seksistä tulee vain puolinaista ja se on täynnä kompromisseja, joihin kumpikaan ei ole tyytyväinen. Se johtaa pitkässä juoksussa vain turhautumiseen ja pahimmassa tapauksessa pettämiseen.

Oon niin iloinen, kun Echon kaltainen nainen tunkee järjen ääntä tänne keskusteluihin koko kansan kuuluville. Sillä pimeä, pimeä on tämä maa ja maailma, ja raukkapoloisia harhaan johdetaan. Tänäänkin, oliko Ylellä, esitettiin dokkari "Englannin viimeinen neitsyt", jonka kuvauksessa luki tyyliin jotain, että neitsyydestä pitää päästä eroon.

Päästä eroon?

Missä ovat nykymaailmassa äänet, jotka kertoisivat pidättäytymisen ja seksuaalisuuden puhtauden ilosta?

Seksuaalisuus on arvokas ja iloinen asia eikä sitä pidä mennä itse, tai antaa muiden, liata. Älä korva pieni kuule, mitä vain, älä silmä pieni katso mitä vain...

Rauhaa ja rakkautta, ja Echolle voimia sillä paikalla, jolla olet.

Minä en näe mitään iloa seksittömässä elämässä. Puhtaus ja likaaminen särähtää pahasti korvaan, kun kyse on elämän yhdestä parhaasta nautinnosta. Pihtaa sinä vaikka koko elämäsi, mutta turha vaatia muita pilaamaan elämänsä sellaisella idioottimaisuudella.

Ei nämä miehet olleet itsekkäitä. Kyllä he halusivat minunkin nauttivan. Minä vain satuin tykkäämään eri asioista kuin he, eikä meidän mieltymyksiämme voinut yhdistää kumpaakin tyydyttävällä tavalla. Esimerkiksi tuo ennenaikaisesta laukeamisesta kärsivä mies ei saanut uutta seisokkia enää millään.

Miksi pitäisi luopua niistä asioista, joista eniten nauttii. Parempi on etsiä itselleen seksuaalisesti yhteensopiva kumppani, muuten seksistä tulee vain puolinaista ja se on täynnä kompromisseja, joihin kumpikaan ei ole tyytyväinen. Se johtaa pitkässä juoksussa vain turhautumiseen ja pahimmassa tapauksessa pettämiseen.
Mä en käyttäisi seksuaalista yhteensopivuutta minään kriteerinä sille, valitseeko sen miehen vierelleen vai ei. Moni saattaa torpata muutoin huippupuolison sen takia että seksi nyt ei alussa suju.

Seksuaalisen nautinnon saa toiselle vaikka millä keinoilla, aikaa pariskunnilla on semmoinen 40-50 v.sen opettelemiseen, mut tiedän osa-alueita jotka on hankalampia:

-jos puoliso hermostuu helposti tai on väkivaltainen
-ei näe omassa toiminnassaan vikaa
-on viinaan menevä/peliriippuvainen/ei maksa laskujaan/törsää
-kattelee muita naisia/ottaa niihin enemmänkin kontaktia
-karkaa kavereiden luo pakoon arkea
-ei osallistu kotihommiin/lastenhoitoon
-ei välitä hakea töitä
-on ihan toisenlaisella huumorilla varustettu
-ei tykkää keskustella
-haluaa/ei halua lapsia/haluaa ihan eri määrän lapsia kuin itse
-ei vaan sytytä.
Jne.

Mä en käyttäisi seksuaalista yhteensopivuutta minään kriteerinä sille, valitseeko sen miehen vierelleen vai ei. Moni saattaa torpata muutoin huippupuolison sen takia että seksi nyt ei alussa suju.

Seksuaalisen nautinnon saa toiselle vaikka millä keinoilla, aikaa pariskunnilla on semmoinen 40-50 v.sen opettelemiseen, mut tiedän osa-alueita jotka on hankalampia:

-jos puoliso hermostuu helposti tai on väkivaltainen
-ei näe omassa toiminnassaan vikaa
-on viinaan menevä/peliriippuvainen/ei maksa laskujaan/törsää
-kattelee muita naisia/ottaa niihin enemmänkin kontaktia
-karkaa kavereiden luo pakoon arkea
-ei osallistu kotihommiin/lastenhoitoon
-ei välitä hakea töitä
-on ihan toisenlaisella huumorilla varustettu
-ei tykkää keskustella
-haluaa/ei halua lapsia/haluaa ihan eri määrän lapsia kuin itse
-ei vaan sytytä.
Jne.

Yhtälailla näitä mainitsemiasi asioita on aikaa opetella kymmeniä vuosia. Jos kumpikin saa seksissä kiksit eri asioista, niin ei siihen mikään opettelu edes auta.

Yhtälailla näitä mainitsemiasi asioita on aikaa opetella kymmeniä vuosia. Jos kumpikin saa seksissä kiksit eri asioista, niin ei siihen mikään opettelu edes auta.
Koitapa saada vaikka kakkoskohdan tyyppi ajattelemaan toisin tai joku umpimielinen mies keskustelemaan...parilla tutullani se ominaisuus on seurannut vanhaksi asti.

Yhteistyössä