Karttunen ja Torniainen tapaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itsehän sen jo tuohon laitoit: 2) rikos tehdään erityisen raa’alla tai julmalla tavalla.

Rikoshan on tehty juuri näin, erityisen raa´asti ja julmasti on hyökätty uhrin kimppuun ja uhri on välittömästi kaatunut ja mennyt tajuttomaksi. Millä perusteellä tuo siis olisi lievä pahoinpitely (tai ei pahoinpitely ollenkaan)?

Yksi potku ei ole erityisen raaka tai julma tapa. Sen sijaan kun uhria pahoinpidellään ja kidutetaan tunnin ajan, kuten Arto Mikkoselle tehtiin, niin voidaan jo alkaa puhumaan julmasta ja raa'asta rikoksesta.

No itsehän sen jo tuohon laitoit: 2) rikos tehdään erityisen raa’alla tai julmalla tavalla.

Rikoshan on tehty juuri näin, erityisen raa´asti ja julmasti on hyökätty uhrin kimppuun ja uhri on välittömästi kaatunut ja mennyt tajuttomaksi. Millä perusteellä tuo siis olisi lievä pahoinpitely (tai ei pahoinpitely ollenkaan)?
Yksi potku vartaloon ei ole nykyisen oikeuskäytännön mukaan raaka tai julma teko. Useampi potku maassa makaavaa uhria päähän saattaisi jo olla sellainen.

Jos pahoinpitelyssä
1) aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila
...

Niin. Voidaanko Torniaista syyttää tästä hengenvaarallisesta tilasta, jos uhri itsekkin on ollut välinpitämätön tilansa suhteen ja tarkoituksenmukaisesti laiminlyönyt hoitonsa?

Kenties tapaus täyttää törkeän pahoinpitelyn tunnunsmerkit, mutta siltikään se ei selitä oikeuslääkärin lausuntoja tai iltalehden uutisointia, jotka ovat edelleen hämmentäviä.

Niin. Voidaanko Torniaista syyttää tästä hengenvaarallisesta tilasta, jos uhri itsekkin on ollut välinpitämätön tilansa suhteen ja tarkoituksenmukaisesti laiminlyönyt hoitonsa?

Kenties tapaus täyttää törkeän pahoinpitelyn tunnunsmerkit, mutta siltikään se ei selitä oikeuslääkärin lausuntoja tai iltalehden uutisointia, jotka ovat edelleen hämmentäviä.
Jos päävamma ei sinusta ole hengenvaarallinen tila, varsinkin kun uhri sen seurauksena kuoli, niin eipä sulle oikein mitään enää voi sanoa. Voit rauhassa jatkaa aatetoverisi puolustamista.

Röntgenhoitaja voi toimittaa kuvat suoraan poliisille ja poliisi voi niiden perusteella tehdä johtopäätöksensä itse ja oikeuslääkäri voi kertoa mistä tapauksesta vamma aiheutui. Homma toimii.
No niin, eli oikeuslääkäriä tarvitaan sitten kuitenkin?

Vihje: mieti kantasi ensin valmiiksi ja tule vasta sitten keskustelemaan siitä. Se on vähän hassua, kun puhut toistuvasti itseäsi vastaan.

No niin, eli oikeuslääkäriä tarvitaan sitten kuitenkin?

Vihje: mieti kantasi ensin valmiiksi ja tule vasta sitten keskustelemaan siitä. Se on vähän hassua, kun puhut toistuvasti itseäsi vastaan.

:ROFLMAO::ROFLMAO:
Luitko oikeasti mitä kirjoitin?
Etkö huomannut mikä tekstissä oli päälaellaan?
Sulle ei vissiin asiat aukene ihan helpolla?
Sä oot kyllä päivän paras.

Ja sitten sä vielä kuittailet siitä, miten minä puhun itseäni vastaan. Nolooooooo!

Sen vastuulla, joka sen kuolemaan johtaneen vamman aiheutti. Helppoa.

Oletko siis sitä mieltä, että ihminen ei ole itse lainkaan vastuullinen omasta toiminnastaan.
Jos minua ammutaan, mutta kieltäydyn hoidosta ja vuodan kuiviin ja kuolen, niin johtuiko kuolema minun toiminnastani vai siitä, että minua ammuttiin?
On toki kiistatonta, etten olisi vuotanut kuiviin jos minua ei olisi ammuttu. Voi myös olla, että olisin selvinnyt, jos olisin ottanut hoidon vastaan.

Ei se homma ihan niinkään mene, etteikö itsellä olisi mitään vastuuta itsestään. Eikö?

• Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
Oletko siis sitä mieltä, että ihminen ei ole itse lainkaan vastuullinen omasta toiminnastaan.
Jos minua ammutaan, mutta kieltäydyn hoidosta ja vuodan kuiviin ja kuolen, niin johtuiko kuolema minun toiminnastani vai siitä, että minua ammuttiin?
On toki kiistatonta, etten olisi vuotanut kuiviin jos minua ei olisi ammuttu. Voi myös olla, että olisin selvinnyt, jos olisin ottanut hoidon vastaan.

Ei se homma ihan niinkään mene, etteikö itsellä olisi mitään vastuuta itsestään. Eikö?
Ja luulet, että sitä sun ampujaa ei tuomittaisi sun kuolemasta?

Yhteistyössä